מטבעות דיגיטליים ביטקוין אתריום קריפטו
צילום: Istock

הפשיעה במטבעות הווירטואליים: יזם קריפטו נשדד באלימות בביתו בתל אביב

השודדים איימו על היזם באקדח והכריחו אותו להעביר את הון הקריפטו שלו לארנקי הקריפטו שלהם. אמש נמצא ראש חיה ליד ביתו ורוססו כתובות נאצה בערבית. המשטרה חוקרת
נחמן שפירא | (4)

הפשיעה בישראל הגיעה גם לעולם המטבעות הווירטואליים. יזם קריפטו ישראלי נשדד בביתו ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, והוכרח להעביר את כל הונו בקריפטו לארנקי השודדים. 

השוד אירע לפני כשבועיים  בדירה של היזם בבניין ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב. היזם הותקף במהלך השוד והעביר את הונו בקריפטו לארנקי הקריפטו של השודדים לאחר שתקפו אותו באלימות ואיימו עליו באקדח.

אך למרות השוד, השודדים לא יכלו לחגוג יותר מדי. הפלטפורמות הקפיאו את ההעברות לאחר שהבחינו כי מדובר בפעולות חריגות בהיקפם, שכן כל הונו של היזם ולפי ההערכות מדובר במיליוני שקלים הועבר בבת אחת לארנקי השודדים.

זו ככל הנראה הייתה הסיבה לתקרית שאירעה אמש ליד ביתו של היזם בה הונח ראש חיה ליד דלת דירתו כאשר בנוסף רוססו כתובות נאצה בערבית.

 

ממרחב ירקון במשטרה נמסר "במשטרת ישראל התקבל היום דיווח על ראש של חיה שנמצא ליד דלת דירה עליה רוסס כיתוב נאצה,  בבניין ברחוב ז'בוטינסקי בתל-אביב.

נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע". 

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עמי 15/06/2023 17:21
    הגב לתגובה זו
    מזלינו שיש לנו שר גאון שאחראי על המשטרה. בזכותו אנחנו מרגישים "בטוחים"
  • 3.
    מדובר במי שאתם חושבים... (ל"ת)
    משה 15/06/2023 13:19
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבל יש בן גביר שיפתור את הפשע (ל"ת)
    דורון 15/06/2023 12:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה בסדר לביבי טוב כאוס ופשע ברחובות (ל"ת)
    אפק 15/06/2023 12:45
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.