לארי פינק (Larry
Fink) הוא המייסד, היו"ר והמנכ"ל של בלאקרוק (BlackRock), חברת ניהול הנכסים
וההשקעות הגדולה ביותר בעולם. פינק, שהקים את החברה בשנת 1988, הוביל אותה לצמיחה מסיבית, כאשר נכון לשנת 2026 היא מנהלת נכסים בהיקף חסר תקדים של למעלה מ-10 טריליון דולר. תחת הנהגתו, החברה פיתחה את פלטפורמת אלאדין (Aladdin), מערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול סיכונים
המשמשת מוסדות פיננסיים ובנקים מרכזיים ברחבי העולם.
להחלטות ההשקעה של פינק ולמדיניות הקצאת ההון של בלאקרוק יש השפעה מכרעת על שוקי ההון הגלובליים ועל תמחורן של חברות ציבוריות, בשל היותה של החברה בעלת מניות מרכזית בכמעט כל תאגיד גדול בוול סטריט. מכתבו השנתי של פינק למנכ"לים ויושבי ראש של חברות
ציבוריות משמש מצפן עבור שוק ההון, ומכתיב מגמות בתחומי הממשל התאגידי, הגיוון של תיקי ההשקעות, והאיזון שבין השקעות מסורתיות למעבר לאנרגיה נקייה.
לארי פינק, מנכ"ל בלקרוק, גוף ההשקעות הגדול בעולם צופה, קושי גדול להוריד את האינפלציה מתחת ל-4%, המשך העלאת ריבית ואטרקטיביות של אג"ח ממשלתי אמריקאי לזמן קצר; וגם - מה דעתו על המניות באירופה, ביפן ובסין?
לארי פינק, מנכ"ל בית ההשקעות במכתב השנתי למשקיעים: "קצב העלאות הריבית המהיר ביותר מאז שנות ה-80' חשף סדקים במערכת הפיננסית"; סירב להתייחס לחשיפה של בלאקרוק לבנקים האזוריים דוגמת SVB שקרסו
ההאטה הכלכלית מגיעה גם לחברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם שצפויה להודיע על פיטורים של 3% מתוך 19,900 עובדי החברה. בלאקרוק תדווח את תוצאותיה הכספיות ביום שישי הקרוב - ותפתח יחד עם הבנקים את עונת הדוחות
בבית ההשקעות הגדול בעולם מאמינים כי מיתון כעת הוא בלתי נמנע ומדגישים כי העניין המרכזי שדוחף את האינפלציה הוא בעיות בייצור ובשרשראות אספקה; בבית ההשקעות מצביעים על כך שהמיתון הקרוב יהיה שונה מאלה שקדמו לו; חשש לסטגפלציה באירופה
בעוד לארי פינק מודאג מסוף הגלובליזציה שיצור לחץ על עלויות הייצורו על שולי הרווח של החברות, החברה שבניהולו ממשיכה להעדיף מניות על פני אג"ח, אם כי בגלל חששות השוק הם ניטרלים בטווח הקצר
בשבוע שעבר מנכ"ל מייסד בית ההשקעות הגדול בעולם בלקרוק הזהיר את משקיעיו מפני סוף הגלובליזציה, כשחברות ומדינות ינסו להפחית את התלות בגורמים חיצוניים; אסטרטגים אחרים חושבים שאין דרך להחזיר אחורה את הגלגל, ובסופו של דבר יתרונות הגלובליזציה והתחרות תגבר על החששות
לדברי לארי פינק, מנכ"ל חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם "אולי 60% או 70% יחזרו, ואולי נעבוד ברוטציה של אנשים. אבל אני לא מאמין שלעולם יהיה לנו שוב צוות אנשים מלא במשרדים"
חברת ניהול הנכסים דיווחה היום כי רווחי הרבעון החולף היו נמוכים מהתחזיות המוקדמות אך ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות והרווח התפעולי עלה; היקף הנכסים המנוהלים ירד ל-6.47 טריליון דולר. מניית החברה עולה ב-3.5%