מרכז אפל בניו יורק מחשבים בניין פלאפון סלולר
צילום: Istock

תוצאות ענקיות הטק עלו על התחזיות בשוק - זה לא אומר שהמניות תעלנה

אפל גוגל ומיקרוסופט סימנו וי על עונת דוחות חזקה. הגרף מראה כי מתחילת השנה זינקו, ואולם הציפייה מראש הייתה שביצועיהן יעלו ביתר שאת בהשפעה הקורונה. אין לשלול את התרחיש לפיו החדשות הטובות כבר מגולמות במחיר. העיניים נשואות למסחר היום
איתי פת-יה | (2)

APPLE  (סימול: AAPL),  GOOGLE (סימול: GOOG) ו- MICROSOFT (סימול: MSFT) פרסמו אמש לאחר הנעילה בוול סטריט את דוחותיהן לרבעון השני של השנה, ושלושתן ניפצו את תחזיות הקונצנזוס של האנליסטים לגביהן. אבל מה הדבר אומר לגבי המניות שלהן? שאלה מורכבת.

אפל הציגה רווח של 1.3 דולר למניה על הכנסות של 81.4 דולר. תחזית הקונצנזוס הייתה כי תדווח על רווח למניה של 1.01 דולר על הכנסות של כ-73 מיליארד דולר. הרווח בתקופה הסתכם ב-21.7 מיליארד דולר (11.2 מיליארד ברבעון מקביל) והרווח התפעולי עמד על 24.1 מיליארד דולר (13 מיליארד דולר שנה קודם לכן). במסחר המאוחר המניה ירדה ב-2%.

אצל גוגל הרווח עמד על 27.26 דולר למניה על הכנסות בסך 61.9 מיליארד דולר. תחזית הקונצנזוס הייתה לרווח של 19.33 דולר למניה על הכנסות של כ-56 מיליארד דולר. ברבעון המקביל אשתקד הרווח עמד על 10.13 דולר למניה. ההכנסות ברבעון משקפות גידול של כ-61% אל מול הכנסות של כ-38.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. לאחר הנעילה ופרסום הדוחות המניה הוסיפה במסחר המאוחר כ-3%.

מיקרוסופט מצדה דיווחה על רווח של 2.7 דולר למניה על הכנסות של 46.2 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו כי תדווח על רווח של 1.91 דולר למניה על הכנסות כ-44.1 מיליארד דולר. ברבעון המקביל אשתקד הרווח למניה עמד על 1.46 דולר בעוד ההכנסות הסתכמו ב-38.03 מיליארד דולר. לעומת הנתונים ההם, מדובר בצמיחה של 29% בשורה התחתונה ושל 21% בזו העליונה. את שעות המסחר המאוחר אמש המניה סגרה עם עלייה של 0.2%.

זוהי אכן עונת דוחות מוצלחת עבור ענקיות הטק שממשיכות ליהנות מהביקושים הגוברים עבור המוצרים שלהן, בין אם יהיו אלה סמארטפונים, תכנות הפעלה ושירותי ענן, וזו בדיוק הייתה הציפייה מהן בתקופה שכזו. וכשיש ציפיות כידוע המשקיעים כבר מתמחרים אותן מראש במניות, ולא מחכים לפרסום הדוחות.

האמירות על רמות התמחור הגבוהות של השוק אינן סיפור של החודשים האחרונים בלבד. כך למשל, בפירמת ניהול הנכסים הבריטית שרודרס אמרו למשל כי המחירים בשוק האמריקאי גבוהים מבחינה היסטורית, וכן בהשוואה לשווקים המקבילים - לכן למשל המליצו על חשיפה לבריטניה דווקא.

ובכל זאת ניתן לראות שמתחילת השנה עלתה למשל אפל בכ-13.5%, גוגל הוסיפה כ-53% ומיקרוסופט התחזקה ב-31.6%. האנליסטים בחלקם אף צופים למובילות השוק הללו אפסייד. למשל, בפירמה Monness נתנו לאפל אפסייד של כ-21% (מחיר יעד של 180 דולר), לגוגל נתנו במורנינג סטאר אפסייד של כ-7% (מחיר יעד של 2,925 דולר) וב-Cowen העניקו למיקרוסופט אפסייד של 8.4% (מחיר יעד של 310 דולר).

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    א 28/07/2021 13:09
    הגב לתגובה זו
    מדהים איך כתבי כלכלה עוד לא הבינו שערך מניה נקבע לא לפי שווי נוכחי ריאלי, אלא לפי צפי שנים קדימה. המהפכה הטכנולוגית רק בתחילתה והצפי לעתיד הקרוב והרחוק הוא הצפת ערך גדולה.
  • 1.
    גיא 28/07/2021 11:30
    הגב לתגובה זו
    יתכן שהמניות יעלו, אך עם זאת יתכן שלא יעלו. וואו איזה כתבים ברמה מדהימה! חח
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.