ארקיע
צילום: ארקיע

ארקיע פותחת קווים למזרח הרחוק: האנוי ובנגקוק

היסטוריה בארקיע: משיקה קו חדש להאנוי בוייטנאם וחוזרת לטוס לבנגקוק שבתאילנד כמו כן, תמשיך להפעיל את הקו המבוקש לסרי לנקה; הטיסות יתבצעו במטוס Airbus A330 שכולל גם מחלקת עסקים יוקרתית - "לאחר שנתיים קשות של מלחמה והתמודדות עם משברים חסרי תקדים, 'ארקיע' עם הפנים קדימה"

מנדי הניג | (1)
נושאים בכתבה ארקיע

חברת התעופה ארקיע מודיעה על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים.

הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.

הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026). משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.

לדברי מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', הצעד נועד לחזק את היצע היעדים הרחוקים של החברה ולתת מענה לביקוש גובר מצד נוסעים ישראלים, "זהו יום חג עבור 'ארקיע'. הכרזה על שני יעדים חדשים למזרח הרחוק - האנוי ובנגקוק - היא לא רק מהלך עסקי מסחרי, אלא שלב מרכזי נוסף בתוכנית אסטרטגית סדורה של החברה, שמטרתה להציב את 'ארקיע' בשורה אחת עם חברות התעופה הבינלאומיות הגדולות, ולבסס את מעמדה של החברה גם בזירה הטרנסאטלנטית וגם בזירת המזרח הרחוק החשובה אשר אהובה מאוד על הישראלים. כזכור, השקת הקו לניו יורק בראשית 2025 סימנה עבורנו את תחילת הדרך - צעד משמעותי שבוצע תוך זמן קצר ביותר וביעילות, ואפשר לנו ללמוד, להשתפר ולהיערך לקראת מהלך רחב היקף כמו זה שאנו משיקים היום. לאחר שנתיים קשות של מלחמה והתמודדות עם משברים חסרי תקדים, 'ארקיע' עם הפנים קדימה ופועלת בכל המישורים: הרחבת היצע וזמינות היעדים, שדרוג חוויית השירות, ויצירת תחרות אמיתית בענף התעופה הישראלי."

במסיבת העיתונאים השתתפו גם שגרירי תאילנד ווייטנאם בישראל, שהדגישו את הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי שבחיבור האווירי החדש, את תרומתו להעמקת שיתופי הפעולה בין המדינות. השגריר התאילנדי ציין את חשיבות הקו גם להקלת הנסיעה עבור עשרות אלפי פועלים תאילנדים בישראל, והשגריר הווייטנאמי התייחס להסכם הסחר החופשי שנכנס לתוקף בין המדינות בנובמבר 2024, שצפוי להקל על פעילות עסקית והשקעות הדדיות.

דברי שגריר תאילנד בישראל מר בוניאריט ויצ'יאנפונטו, "מטעמה של ממשלת תאילנד, ברצוני להבטיח לכל מנהלי ועובדי 'ארקיע' את קבלת הפנים החמה ביותר ואת תמיכתנו המלאה בכל מאמציכם. אנו מעריכים מאוד את אמונכם בפוטנציאל הכלכלה התאילנדית, ובפרט בתעשיית התיירות שלנו – כאשר בנגקוק הייתה העיר המבוקרת ביותר בעולם בשנת 2024. לגבי ישראל, אנו שמחים לציין שיותר מ־400 אלף ישראלים ביקרו בתאילנד – מספר שיא ההופך אותה ליעד הפופולרי ביותר לטיסות ארוכות אחרי ארצות הברית. עם חזרתה של 'ארקיע', שתי המדינות ייהנו מהזדמנויות נוספות לגלות מחדש את תאילנד בדרכים חדשות ומלהיבות, במיוחד בתחומים שמעבר לתיירות. 

עוד הוסיף השגריר: "אנו ערוכים לשמש שותפים מלאים לארקיע בחיבורה ובהרחבת עסקיה בשוק מדינות ASEAN – אזור הצומח במהירות עם למעלה מ־600 מיליון צרכנים. חשוב לא פחות, החיבור האווירי הישיר יתרום רבות להקלת הנסיעה של יותר מ־46 אלף פועלים תאילנדים העובדים בישראל, המהווים עמוד שדרה כלכלי בשמירה על ביטחון המזון הלאומי של ישראל".

קיראו עוד ב"בארץ"

בסיום דבריו אמר השגריר: "ברצוני לשתף אתכם בהתרגשות ובתודה עמוקה על תמיכתה ומעורבותה החשובה של ארקיע שסייעה לשגרירות תאילנד בתל אביב למלא בהצלחה את משימתנו החשובה ביותר - פינוי אזרחי תאילנד בעקבות אירועי 7 באוקטובר".

דברי שגריר ווייטנאם בישראל מר לי דוק טרונג,  "זהו כבוד גדול עבורי להיות כאן היום, ולחזות בהשקת קו הטיסות החדש המחבר בין תל אביב להאנוי באמצעות חברת ארקיע, קו הצפוי לחזק את היחסים הבילטרליים בין וייטנאם לישראל בתחומי התיירות, הסחר, העסקים, והחיבורים בין אנשים וחילופי התרבות. אתרי נוף מפורסמים כגון סאפה, בתי האירוח האקולוגיים בנין בין, מפרץ הא לונג, וינה נעים ין טו, מערת סון דונג, מפרץ נין ואן (Six Senses), אתר הנופש אמנוי, אי פו קואוק ועוד יחד עם הכנסת האורחים החמה והמטבח המשובח של וייטנאם – ממתינים לישראלים רבים שיבואו לגלותם.

הנוסעים ליעדים החדשים מתבקשים לוודא קבלת אשרות ואישורי כניסה נדרשים מראש באתרי השגרירויות הרשמיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הצלחת ארקיע תהיה רק אם המטוסים היו ב איכות גבהה מ אל על בהצלחה (ל"ת)
    אנונימיYL 12/08/2025 13:32
    הגב לתגובה זו
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.