IDC: מיקרוסופט מובילה את שוק ה-CRM בישראל

בסיכום 2006 עקפה הענקית מרדמונד את PeopleSoft שניצבה במקום השני. הכפילה מספר הרישיונות לעומת השנה הקודמת ל-3,051
שי פאוזנר |

דו"ח IDC חדש שסוקר את שוק ה-CRM בישראל מגלה כי בשנת 2006 מיקרוסופט עקפה את מתחרותיה בתחום ועברה להוביל את השוק בהיקף מכירת רשיונות לפתרון ה-CRM שלה. מנתוני הדו"ח מתברר כי בשנת 2006 נמכרו סך הכול 8,304 רשיונות למערכות CRM בישראל, כאשר מיקרוסופט מובילה את רשימת ספקי ה-CRM בישראל עם הכפלה של היקף מכירת הרשיונות להיקף של 3,051 רשיונות למערכת ה-Dynamics CRM (לעומת 1,476 רשיונות בשנת 2005).

PeopleSoft מכרה 2,421 רשיונות (לעומת 484 רשיונות בשנת 2005); SAP מכרה 1,184 רשיונות (לעומת 888 רשיונות בשנת 2005); Salesforce מכרה 775 רשיונות (לעומת 726 רשיונות בשנת 2005); Siebel מכרה 535 רשיונות (לעומת 7,251 רשיונות בשנת 2005); Oracle מכרה 231 רשיונות (לעומת 130 רשיונות בשנת 2005); Onyx מכרה 65 רשיונות (לעומת 79 רשיונות בשנת 2005); ו-Pivotal מכרה 42 רשיונות (לעומת 51 רשיונות בשנת 2005).

בשנת 2006 בחרו 153 ארגונים עסקיים לרכוש מערכות CRM חדשות. מתוכם 101 ארגונים, 66% מכלל הארגונים, בחרו בפתרון Dynamics CRM של מיקרוסופט. מדובר בגידול של למעלה מפי 2 לעומת שנת 2005 בה בחרו בפתרון של מיקרוסופט 46 ארגונים בלבד. בפתרון ה-CRM של Salesforce בחרו בשנת 2006 37 ארגונים, לעומת 65 ארגונים בשנת 2005.

בחינה של מאגר כלל הארגונים שבחרו להטמיע מערכות CRM בישראל בשנים 2005-2006 מצביע כי מתוך 387 ארגונים עסקיים שבחרו לרכוש מערכות CRM בישראל, מיקרוסופט מובילה עם 147 ארגונים שבחרו את פתרון Dynamics CRM; אחריה Salesforce עם 102 ארגונים שבחרו בפתרון ה-CRM שלה; Pivotal בה בחרו 43 ארגונים; PeopleSoft בה בחרו 30 ארגונים; SAP CRM בה בחרו 21 ארגונים; Onyx בה בחרו 16 ארגונים; Siebel בה בחרו 13 ארגונים; Oracle CRM בה בחרו 12 ארגונים; ו-Amdocs בה בחרו 3 ארגונים.

מיקרוסופט מובילה את רשימת ספקי ה-CRM גם במספר הרשיונות שהוטמעו בפועל בשנת 2006 (2,510 רשיונות); ובגידול השנתי מ-2005 ל-2006 בהיקף ההטמעות בפועל של רשיונות שנקנו (כ-350%).

מהדו"ח עולה כי פתרון Dynamics CRM של מיקרוסופט זוכה לפופולאריות בכול אחד מהסגמנטים בשוק: Enterprise (23 זכיות בשנת 2006 בארגונים בעלי 500 מחשבים ומעלה); Mid Market (79 זכיות בארגונים בעלי 100-499 מחשבים); ו-Small Business (45 זכיות בארגונים בעלי 99 מחשבים ומטה).

הדו"ח מסביר כי האינטגראציה הגבוהה של Microsoft Dynamics עם כלי ה-Office של מיקרוסופט היא אחת הסיבות להצלחה של הטמעת פתרון ה-CRM של מיקרוסופט בארגונים. סיבות נוספות שניתנו בדו"ח: יכולת הטמעה מהירה של Dynamics CRM, ערוץ מפותח של שותפים העוסקים בהטמעת הפתרון, וידידותיות הפתרון למשתמשי המערכת.

גולן בר-אור, מנהל תחום Dynamics CRM במיקרוסופט ישראל, מסר כי: "דו"ח IDC מראה בבירור כי 3 שנים בלבד לאחר כניסתה של מיקרוסופט לשוק ה-CRM בישראל, פלטפורמת Dynamics CRM שלה הפכה לפתרון המועדף בקרב ארגונים מכול הגדלים: ארגוני אנטרפרייז, ארגוני Mid Market, ועסקים קטנים. האינטגרציה ההדוקה בין פתרון ה-CRM שלנו וכלי ה-Office, בדגש על הממשק ה-outlook, מגבירים את עומק השימוש במוצר, והם מרכיב חשוב בשיקולי הבחירה של ארגונים בפתרון מיקרוסופט. בראייה לעתיד, אנו צופים כי גם בשנת 2008 נראה המשך של גידול מהיר בקצב האימוץ של פתרון מיקרוסופט, כמו גם המשך של גידול האקוסיסטם העסקי והטכנולוגי סביב הפלטפורמה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה