אדוארד סנדר
צילום: יח"צ

ThetaRay מינתה את אדוארד סנדר כמנהל מוצר ראשי

בעל ניסיון של שני עשורים בניהול ארגוני תוכנה גלובליים ומומחה מוכר בשוק בתחום הפשיעה, הציות לרגולציה והסיכון הפיננסי
ערן סוקול |
נושאים בכתבה ThetaRay אדוארד סנדר

חברת ThetaRay, ספקית פתרונות Big Data מבוססי AI, הודיעה היום על מינויו של אדוארד סנדר לתפקיד מנהל מוצר ראשי.

סנדר יהיה אחראי על כל הפעילויות הקשורות למוצר, כמו גם על זיהוי ופיתוח של שותפויות הקשורות למוצרים וטכנולוגיות. סנדר יקדם את פלטפורמת ה-Intuition Artificial של ThetaRay, המסייעת למוסדות פיננסיים לאתר את הסימנים הראשונים להלבנת הון, הונאה ותוכניות פשעי רשת אחרות.

 

אדוארד סנדר מביא ניסיון של שני עשורים בניהול ארגוני תוכנה גלובליים ומומחה מוכר בשוק בתחום הפשיעה, הציות לרגולציה והסיכון הפיננסי. הוא בעל מומחיות בתחומי הלבנת הון (AML), הכרת הלקוח (KYC), בדיקת נאותות של לקוחות (CDD) והגדרת בדיקת נאותות משופרת (EDD).

סנדר מצטרף ל-ThetaRay מ-Arachnys, בה כיהן כנשיא ועזר לשלש את הכנסותיה השנתיות של החברה. לפני Arachnys שימש כמנכ"ל Model N, חברת תוכנת ענן ציבורית בעמק הסיליקון ולפני כן שימש כמנהל המוצר הראשי של NICE Actimize ומנהל כללי של עסקי הלבנת ההון שלה והיה אחראית להכפלת הכנסותיה במהלך כהונתו.  

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.