בלאקרוק תרכוש חברת תשתיות ב-12.5 מיליארד דולר
חברת האחזקות הענקית בלאקרוק BLACKROCK INC דיווחה על רכישה משמעותית - החברה תרכוש את חברת Global Infrastructure Partners, חברת תשתיות עם נכסים בהיקף של 150 מיליארד דולר, בתמורה ל-12.5 מיליארד דולר, כאשר 3 מיליארד דולר ישולמו במזומן והיתר במניות בלאקרוק.
ל-GIP אחזקות בחברות במגוון רכב של תחומים ברחבי העולם, החל מייצוא גז טבעי נוזלי בארה"ב ועד לטיפול במי קולחין בצרפת, כמו גם שדות תעופה באנגליה ובאוסטרליה. הביקוש ההולך וגובר לשדרוג של תשתיות קיימות וטריליוני הדולרים שנחוצים בשביל לעבור מאנרגיה עתירת פחמן לאנרגיה נקיה, הפכה את תחום התשתיות לאטרקטיבי יותר בקרב מנהלי ההשקעות.
שינויים בהנהלה
הספקולציות לגבי מי יירש את מקומו של המנכ"ל והמייסד לארי פינק, שייסד את החברה ב-1988 ומכהן כמנכ"ל מאז, לא פוסקות, והשינויים האחרונים בהנהלה עליהם הודיעה החברה רק יספקו עוד חומר למחשבה לאותם ספקולנטים. סמנכ"ל המוצר הנוכחי של החברה, סלים רג'מי, יעזוב ובמקומו ימונה סטפן כהן.
בנוסף, בלאקרוק מפצלת את הפעילות הבינלאומית שלה, כאשר רייצ'ל לורד תוביל את זרוע הפעילות שאחראית על אירופה, המזה"ת, הודו ואסיה. בנוסף, 5 מייסדים שותפים מ-GIP, החברה הנרכשת, יצטרפו לדירקטוריון של בלאקרוק. כהן, לורד, וגם חלק מהדירקטורים החדשים, נחשבים למועמדים מובילים לרשת את מרומו של פינק, שבגיל 71 עדיין לא החליט מי יירש את מקומו.
הדוחות הכספיים
בלאקרוק דיווחה על רווח למנייה של 9.66 דולר ועל הכנסות של 4.63 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, בהתאם לצפי האנליסטים בשורה העליונה ומעל הצפי לשורה התחתונה שהיה לרווח למנייה של 8.84 דולר. הרווח גם עלה ב-8% לעומת הרבעון המקביל בו הוא הסתכם ב-8.93 דולר למנייה.
- 3.אנונימי 15/01/2024 21:32הגב לתגובה זואיך היא רוכשת אותה רק ב 12.5 מיל אם יש לה נכסים ב 150 מיל?
- 2.בלאקרוק וונגארד שולטות בעולם ויכולות לכבות אותו בלחיצת (ל"ת)נועה 15/01/2024 02:07הגב לתגובה זו
- 1.ארנה 14/01/2024 08:02הגב לתגובה זולא הגיוני שיש לGIP נכסים ב 150 מיליארד ונמכרה ב 12.5 מיליארד!!
סטארפייטרס ספייסהמניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%
ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים
חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.
סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.
סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.
שלוש שנים בלי הכנסות
החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.
- "Moonshot הוקמה כדי לשגר אובייקטים לחלל בדרכים יעילות יותר"
- הסטארטאפ Moonshot Space נחשף לראשונה עם גיוס של 12 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
.jpg)