מייד אין צ'יינה: מה המשקיעים מצפים מדוחות טסלה?
כמעט 620 מיליארד דולר. זה שווי השוק של טסלה TESLA INC (TSLA). הרבה יותר מג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS (GM), עם קצת פחות משווי של 80 מיליארד, פורד FORD MOTOR CO (F) עם 55 מיליארד ופולקסוואגן VOLKSWAGEN A G ORD (VWAGY) עם שווי של כמעט 165 מיליארד דולר.
עם זאת, המניה שהגיעה לפסגה בסוף ינואר - מעל 900 דולר, ירדה מתחילת השנה בכמעט 12% ומהשיא ירדה בלא פחות מ-27%. אחרי הביצועים המרשימים של 2020, שראו את המניה קופצת ממחיר של 130 דולר לכמעט 800 דולר, הגיוני שתהיה ירידה. אבל בניגוד ליתר השוק, שמרביתו החל לרדת באמצע פברואר בשל חששות האינפלציה, טסלה הייתה סוג של סנונית. בכל מקרה מאז הנאסד"ק שובר שיאים, טסלה מאחור.
עכשיו השוק מצפה לראות את הביצועים בדוחות הכספיים וזה ישפיע על המשך הטרנד של המניה, בין אם לחיוב או לשלילה. הציפיות של המשקיעים מהחברה הן בשמיים. כרגיל. הם התרגלו לטוב. אי הכאת התחזיות, עבור משקיעי טסלה, נחשבת לאכזבה כשהחברה הכתה את התחזיות ב-3 מתוך 4 הרבעונים האחרונים.
למה מצפים בשוק?
במבט מלמעלה, בקונצנזוס צופים רווח למניה (EPS) של 94 סנט. זה מהווה עלייה של 113% ביחס ל-EPS ברבעון המקביל אשתקד שעמד על 44 סנט בלבד. בשורת ההכנסות, בשוק צופים עלייה של 90% ל-11.4 מיליארד דולר.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל השוק בוחן לא רק את ההכנסות, אלא גם את המקור שלהן וגם איך מתקדמת החברה בפיתוח הסוללות שלה. טסלה מפרסמת אחת לרבעון את כמות הרכבים שהיא מוכרת, כשמה שחשוב מאוד למשקיעים זה הפעילות בשוק הסיני שמהווה את השוק הגדול ביורת בתחום ה-EV ומכאן חשיבותו לא רק לטסלה אלא גם לכלל תעשיית הרכב החשמלי (EV) ושוק הרכב בכלל.
לטסלה היו בעיות בסין בחצי השנה האחרונה, כולל בעיית תדמית שנוצרה עקב תקלות ברכבים שיוצרו במפעל בסין והריקול שהחברה נאלצה לעשות לעדכון חומרה עבור מרבית הרכבים שיוצרו שם. "סיפור הצמיחה בסין נמצא בראש הרשימה עבור טסלה", אומר האנליסט דן אייבס מוודבוש. "מדובר בשוק מפתח עבורה, כשאנחנו מאמינים ש-40% מהמכירות שלה יגיעו משם בשנה הבאה ולהערכתי זה מה שיסמן אם המניה תעלה או תרד", הוסיף.
האנליסט גורדון ג'ונסון מ-GLJ אומר כי דווקא המכירות שלה בסין בשנה הנוכחית ירדו בלמעלה מ-9%, למרות שמרבית החברות האחרות המתחרות בשוק ה-EV עלו במכירות. "נראה ברור שלחברה יש בעיית ביקוש בסין, כשמכירות חלשות שם ברבעון השני משמען הכנסות חלשות", כתב לאחרונה גורדון במכתב למשקיעים.
- מנכ"ל קוואלקום: "הבינה המלאכותית כנראה מוערכת בחסר"
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בנוסף, צריך לראות איך ומתי החברה תסיים את 2 המפעלים שלה, הראשון באוסטין טקסס והשני בברלין בגרמניה, כששניהם קריטיים, מאחר ובראשון צפויים להרכיב את הסייברטראק, שאמורה להתחרות בפיקאפים הגדולים של פורד ו-GM, והשני אמור לחזק את החברה באירופה מול התחרות ההולכת ונהיית קשה יותר מיום ליום מול פולקסוואגן.
החברה אמרה כי היא צופה שהמפעלים יהפכו ל"מבצעיים" כבר השנה כשבשנה הבאה יעבדו בקיבולת מסחרית, אבל היא לא דיווחה באילו נפחים. זאת במיוחד לנוכח המחסור בשבבים שכבר השבית לה פסי ייצור.
גם תחום הסוללות מאוד חשוב למשקיעים, כשהחברה עוד לא הציגה פריצת דרך משמעותית, כשבמקביל מחירי הסחורות כמו ליתיום שחיוניות לשוק ה-EV עולות בשל הביקושים הגבוהים מצד המתחרות. זה גם אחד מהגורמים לעובדה שהחברה העלתה את מחירי הרכבים שלה 5 פעמים מאז תחילת השנה.
כך או אחרת, לפני מספר חודשים השיקה טסלה את המכוניות שלה בארץ (דגמים עיקריים). אז נכון, ישראל היא שוק קטן באופן יחסי למדינות בעולם, ועדיין אפשר ללמוד מהביקושים הגדולים בארץ שמדובר במותג מנצח. השאלה הגדולה היא האם מאסק יהיה מסוגל לשמור על המותג. להפוך למותג דרוש סט של תכונות וזה הצליח, לשמר את המותג מול המותגים האחרים והחדשים דורש סט נוסף של תכונות, אם זה יצליח וטסלה תישאר מותג על בשנים הבאות, זה יהיה הישג גדול.
