בני נוער: ההורים לא יודעים לאן אנחנו גולשים

עוד עולה מנתוני מכון המחקר "מדגם", כי 26% מהאוכלוסיה היהודית הבוגרת רשומים לרשת חברתית כלשהי
משה בנימין |

סקר אינטרנטי חדש שערך מכון המחקר "מדגם", עבור TBWA DIGITAL, בדק כיצד תופסים בני הנוער את מעורבות הוריהם בצריכת האינטרנט שלהם, הרגלי גלישה סלולרית וכן את הדרכים בהן נחשפים בני נוער למותגים, מבצעים ומוצרים חדשים.

אבא ואמא, אתם יודעים איפה הילד גולש?

80% מבני הנוער, סבורים שהוריהם אינם יודעים (21%) או יודעים רק באופן חלקי (58%) באלו אתרים הם גולשים ואלו שימושים הם עושים באינטרנט.

הסקר נערך בקרב 400 בני נוער בגילאי 13-18, חברי הפאנל האינטרנטי של מכון המחקר "מדגם". הנתונים מראים, כי בקרב הבנים קיים שיעור של 27% הסבורים שהוריהם אינם יודעים על הרגלי הגלישה שלהם, לעומת 15%בקרב בנות.

עוד נמצא קשר בין משתנה הגיל לשיעור הנשאלים שחושבים שהוריהם יודעים רק באופן חלקי או שאינם יודעים כלל, באלו אתרים ואלו שימושים הם עושים באינטרנט. 72% מגילאי 13-14 חושבים שהוריהם אינם יודעים כלל או באופן חלקי, לעומת 83% בגילאי 15-18.

הסקר שנערך עבור הניוזלטר החודשי של TBWA DIGITAL, מעלה כי מכלל בני הנוער בעלי טלפון סלולרי (91%), 28% גולשים באינטרנט הסלולרי. בקרב הבנים, שיעור זה מגיע ל- 31% ובקרב גילאי 15-18 ל-33%.

הסקר מגלה עוד, כי בני הנוער נחשפים למותגים, מבצעים ומוצרים חדשים בדרכים הבאות: 42% באמצעות הטלויזיה, 34% באינטרנט ו-15% דרך חברים.

ואיך אפשר בלי הרשתות החברתיות

TBWA DIGITAL ומכון המחקר "מדגם" עורכים מידי חודש, סקר הבוחן דפוסי צריכה ושימוש במדיה דיגיטלית. בחודש שעבר נבדק נושא המודעות וההשתתפות ברשתות חברתיות, בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת.

הסקר העלה כי 69% מכלל המדגם שמעו על רשתות חברתיות באינטרנט וכי 26% מהמדגם רשומים לרשתות חברתיות. מתוך הרשומים לרשתות חברתיות "פייסבוק" היא הרשת המובילה עם 39%, אחריה "מקושרים" עם 30%. אחריהן צוינו "דה מרקר קפה" (18%), "מייספייס" (15%), לינקדאין (11%) ו"שוקס" (11%). "חבר’ה" ו"קליקות" צוינו כל אחת על ידי 5% מהרשומים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה