יו"ר הפד: "אם נשיק מטבע דיגיטלי בארה"ב, הגישה לשאר המטבעות תתבטל"
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול נאם השבוע בגבעת הקפיטול, ולפי הדברים שאמר די ברור שהוא לא חובב מטבעות דיגיטליים. במהלך דיון בקונגרס אמר כי התמריץ העיקרי של ארה"ב להשיק מטבע דיגיטלי, הוא ביטול השימוש במטבעות קריפטו בארה"ב. "אנשים לא היו זקוקים למטבעות וירטואליים, אם היה להם מטבע דיגיטלי בארה"ב ". אמר פאוול.
עם זאת, לא בטוח שהשקה של מטבע דיגיטלי היא החלטה נכונה עבור הפד, כיוון שכיום קיימים מעל ל-11 אלף מטבעות קריפטוגרפיים, כך שדולר דיגיטלי ייכנס לתחום צפוף ותחרותי מאוד.
"אני יכול להבין מדוע הבנקים מודאגים מכך שחלק גדול מהפעילות הבנקאית המסחרית תעבור לעולם הזה שאינו מוסדר ברובו". אמר ניק קרטר, שותף מייסד ב- Castle Island Ventures.
מטבעות דיגיטליים לא ממשלתיים נמצאים בשימוש יותר ויותר בעסקאות מקומיות ובינלאומיות, וככל שהתופעה מתגברת הבנקים המרכזיים חשים יותר ויותר מאוימים, מהסיבה הברורה- הם לא יכולים לשלוט על התנהלות המטבעות.
- הצעת חוק בארה"ב לחייב חברות לדווח על פיטורים בעקבות ה-AI
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"יש לנו מסורת במדינה הזו שבה כספי הציבור מוחזקים במה שאמור להיות נכס בטוח מאוד", אמר פאוול, בניסיון להעביר מסר למשקיעים שקיים סיכון רב בהחזקת המטבעות, ושאולי כדאי שייקחו צעד אחורה.
בשנה האחרונה ה-BITCOIN 1.2% המטבע הדיגיטלי הגדול בעולם חווה תנודות גדולות מאוד, כאשר הוא זינק מחודש יולי אשתקד ועד לאפריל השנה, ביותר מפי שישה עד לשווי של כ-60 אלף דולר למטבע אחד. מאז ירד השווי של המטבע בכמעט חצי עד לשווי של 32 אלף דולר היום, בין היתר עקב מגבלות של הממשל הסיני ומזג רוחו ההפכפך של אילון מאסק.
גם המטבע השני הגדול בגודלו ה- ETHEREUM 1.41% איבד משמעותית מהגובה שלו, באפריל השנה חצה את שער ה-4,000 דולר, ומאז הספיק לצנוח במעל ל-50%, ונכון לשורות אלה נסחר בשער של 1,925 דולר.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
נכון לעכשיו, לא ברור מה צופן העתיד עבור המטבעות הדיגיטליים - גורמים רבים בשוק אומרים שכדאי לברוח, כמו למשל חברת הפינטק SoFi, העוסקת בבנקאות מכוונת. מנכ"ל החברה אמר לתקשורת בארה"ב כי בכל רכישה של מטבע קריפטו קופצת אזהרה המסבירה כי מדובר "בנכס לא מוכח, עם תנודתיות גבוהה" וטען כי המשקיעים עלולים להפסיד את כל כספם.
- 12.Sanitarytoot80 18/07/2021 14:51הגב לתגובה זולא ריכוזיים ולא בידי ממשלים ובנקים מרכזיים כל מה שהם מנסים לעשות זה להשיג שליטה על העתיד כמו שהם עשו תמיד ותראו לאן הביאו אותנו. כולנו נולדים לתוך חוב שהם מייצרים .
- 11.רח 18/07/2021 04:33הגב לתגובה זוהבנקים נגד כי הם יאבדו שליטה על הכסף שלא יעבור דרכם. ולא יגזרו קופונים.
- 10.רבקה 18/07/2021 00:02הגב לתגובה זוגם בנק ישראל עושה ניסויים במטבע דיגיטלי לפי מה שאני מבינה.
- 9.עמך 17/07/2021 18:06הגב לתגובה זואסור לתת לקרטל פשע זה לנהל את הכסף.הפד מקור הבעיה ולא הפתרון.
- 8.כותבי תרחישים 17/07/2021 15:22הגב לתגובה זואיך ספורטאי מטעה את היריב - מבצע הטייה הטעיה קונה .....בכאילו ---- ופועל הפוך אל תגידו לא ידענו
- 7.ביי ביי ביטוקוין (ל"ת)אני 17/07/2021 13:18הגב לתגובה זו
- 6.ג'ף 17/07/2021 12:34הגב לתגובה זוזה עשוי להיות תרמית המאה . אין גבול לעיוורון הסלקטיבי
- 5.העבריינים יהנו מכך 17/07/2021 12:29הגב לתגובה זוהקטסטרופה בעקבות איבוד שליטה על העולם הםיננסי כמוהה כאיבוד שליטה על מסלול כדור הארץ סביבה שמש יציבה . האסון לא יקרה מידית אבל כשהוא יקרה זה יהיה מהר וטוטאלי . טימטום לאפשר אפילו ניסוי שכזה
- 4.כתבת הזויה - לא מבינה שוני בין מטבע שמאחוריו עומדת מדינה לעומת מטבעה שמאחוריו עומדת קבוצת נוכלים עלמוניים (ל"ת)007 17/07/2021 09:18הגב לתגובה זו
- 3.אזרח מודאג 17/07/2021 08:30הגב לתגובה זודרך המטבע הדיגיטלי הממשל ידע כל מה שאתה קונה מתי ואיפה אם משהו לא נראה לו תוזמן לחקירה = הלך עליך
- 2.עמך 17/07/2021 01:49הגב לתגובה זוהבנקים המרכזיים הם הבעיה של הכלכלה ולא הפתרון. העשירו את העשירים על חשבון עמך ושדדו את החוסכים ופנסיונרים.
- 1.הוא זקן מדי לפי המחשבה שלו...כל כך עומלל (ל"ת).שבתאי 17/07/2021 01:07הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
