שטראוס מגיעה לסין: תשקיע עם האייר 20 מיליון דולר לשיווק מוצרי המים

חברת שטראוס הודיעה היום על הקמת מיזם משותף בסין עם חברת האייר לשיווק מוצרי מים, כאשר כל צד ישקיע במיזם 10 מיליון דולרים
יונתן גורודישר |

חברת שטראוס הודיעה היום (א') על הקמתו של מיזם משותף בסין לשיווק מוצרי מים של שטראוס בסין. ההסכם נחתם עם חברת האייר, כאשר כל צד התחייב להשקיע בו 10 מיליון דולרים.

חברת האייר תחזיק במיזם המשותף ב-50%, כאשר שטראוס גרופ תחזיק בחצי השני באמצעות חברת שטראוס הונג קונג. ההסכם שנחתם בין הצדדים מסדיר את אפופן מינוי הבכירים בחברה המשותפת. יו"ר הדירקטוריון של החברה המשותפת וסמנכ"ל הכספים של החברה ימונה על ידי חברת שטראוס מים, חברת המים בשטראוס גרופ, ומנכ"ל המיזם ימונה על ידי חברת האייר. החברה המשותפת תיקרא Haier-Strauss Water וישבו בה 6 נציגים בדירקטוריון.

חברת האייר היא קונצרן מוצרי הצריכה גדול בסין. מחזור המכירות השנה צפוי לעבור את ה-20 מיליארד דולר. לחברה 15 אלף נקודות שירות בסין. את המוצרים שישווקו תרכוש החברה המשותפת מחברת שטראוס מים והחברה תקבל את שירותי ההפצה, המכירה והשירות מחברת בת של קבוצת האייר. חברת שטראוס רכשה לפני כשנה את פעילות המים של תמי 4 והקימה לשם כך את חברת שטראוס מים.

יו"ר קבוצת שטראוס אמרה במסיבת עיתונאים שערכה לרגל המהלך כי החברה רואה לנגד עיניה כמטרה "שלא יהיו עוד ילדים ששותים מים לא נקיים". "אין קטגוריה שנמצאת בהלימה מדוייקת יותר לייעוד שלנו, לאסטרטגיה שלנו ולחזון שלנו", אמר מנכ"ל החברה, גדי לסין במסיבת עיתונאים שערכה החברה לרגל ההודעה. לדבריו, המהות של הקמת שטראוס מים היא להחזיר את הציבור לשתות מי ברז.

"היום אנחנו גאים לספר לכם שאנחנו בתחילת המסע שלנו בסין, כך אמר במסיבת העיתונאים מנכ"ל חברת שטראוס מים רמי רונן. "כבר 5-6 שנים שאנחנו בסין במסגרת פיתוח, אספקה וייצור. הסתכלנו על סין כאל מקום בו אנחנו רוכשים מוצרים. השינוי הוא שאנחנו פונים היום לצרכן הסיני ומספקים לו פתרונות. היום אנחנו מודיעים על כניסתנו לשוק הצרכנות הסיני. סין היא אחת המדינות הכי מאתגרות בעולם מבחינה עסקית, בשנת 2030 השוק הצרכני הגדול ביותר בעולם יהיה סין. הוא יהווה כשליש מכל השוק הצרכני בעולם", הוסיף.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה