בזן עולה 7.7%: פסגות - "למעט הוצאות מימון חריגות – דוח סביר", כלל פיננסים - "התוצאות הפתיעו לטובה"

יוסי פינק |

חברת בזן דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2008. החברה הציגה רווח נקי של 42 אלף דולר ברבעון, לעומת כ-18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורת ההכנסות נרשם גידול של 103% לרמה של כ-2.6 מיליארד דולר. עיקר הירידה ברווח מיוחסת בעיקר לגידול חד בהוצאות המימון שפגע בשורה התחתונה של החברה.

גל רייטר מכלל פיננסים הוציאה מסמך תגובה לדוחות ואמרה כי "תוצאות החברה הפתיעו לטובה". לדבריה של רייטר, אומנם הוצאות המימון היו גבוהות מהצפוי אך יש לשים לב לשיפור המשמעותי בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת.

בראיה קדימה אומרת רייטר, כי "מה שצפוי לקבוע את הטון הם אתגרי הטווח קצר-בינוני. מרווח הזיקוק יישאר להערכתנו ברמות הנמוכות בעקבות ההאטה העולמית, דבר שצפוי לפגוע ברווחיות של בז"ן. השלמת התוכנית האסטרטגית כמתוכנן, בהתאם ללו"ז ומימונה. נזכיר כי מרבית ההשקעה עדיין לא שולמה. במידה ותהיה בעיית תזרים, להערכתנו, הדבר עלול לפגוע בהשלמת התוכנית האסטרטגית כמתוכנן ופחות בפירעון לבעלי האג"ח."

דבר נוסף אותו מזכירה רייטר, "שני רבעונים מאתגרים לפנינו: בתוצאות רבעון 4/08 צפויה החברה לרשום הפסד נוסף בעיקר בגין ירידת ערך מלאי (בנטרול השפעת נגזרים ומימון). של כ- 80 מ' דולר נטו".

לסיום אומרת רייטר, כי "למרות שתוצאות הרבעון הפתיעו לטובה, החלטנו להותיר את המלצתנו על ת. שוק, מחיר יעד 2.1 שקל למניה."

פלי שביב, אנליסט מפסגות התייחס גם הוא לדוחות ובזן וכתב במסמך שפרסם, כי "למעט הוצאות מימון חריגות – דוח סביר המגלם את ירידת מחירי הנפט והשפעותיה".

לדבריו של שביב, "תוצאות הרבעון היו דומות להערכותינו למעט השוני המהותי בסעיף המימון. המרווח של החברה תומך בהערכת השווי שלנו שבבסיסה מרווח זיקוק לייחוס של 6 דולר לחבית, המשתפר עם ההשקעה בתכנית האסטרטגית. תוצאות מגזר הזיקוק בנטרול הפסדי מלאי ורווחי גידור מייצגות לדעתנו את יכולות מגזר הזיקוק בשלב זה וברור שרב הפוטנציאל טמון בתכנית האסטרטגית. במגזר הארומטים אנו מצפים חזרה לתוצאות הרבעונים הקודמים עם הירידה במחירי תשומות הייצור לרמות שראינו ברבעונים הקודמים ואף נמוכות יותר. במגזר הפולימרים קיים פוטנציאל נוסף לשיפור משמעותי, הן עם התקדמות בניצול כושר הייצור בקו החדש והן עם המיזוג המלא עם בזן שיאפשר ניצול סינרגיות וניהול אופטימאלי של ייצור ושימוש בחומרי גלם."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.