מרכז אפל בניו יורק מחשבים בניין פלאפון סלולר
צילום: Istock

לקראת דוחות אפל: אלה ציפיות האנליסטים מענקית הטק

בשוק מעריכים שהחברה בעלת השווי הגבוה בעול תציג רווח מתואם של 1.2 ד' למניה על הכנסות של 84.2 מיליארד ד'. האייפון החדש הושק יומיים לפני סגירת הדוחות וחא ישפיע במידה ניכרת. במגזר השירותים של אפלTV+, אפל מיוזיק ואי-קלוד מצפים שתצמח 20%
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה אפל

אחרי שהשאירה את תחזיות האנליסטים מאחור, לרגע קצר MICROSOFT (MSFT) התקרבה אתמול לעקוף את שווי השוק של APPLE (AAPL) ולקחת ממנה את טייטל החברה היקרה בעולם. בשיאה אתמול התקרבה החברה שייסד ביל גייטס לשווי של 2.426 טריליון דולר, בעוד המתחרה מיסודו של סטיב ג'ובס נסחרה לפי 2.461. היום, השניה מביניהן תציג את דוחותיה לרבעון הקודם, ותהיה לה הזדמנות להגדיל את הפער.

האנליסטים מצדם מצפים שענקית הטק תציג רווח מתואם בסך של 1.21 דולר למניה על הכנסות של 84.2 מיליארד דולר. אם אפל תקלע לתחזיות מדובר יהיה בגידול של 65% בשורה התחתונה פר מניה מרמה קודמת של 0.73 דולר ובצמיחה של כ-30% בזו העליונה מהכנסות של 64.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

יצוין כי הרבעון עליו תדווח מסתיים לפי הדוחות שלה ב-26 בספטמבר – יומיים אחרי השקת האייפון והאייפד החדשים, כך שאלה טרם ישפיעו במידה ניכרת על התוצאות. כזכור בשל משבר השבבים החברה העריכה כי תמכור 10 מיליון פחות אייפונים מאשר שתכננה.

אם לשים לרגע את האייפון בצד ולהתסכל על מגזר השירותים (שירות הסטרימינג אפלTV+, אפל מיוזיק, הכנסות מחנות האפסטור, האחסון באי-קלאוד, אפל ניוז ואפל קארד), אז שם האנליסטים מעריכים כי נראה צמיחה של 19.8% על פני הרבעון המקביל, להכנסות ברמה של 17.43 מיליארד דולר. ברבעון הקודם, השני של השנה, הכנסות מגזר זה היו אחראיות ל-21.5% מההכנסות כולן.

כאן דווקא טמון מוקש לבאות, לאו דווקא לרבעון הקודם, שכן זכור פסק הדין בארצות הברית שהתיר למפתחות האפליקציות שאפל מאשרת, לצרף לינק לגולשים לאתר חיצוני – שם יוכלו לבצע עסקאות שלא בתוך המערכת של אפל שגובה מהם 30% עמלה. אפל מצדה הסכימה להפחית את העמלות למפתחות קטנות יותר עם הכנסות של מתחת למיליון דולר (שמספרן עלה ב-40% מאז 2015, והן אחריות ל-90% מההכנסות מהאפסטור). העיקר שלא יברחו הרווחים. לשיטתה, העמלות הללו דרושות כדי לתחזק את חנות האפליקציות ולדאוג לכך שלא יחדרו אליה תכנות עם בעיות בהיבט האבטחה שיסכנו את משתמשי מכשירי החברה.

בגזרת מכשירי המק האנליסטים מעריכים כי המכירות תעלנה ב-0.6% לסך של 9.08 מיליארד דולר. לפי הערכות של IDC, מכירות מחשבי ה-PC עלו ב-3.9% ברבעון השלישי והסתכמו ב-86.7 מיליון מחשבים שנמכרו. עוד אומרים בחברת המחקר שאפל ממוקמת רביעית בקטגוריה, אחרי לנובו, HP ו-DELL.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גוגל חיפוש
צילום: טוויטר

מניית אלפבית זינקה 70% השנה: כך הבינה המלאכותית הפכה מאיום להזדמנות

לאחר חששות ממונופול ותחרות, שילוב AI בחיפוש מחזק את מנוע הרווחים; אנליסטים מעלים יעדים עד 400 דולר

עמית בר |
נושאים בכתבה גוגל

מניית אלפבית, חברת האם של גוגל,  עלתה כ-70% מתחילת השנה והיא מובילה בתשואה מבין "שבע המופלאות". המניה נסחרת כעת סביב 310 דולר, לאחר שיא של 323 דולר בנובמבר. ההתאוששות הזו מגיעה לאחר שפל של כ-145 דולר באפריל 2024, על רקע חששות מתחרות AI ופסיקה בקשר לריכוז מונופוליסטי של גוגל. כעת, השילוב של AI בתוך מנוע החיפוש משנה את התמונה, ומגביר את מעורבות המשתמשים תוך שמירה על הכנסות הפרסום וגם מסיר, לפ]חות חלקית, את החשש מהכרזה של רגולטורים על כוח לא מוצדק וניסיון להגבילו דרך פיצולים והכרזות על כוח מונופוליסטי. 

ב-2024, צ'אטבוטים כמו ChatGPT ופרפלקסיטי עוררו חשש שחיפוש מסורתי יאבד רלוונטיות, עם תשובות ישירות שמפחיתות צורך בגלישה. זה העמיד בסיכון את ההכנסות מפרסום, שמהוות 76% מסך ההכנסות של אלפבית. במקביל, פסק דין קבע לפני מספר חודשים שגוגל מחזיקה במונופול בחיפוש כללי, וחייב שיתוף נתוני חיפוש ודירוג עם מתחרים, אך דחה דרישות לפרק את כרום או את עסקי הפרסום. השוק הגיב בהקלה, כשההשפעה על הרווחיות נראית מוגבלת.

אלפבית הגיבה בשילוב AI ישירות בחיפוש, במקום להתחרות בו. כלים כמו AI Overviews, שמציגים סיכומים מבוססי ג'מיני בראש התוצאות, ו-AI Mode, שמאפשר חיפוש שיחתי מותאם, הושקו ב-2025. התוצאה: עלייה של 15% בשאילתות חיפוש ברבעון השלישי, כשה-AI מוסיף 20% חיפושים חדשים ללא קניבליזציה. מחקרים מראים ירידה של 60% בשיעור ההקלקה האורגני, אך זאת בגלל חשיפה רחבה יותר, שמגדילה תנועה כוללת ב-12%.


החיפוש - ליבת העסקים של גוגל


החיפוש נותר ליבת העסק, עם הכנסות של 56.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי 2025 - עלייה של 15% משנה קודמת, כשפרסום חיפוש תרם 75% מכך. סך ההכנסות הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16%, כשה-AI מאפשר מוניטיזציה חכמה יותר: פרסומות מוטמעות בסיכומי AI, שמגדילות קליקים ב-8% בממוצע. ג'מיני, מודל ה-AI של אלפבית, רשם גידול של 25% בארבעה חודשים ומשלב כעת קישורים למנויים בתשלום בארה"ב, מה שמגביר נאמנות משתמשים ב-15%.

השינוי הזה הופך את החיפוש ממכונת פרסום פסיבית לפלטפורמה אקטיבית, עם פוטנציאל צמיחה שמוערך על ידי האנליסטים ב-15% עד 20%.  זה מקטין סיכונים מתחרות, כש-50% מהחיפושים כוללים כעת אלמנט AI, ומגדיל זמן שהייה ב-22%.