אסיה הגיבה בירידות חדות: המדד בשנחאי צנח 3.79% והמדד בטוקיו צלל 2.18%

המשקיעים באסיה הגיבו היום לראשונה להורדת הדירוג לארה"ב. הקוספי נסחר בתנודתיות ואיבד כעת 3.82%.

המשקיעים בבורסות אסיה הגיבו היום לראשונה להורדת דירוג החוב של כלכלת ארה"ב בסוף השבוע ושלחו את המדדים המובילים ביבשת לירידות שערים חדות עם פתיחת שבוע המסחר.

המגמה השלילית באה גם על רקע מפלס הפחד של המשקיעים שעלה בשבוע האחרון מדרגה כאשר בשוק נשמעות יותר ויותר אזהרות מפני שקיעתה של כלכלת ארצות הברית במיתון מחודש, אף חריף יותר מאשר זה שנרשם בשנת 2008.

המדדים המובילים אבדו מערכם ונסחרו סביב רמת שפל שנתית. בבורסת יפן נרשמות ירידות שערים של 2.18%, בורסת שנחאי איבדה 3.79%, ההאנג סנג צנח ב-2.26% ובדרום קוריאה מדד הקוספי צלל ב-3.82%.

אומנם לא מדובר בירידות חדות כפי שראינו אתמול בבורסה בת"א, אך צריך לזכור כי בניגוד לת"א - המדדים באסיה היו פתוחים ביום שישי וכבר הדביקו חלק מהפער שנפתח בוול סטריט (הנאסד"ק צלל 5% ביום חמישי). ביום שישי, רשם הניקיי היפני ירידה של 3.7% והאנג סנג איבד 4.3%.

אתמול נפגשו ה-G7 במטרה לדון בחששות ממשבר חובות חדש בעולם. בסיכום הפגישה אמרו מנהיגי המדינות כי הם נכונים להגיב לנטל החוב של ארה"ב ואירופה על מנת להקל על משבר החוב העולמי.

תשומת לב המשקיעים באסיה מופנית היום לכיוונה של ארצות הברית. המסחר בוול סטריט צפוי להכתיב את הטון בשווקי כל העולם.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    כשהבורסה יורדת וללכת ללמוד לכתוב ללא שגיאות.. (ל"ת)
    ל-7 למה לא לנצל ... 08/08/2011 09:01
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    עוזי 08/08/2011 08:58
    הגב לתגובה זו
    אני יוצא לראות איך הפאניקה גורמת למשקיעים לצאת בלי חשבון וחבל ימים אלו מועדים לבעיות
  • 12.
    איציק 08/08/2011 08:48
    הגב לתגובה זו
    בזו צניחה
  • 11.
    כותרות מגמתיות 08/08/2011 08:40
    הגב לתגובה זו
    הזדמנויות קניה כמו היום לא ייראו שנים קדימה....
  • 10.
    כל יום 4 אחוז 08/08/2011 08:30
    הגב לתגובה זו
    אני מוכר את הכל הכל הכל המוסדיים מוכרים ולא יעזור כל התגובות פה אי אפשר לעצור את הכדור שלד הזה אני אחזור עוד חודש-חודשים סעממקק למה לא יצאתי בחמישי כבר
  • 9.
    מ-פ-ו-ל-ת תענוג (ל"ת)
    יוסי 08/08/2011 08:03
    הגב לתגובה זו
  • בורסה 08/08/2011 08:30
    הגב לתגובה זו
    הזונות אתמול שחטו את הכספים של המשקיעים,שכל העולם מנהג בצורה מתונה,ופה הזונות נפתח ביציבות ,תסתלקו מהבורסה שח הזונות גואל נפש בלי רחמים חתכו בבשר החי כל ההפגנות האלה הממשלה אפילו לא אישרה שקל לטובת האזרחים ופה הבורסה מוחקת מיליונים לאזרחים צמאי דם נבלות רשעים ארורים ימח שמם
  • תתביש .אסור לשמוח שאנשים מפסידים (ל"ת)
    דני משקיע 08/08/2011 08:29
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זה לא כזה צונאמי 08/08/2011 08:00
    הגב לתגובה זו
    אחוזים. המשך יום טוב. העליות החדות בדרך.
  • 7.
    משקיע קטן 08/08/2011 07:57
    הגב לתגובה זו
    ם כי הכתובת היתה על הקיר סבלנות עוד יהיו שערים הרבה יותר נמוכים וביבי ושטיינץ יתפארו בכלכלה שלהם חשמל רק 89 אחוז חחחחחחחחחחחח
  • מניות זה לא אש החזירות הפכתם לאש (ל"ת)
    בנטוב 08/08/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בנטוב 08/08/2011 07:39
    הגב לתגובה זו
    תביעה מישפטית על חוסר היתחשבות במציאות הודעה דרמאטית שעו לא ניתן עליה הדעת במדינות שמדובר בהן וכאן ניהלו מיסחר כאילו על ההודעה אין עירעור והקביעה חד משמעית רוצים צדק גרמתם הפסדים לחינם
  • מספיק כבר 08/08/2011 07:45
    הגב לתגובה זו
    יא בכיין תרגע לפעמים עולים ולפעמים יורדים וזו טיבה של הבורסה. בסוף לגישתך יעצרו מסחר על כל שטות ויבצעו פתיחה אנגלית על חצי אחוז בלבד. חלאס. מהירד יעלה מחר.
  • בנטוב 08/08/2011 09:11
    ועכשיו הרחובות מלאים באנשים שנימאס להם וגם אז אמרו לי מספיק כבר לקטר אני אדם שטובת הכלל חשובה לי יותר ואיכפת לי מכולם ולא אוהב חזירות ומחנך ילדיי לאהבת הכלל ולא לחזירות זה עניין של חינוך
  • 5.
    טבע הולכת להפגיז בשב 08/08/2011 07:28
    הגב לתגובה זו
    בפרט לאחר שאבנטיס נכנסה לאותה סירה
  • טבע טבע טבע (ל"ת)
    אני איתך 08/08/2011 08:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הרגיעה התחילה 08/08/2011 07:28
    הגב לתגובה זו
    כי היו ירידות בשישי והמזרח צריך להתאים עצמו. אצלינו אם יהיו ירידות בנסדק של עד 2.5 כמו שהחוזה צופה ,אז יהיה תיקון
  • 3.
    בנטוב 08/08/2011 07:27
    הגב לתגובה זו
    מיסחר בירידות שערים הייה מן הראוי אתמול והיום לא ליפתוח הבורסה ולחכות להיתפתחויות בארהב ואירופה עשתם לנו עוול וגרמתם הפסדים לחינם אך איפשר לנהל מיסחר בחוסר וודאות ביזמן שבארהב ואירופה לא נתנו דעתם ולא היגיבו ורק פה נתתם לבורסה להיתנהל בחור וודאות
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 08/08/2011 07:53
    הגב לתגובה זו
    אם היו עליות לא היית מתלונן הא?מקווה לעוד ירידות היום ואני מסודר.100 פוטים 1090 שנקנו ביום רביעי שעבר בשער 300.תעשה את החשבון לבד .מצפה ל 2 אחוז היום והגיפ החדש בדרך.
  • בנטוב 08/08/2011 09:35
    שלי
  • 2.
    שוב אחד שלא מבין 08/08/2011 07:25
    הגב לתגובה זו
    אני קונה : - )
  • 1.
    ירדנו מספיק אתמול- אנחנו ב3% עודף על העולם (ל"ת)
    סוחר 08/08/2011 07:21
    הגב לתגובה זו
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".