- 2.טסלאי 26/07/2021 16:57הגב לתגובה זוכל רכב הוא כמו אייפון - לא רק שטסלה מרוויחה עליו במכירה, הוא גם מספק לה הכנסות על טעינת הרכב בתחנות הטעינה של טסלה, דמי ביטוח חודשיים, מנוי לנהיגה עצמית, מנוי לטסלה אפ-סטור ועוד... וצי המכוניות של טסלה רק גדל מיום ליום - השנה יימכרו כמיליון מכוניות, בשנה הבאה כבר 2 מיליון וכו'...
- 1.רונן 26/07/2021 12:45הגב לתגובה זויש משמעות למושג תחרות רק אם יכולת הייצור גדולה מהביקוש. וטסלה בשנים תמכור כל מכונית שתצליח לייצר. טסלה היא יצרן המכוניות החשמליות המוביל בסין (למעט מכונית מיניאטורית שנמכרת ב 5000 $) וצומחת מעל 50% בשנה לשנים הקרובות
פארוק פתיח אוזר (רשתות)הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי
מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו
פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר.
Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה.
באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים בלי כיסוי לנכסים שלהם. בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.
הרשעה תקדימית
בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.
- המשיך להונות אנשים תוך כדי משפט על הונאה - אמיר ברמלי גנב משקיעים בעוד 18.5 מיליון שקל
- ברקע החקירות והתביעות אוטומקס וסייספארק מבטלות את המיזוג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי.

הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין
הכנסות החברה המאוחדת קפצו ב-42% ל-318.8 מיליון דולר, אך נרשם הפסד נקי של 19.7 מיליון דולר. ההנהלה מבטיחה צעדים לשיפור הרווחיות, בזמן שתחום הטלוויזיה המחוברת ממשיך לצמוח
חברת הפרסום הדיגיטלי טידס הולדינג Teads Holding -45.93% פרסמה דוח רבעוני מעורב. ההכנסות זינקו ב-42% והגיעו ל-318.8 מיליון דולר, אך במקביל נרשם הפסד נקי של 19.7 מיליון דולר, לעומת רווח של 6.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.הנתונים משקפים את המורכבות של המיזוג שהחברה עדיין מנסה לעכל והמניה צונחת ב-48%. אמש דיווחה גם טאבולה, שלעומת זאת זינקה ב-8% בתגובה לדוחות.
המיזוג יצא לפועל בפברואר השנה, כשאאוטבריין הישראלית רכשה את טידס הצרפתית בעסקה של כמיליארד דולר. מדובר היה במהלך שנועד לשלב בין תחומי ההתמחות של שתי החברות: אאוטבריין, המתמקדת בהמלצות תוכן, וטידס, שפועלת בתחום הפרסום בווידאו ובטלוויזיה. במסגרת העסקה שילמה אאוטבריין 725 מיליון דולר במזומן, 25 מיליון בתשלום נדחה, וחלק נוסף במניות ובמניות המירות. עבור אאוטבריין, העסקה הייתה הזדמנות אסטרטגית. אלטיס, החברה האם של הוט והבעלים של טידס, נאלצה למכור נכסים בשל חובות של כ-60 מיליארד דולר. טידס, שתכננה הנפקה ב-2021 לפי שווי של 3 מיליארד דולר אך נסוגה ממנה, נמכרה לבסוף בשווי נמוך בהרבה. נזכיר כי אלטיס רכשה את טידס ב-2017 תמורת 307 מיליון דולר בלבד.
אף שהמיזוג אמור היה ליצור חברה חזקה ומגוונת יותר, המציאות מורכבת. מנכ"ל החברה המאוחדת, דיוויד קוסטמן, הודה כי הרבעון הנוכחי לא עמד בציפיות. לדבריו, החברה נוקטת צעדים ממוקדים לשיפור הרווחיות ולהאצת הצמיחה, תוך דגש על יצירת תזרים מזומנים חיובי. בנוסף, מונה מנהל חדש למחלקת המכירות בעקבות שינוי מבני שבוצע לאחר המיזוג.
המספרים
הרווח הגולמי עלה ב-116% ל-105.7 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי גדל מ-21.8% ל-33.2% - בעיקר בזכות הפעילות של טידס, המאופיינת במרווחים גבוהים יותר. עם זאת, ההפסד הנקי כולל 3.7 מיליון דולר הקשורים לעלויות רכישה ואינטגרציה, ועוד 0.7 מיליון דולר כתוצאה מארגון מחדש. המדד המרכזי מבחינת החברה הוא הרווח הגולמי בניכוי עלויות רכישת תנועה (Ex-TAC gross profit). כאן נרשם שיפור משמעותי: 130.5 מיליון דולר לעומת 59.7 מיליון דולר בשנה שעברה - עלייה של בדרך 119%.
- מה קורה במניות האד טק הישראליות והאם הן מעניינות?
- אאוטבריין פספסה את הצפי בדוחות; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA המתואם עמד על 19.2 מיליון דולר לעומת 11.5 מיליון ברבעון המקביל, עלייה של 66%. עם זאת, תזרים המזומנים ממשיך להוות אתגר: החברה השתמשה ב-23.7 מיליון דולר בפעילות התפעולית שלה, לעומת תזרים חיובי של 13.7 מיליון דולר אשתקד. גם תזרים המזומנים החופשי המתואם נותר שלילי, בגובה 24 מיליון דולר.
