כביש 2 ייחסם דיווח נתיבי איילוןכביש 2 ייחסם דיווח נתיבי איילון

שינויים בהסדרי התנועה באיילון - הנה השינויים בהסדרי התנועה

מפת חסימות בגשר השלום ומתי העבודות יסתיימו?

עמית בר |
נושאים בכתבה פקקים אייל

בין שבת לראשון ועד יום שלישי בשעה 16:00 יצומצמו נתיבי הנסיעה על גשר השלום בתל אביב-יפו לנתיב נסיעה אחד בלבד, ותיחסם העלייה אליו מאיילון דרום, זאת במסגרת עבודות להחלפת תפרים בגשר, כחלק מעבודות לשיקומו. 

במשרד התחבורה מדגישים כי נתיבי איילון יישארו פתוחים לתנועה כסדרם. אך יהיו שינויים בהסדרי התנועה:

לבאים מכיוון תל אביב מערב (דרך בגין קפלן) לא תתאפשר הירידה לאיילון צפון. 

לבאים מכיוון מזרח (דרך השלום) לא תתאפשר הירידה לאיילון דרום.

תתאפשר הפנייה ימינה ביציאה מאיילון דרום לכיוון דרך מנחם בגין.

יצומצמו נתיבי הנסיעה על הגשר לנתיב אחד לכל כיוון.

לא תתאפשר הפנייה שמאלה ביציאה מאיילון דרום לגשר השלום.

 היציאה מאיילון צפון שמאלה לכיוון דרך מנחם בגין תצומצם לנתיב אחד בלבד 

 העבודות יבוצעו בליווי פקחי תנועה ובתיאום עם משטרת ישראל. במהלך העבודות תתאפשר תנועת התחבורה הציבורית והולכי הרגל כסדרה, ולנהגים מומלץ להתעדכן בזמן אמת באפליקציות התנועה. במסגרת הפעולה ההנדסית, יוחלפו תפרים באורך כולל של 40 מטר ובמשקל כולל של כ-13 טון. תהליך ההתקנה כולל את פירוק התפר הישן, ביצוע קידוח, יציקת בטון והרכבת התפר החדש. העבודות מבוצעות כחלק מפרויקט שדרוג מרחב השלום, שמובילים משרד התחבורה, עיריית תל אביב-יפו וחברת נתיבי איילון.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה קורולה. שליטה כמעט בלתי מעורערת. צילום יואב פולסטויוטה קורולה. שליטה כמעט בלתי מעורערת. צילום יואב פולס

10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?

מי היו הרכבים שנמכרו בכמויות של עשרות מיליונים ולמה אהבנו אותם? 

רן קידר |

עולם הרכב מלא בהבטחות ובניסיונות. בכל שנה יוצאות לשוק מאות גרסאות חדשות של דגמים מוכרים לצד רכבים שפותחו מאפס בתקווה לכבוש את ליבם של נהגים. רובם נשכחים אחרי כמה שנים, חלקם הופכים לפופולריים אך שומרים על הצלחה מקומית בלבד, ורק מעטים מצליחים לחצות יבשות, תרבויות ושנים. אותם מעטים נכנסים להיסטוריה של ענף הרכב כמודלים שהשפעתם חורגת הרבה מהענף עצמו. הם הפכו לסמל של עידן, של אורח חיים ושל מגמה כלכלית עולמית.

כאשר בוחנים את עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בהיסטוריה, מגלים שלא תמיד מדובר במכוניות מרהיבות או יוקרתיות. פעמים רבות אלו דווקא המכוניות הפשוטות, היעילות, הזולות יחסית או החזקות במובן הפונקציונלי,  אלו שהצליחו להיכנס ללב השוק, להפוך לנחלת הכלל, ולשמור על מעמד יציב לאורך עשורים. הסיפור שלהן הוא סיפור של הבנה עמוקה של צרכי השוק, של חדשנות טכנולוגית במקומות הנכונים, ושל יכולת להתאים את עצמן לשינויים תרבותיים וכלכליים גלובליים.


1. טויוטה קורולה - המכונית של כל אחד


מאז השקתה ב-1966 נמכרו בעולם יותר מ-60 מיליון יחידות של טויוטה קורולה. מדובר במספר בלתי נתפס שמציב אותה במקום הראשון בפער משמעותי מכל מתחרה אחרת. הקורולה לא נולדה כדי לספק חוויית נהיגה מסעירה או עיצוב פורץ דרך, אלא כדי לתת מענה לצורך פשוט: מכונית משפחתית אמינה, חסכונית וברת השגה.

ביפן של שנות ה-60 השוק היה צמא לרכב נגיש שיכול לשרת משפחות של מעמד ביניים. טויוטה קלעה בדיוק לנקודה הזו. בהמשך, כשהחלה לייצא את הקורולה לארה״ב ולאירופה, היא זכתה לחיבוק מהיר הודות לאותה תכונה בסיסית: רכב שעובד. אין הפתעות, אין תקלות מיוחדות - פשוט רכב שמוביל את המשפחה ממקום למקום בביטחון ובאמינות.

היתרון הגדול של הקורולה היה ונשאר אמינות יוצאת דופן. סיפורים על רכבים שעברו מאות אלפי קילומטרים מבלי לראות מוסך הפכו לאגדה אורבנית אך גם למציאות בשטח. בישראל, לדוגמה, דגמי קורולה משנות ה-90 וה-2000 עדיין נוסעים על הכביש מדי יום, לעיתים כ״יד שלישית״ או ״רביעית״, ועדיין שומרים על ערך סביר. הדבר המדהים הוא שרבים מהרכבים הללו ממשיכים לתפקד ללא תקלות משמעותיות, כשהטיפול העיקרי שהם דורשים הוא החלפת חלקי בלאי רגילים.