מנכ"ל בלאקרוק לא מאמין שהפד' יצליח להוריד את האינפלציה - צופה 3.5%-4% "בשנים הקרובות"
"מגזר הבנקאות האזורי בארה"ב נותר בסיכון לאחר קריסת בנק עמק הסיליקון וכי האינפלציה תימשך והשיעורים ימשיכו לעלות", כך אומר היום לארי פינק מנכ"ל בית ההשקעות בלאקרוק במכתב השנתי שלו.
פינק תיאר את המצב הפיננסי הנוכחי כ"מחיר הכסף הקל" לאחר שהפדרל ריזרב נאלץ להעלות את הריבית לכמעט 5% כדי להילחם באינפלציה, וכי הוא מצפה להעלאות ריבית נוספות של הפד'. פינק כתב שאחרי משבר הבנקאות האזורי, התעשייה הפיננסית יכולה לראות את מה שהוא כינה "אי-התאמה של נזילות". הסיבה לכך היא שהשיעורים הנמוכים דחפו חלק מבעלי הנכסים להעלות את החשיפה שלהם להשקעות עם תשואה גבוהה יותר שלא קל למכור.
"שווקי האג"ח ירדו ב-15% בשנה שעברה, אבל זה עדיין נראה, כמו שאומרים בסרטי המערבונים הישנים האלה, 'שקט, שקט מדי'", ציין פינק במכתבו. "היה צריך לפעול אחרת כיוון שקצב העלאות הריבית המהיר ביותר מאז שנות ה-80' חשף סדקים במערכת הפיננסית". פינק אמר כי פעולה רגולטורית מהירה עזרה למנוע משבר רחב יותר. הוא כתב כי הוא מעריך כי משברים בינלאומיים יקטעו את שרשרת האספקה ויהפכו את האינפלציה לדביקה ו"סביר שתישאר קרוב יותר ל-3.5% או 4% בשנים הקרובות".
המכתבים השנתיים של פינק למנכ"לים ומשקיעים, הפכו לאבן בוחן עבור מנהיגי תאגידים, כאשר החברה הניו יורקית שהקים כשותף הפכה למנהלת הנכסים הגדולה בעולם - נכון ל-31 בדצמבר היו לו 8.6 טריליון דולר בניהול. הוא לא התייחס ישירות לביקורת האישית לעתים קרובות שקיבל מהרפובליקנים בארה"ב שאומרים שבלאקרוק הקדישה תשומת לב רבה מדי לנושאים סביבתיים, חברתיים וממשל (ESG). אבל הוא ציטט את מה שהוא כינה "הנתון שהיה פעם בלתי מתקבל על הדעת" של 120 מיליארד דולר שהמבטחים היו צריכים לכסות על אסונות טבע ב-2022, שלדבריו הראה מדוע סיכון האקלים מסתכם בסיכון השקעה.
- בלאקרוק שוברת שיאים: גיוס של 641 מיליארד דולר בשנת 2024
- בלאקרוק: מגעים לרכישת חברת השקעות ב-12 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פינק אמר שעדיין לא ברור אם המשבר הבנקאי שנגרם על ידי העלאות הריבית יגבה קורבנות נוספים, אך נראה בלתי נמנע שחלק מהבנקים יחזירו הלוואות כדי לחזק את מאזנם. זה יוביל את לקוחות הבנקים לפנות יותר לשוקי ההון למימון שלהם מול מה שפינק כינה "אי-ההתאמה בין נכסים והתחייבויות" שגזר את גורלו של בנק עמק הסיליקון (SVB) וכמה מוסדות פיננסיים קטנים יותר. "מוקדם מדי לדעת עד כמה הנזק נרחב", כתב פינק. "התגובה הרגולטורית הייתה עד כה מהירה, ופעולות החלטיות סייעו להדוף סיכוני הדבקה. אבל השווקים נשארים בקצה".
הוא לא התייחס לחשיפה של בלאקרוק עצמה לבנקים האזוריים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה השבוע כי בהתבסס על נתוני Morningstar, נראה כי קרנות הנאמנות המנוהלות על ידי בלאקרוק וכמה אחרות הן מהחשופות ביותר לקריסה של בנק סיליקון ואלי וסיגנצ'ר. בלאקרוק אמרה בעבר שלמוצרים המגוונים שלה "יש חשיפה מוגבלת לבנק עמק הסיליקון".
- 1.אבי 15/03/2023 21:20הגב לתגובה זולא מבין איך הדולר שווה משהו , צריך לקרוס
- אתה רוצה רובל או יואן? (ל"ת)רובל 18/03/2023 10:16הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
