גיל שרון: "התוכן בפלאפון צומח מדי שנה ב-20%"
חברת הסלולר פלאפון הודיעה הבוקר (א') במסיבת עיתונאים כי היא מתכוונת להעמיק את אחיזתה בעולם המוסיקה.
במסגרת המהלך, יוקם ערוץ מוסיקה בדור ה-3 בהגשה אישית של הזמר והיוצר עברי לידר וכן פרוייקטים משותפים נוספים עם חברת התקליטים "הליקון", בהם ליווי יוצרים ואמנים בראשית דרכם, שידור בלעדי בדור ה-3 של אלבומה החדש של שרית חדד שעתיד לצאת לשוק לקראת פסח, וכן השקת 5 ערוצי מוסיקה בינלאומיים בסלולר בשיתוף עם ענק המוסיקה העולמי "יוניברסל".
החזון של גיל שרון, מנכ"ל פלאפון הוא להגיע לרפרטואר של מאות אלפי שירים המשודרים בסלולר ואף למיליון שירים. לדבריו, "בחיפוש מתמיד אחר "קילר אפליקיישן", אפליקציה מיוחדת שתשנה את הענף, מצאנו כי עולם המוסיקה משמעותי מבחינת התוכן המועבר בסלולר. מדי שנה תחום התוכן הסלולרי גדל ב-250 מיליון שקל ושימושי התוכן מהווים קרוב למיליארד שקל בענף הסלולר. התוכן בפלאפון צומח מדי שנה ב-20%".
שוק המוסיקה בסלולר יצמח ב-50% בשנת 2007
על התעריפים של השימושים הוא אומר: "התעריפים במגמת ירידה והשימושים במגמת עלייה. כיום כמות השימושים במוצרי המוסיקה של פלאפון בדור ה-3 עומדת על למעלה מ-400 אלף שימושים בחודש. חזון הדור ה-3 קורם עור וגידים גם בישראל ובשנת 2006 הגדלנו את מספר מנויי הדור ה-3 במאות אחוזים מ-60 אלף לקוחות בתחילת 2006 ל-300 אלף לקוחות דור 3 בסוף השנה, כאשר אנחנו מחזיקים בנתח שוק של למעלה מ-40%".
ניר שטרן, המשנה למנכ"ל פלאפון, מוסיף נתונים על התוכן המוסיקלי בסלולר הנחשב לאחד השווקים הצומחים בענף: "שוק המוסיקה הסלולרית בישראל גלגל בשנת 2006 כ-90 מיליון שקל מתוך כ-350 מיליון שקל שוק המוסיקה כולו. השוק צפוי לצמוח ב-50% בשנת 2007 ולהגיע ל-135 מיליון שקל. ב-2007 הציבור יוריד יותר שיירם וקליפים ויצרוך את המוסיקה הישר ממכשירו הסלולרי".
לדבריו, מנוע הצמיחה העיקרי של התעשייה הוא ההכנסות מתוכן, החל מרינגטונים, משחקים ושימושי ג'אווה ועד לקפיצה הגדולה של הדור ה-3 עם הטלוויזיה הסלולרית, שידור ערוצים, מוסיקה ובלעדיות תכנים.
החברה המתחרה, סלקום, מעדיפה להשקיע יותר בתוכן גולשים ובעולם הווב 2.0 ומצליחה עם אתר "היפ" שלה המבוסס על תוכן הגולשים. על כך אומר שרגא מור, מנהל חטיבת התוכן והמוצרים בפלאפון: "היתרון היחסי שלנו לא נמצא בווב 2.0. אנחנו מציעים תכנים אינטרנטיים לגולשים ולא פועלים בפלטפורמה הזאת, מלבד הפעילות עם flix באמצעותה לקוחות פלאפון יכולים להגיע למגוון אתרי תוכן גולשים באמצעות גלישה בפורטל הדור ה-3".
המהלך לקידום עולם המוסיקה יגובה בקמפיין טלוויזיה, באמצעות באומן בר ריבנאי בהשקעה של מיליון דולר, ובכיכובו של עברי לידר עם ביצוע מיוחד לשירו "זכיתי לאהוב". לדברי שטרן, "הסיסמא "הכי טוב בדור ה-3" מחייבת את פלאפון להביא ללקוחותיה את התכנים הטובים ביותר גם בעולם המוסיקה".
המודל הכלכלי של חברות הסלולר, המאפשר ללקוח לבחור ולצרוך תוכן בצורה אופטימלית ולחברות הסלולר, חברות התקליטים והאמנים להבטיח גבייה מסודרת בעבור התוכן, פועל לטובת כל הצדדים, אך עשוי לפגוע בצרכן ובגישתו לתכנים מוסיקליים הבלעדיים לחברת סלולר זו או אחרת. על כך אומר גיל שרון, כי ברצונו לראות בעתיד את כל התכנים המוסיקליים בכל חברות הסלולר וכי אין בכוונת פלאפון לפגוע בגישתם של הצרכנים לתכני המוסיקה הפופולארים.
ייתכן, כי עם גידול במספר המכשירים התומכים ביכולות מוסיקה מתקדמות יגדל גם מספר שיתופי הפעולה של החברות הסלולריות עם יוצרים מתעשיית המוזיקה דוגמת שיתופי הפעולה עליהם מכריזה פלאפון היום.