בראד גרלינגהאוס, מנכל Ripple; קרדיט: רשתות חברתיותבראד גרלינגהאוס, מנכל Ripple; קרדיט: רשתות חברתיות

XRP מזנק - מנכ"ל Ripple: "ה-SEC משך את התביעה"

המטבע הדיגיטלי XRP של חברת Ripple מזנק ב-13% אחרי שהמנכ"ל אמר שה-SEC ביטל את הטענות נגד החברה - "היום המאבק שלנו סוף סוף נגמר", אמר; גם הביטקוין קופץ

רוי שיינמן | (1)
נושאים בכתבה XRP ביטקוין

המאבק המשפטי הממושך של Ripple ורשות ני"ע האמריקנית (SEC) לגבי המטבע הדיגיטלי של החברה, XRP, הגיע לסיומו, כך לפי מנכ"ל החברה בראד גרלינגהאוס. בסרטון שפרסם ברשת X אמר גרלינגהאוס: "אנחנו החברה הראשונה עם מספיק משאבים ונחישות להילחם נגד ה-SEC. היום המאבק שלנו נגמר בניצחון ובכניעה של הרשות, שהייתה צריכה להיכנע כבר מזמן". המטבע קופץ 13% ומרים איתו גם מטבעות אחרים, כאשר הביטקוין קופץ ב-3.5%.


המאבק בין הצדדים התחיל ב-2020 כשה-SEC טען שהחברה גייסה כספים על ידי מכירת המטבע בלי להגדיר אותו כנייר ערך. הסכסוך הגיע לבית המשפט כשה-SEC דרשה ש-Ripple תשלם קנס של 2 מיליארד דולר, אך באוגוסט האחרון פסק בית המשפט שהחברה תשלם קנס של רק 125 מיליון דולר. עכשיו, כפי שטוען גרלינגהאוס, ה-SEC מבטלת את הטענות שלה.





"מהרגע הראשון היה לי ברור של-SEC אין סיכוי", אמר גרלינגהאוס. "זו הייתה יריית הפתיחה במלחמה בין הרשות לבין עולם הקריפטו. ידעתי אז שאנחנו נמצאים לא רק בצד הנכון של החוק, אלא בצד הנכון של ההיסטוריה. ה-SEC לא ניסו להגן על משקיעים, הם ניסו לאיים ולזרוע אימה, הרגולטור שאמור להגן על המשקיעים השקיע את כל המשאבים שלו במקרה שבכלל לא היו לא קורבנות וגרם נזק עצום למחזיקי XRP".


XRP הוא אחד המטבעות הפופולאריים בשוק כששווי השוק שלו עומד על כ-147 מיליארד דולר, השלישי בגודלו בשוק אחרי ביטקוין ואית'ריום. מאז נובמבר המטבע זינק פי 4 כשברקע ניצחונו של טראמפ בבחירות הובילו לשיפור הסנטימנט סביב המטבע ושוק הקריפטו בכלל, וההתפתחויות החיוביות במאבק החברה מול ה-SEC גם כן תרמו לזינוק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דעה 19/03/2025 19:16
    הגב לתגובה זו
    xrp היה המטבע היחידי שלא טס בגלל התביעה שעמדה. סולנה כל היתר טסו משער חד ספרתי לתלת ספרתי. הxrp פספס את התזמון העליה היום היא בעצם ירידה כי זה עדיין משאיר אותה חד ספרתי.
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"

בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קריפטו

ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings 20.05%   לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.

אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר' זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.

ונחזור להודעה שהקפיצה את החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.

אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה (וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.

 מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.