כביש 2 ייחסם דיווח נתיבי איילוןכביש 2 ייחסם דיווח נתיבי איילון

חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים

ביום שישי הקרוב, ה-12 בספטמבר 2025, צפויות חסימות תנועה בכביש 2 וכביש 20. הסיבה לכך היא עבודות להנפת גשר חדש שיחבר את היישוב אודים לשכונת רמת פולג. על נהגים המגיעים לאזור להתכונן לעומסי תנועה ולבחור בדרכים חלופיות.

בן פלמון |
נושאים בכתבה פקקים איילון
חסימות צפויות עקב העבודות, צפויים עומסי תנועה כבדים, ומומלץ לנהגים המתכננים לנסוע באזור לתכנן את מסלולם מראש. העבודות הללו הן חלק מפרויקט "הנתיבים המהירים", שמטרתו לשפר את הנגישות והתחבורה במרכז הארץ. שיפור את הבטיחות של הולכי הרגל, להקל על התנועה בין אזורי המגורים והעבודה, ולהשתלב בשדרוג כולל של תשתיות התחבורה במרכז הארץ. העבודות יתבצעו לאורך הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, ויימשכו עד שעות הצהריים. החסימות יתחילו בלילה שבין חמישי לשישי, בדיוק בחצות, ויימשכו עד השעה 13:00 בצהריים. במשך 13 שעות ינותבו כלי רכב רבים לדרכים חלופיות, וצפויים עומסים כבדים באזור.





פירוט החסימות:


כביש 20 (איילון) צפונה- הכביש ייחסם לתנועה בקטע שבין מחלף שמריהו מזרח למחלף פולג. במקום זאת התנועה תוסט לכביש 531. בכיוון דרום לא צפויות חסימות.
כביש 2 (כביש החוף) צפונה- ייסגר בקטע שבין מחלף רבין למחלף פולג. מי שיגיע מכיוון צפון יוכל להיכנס לכביש כרגיל ממחלף פולג.
כביש 2 דרומה- ייחסם בין מחלף פולג למחלף וינגייט. הנהגים ינותבו לכביש 553, והכניסה מדרום ממחלף וינגייט תישאר פתוחה.
רמפות מכביש 543- הכניסות לכבישים 2 ו־20 צפונה ייחסמו לתנועה.
בנתיבי איילון מבקשים מהנהגים שלא להשתמש ברכב פרטי באזור בשעות אלה, כדי להימנע מפקקים. ההמלצה היא להשתמש בתחבורה ציבורית או לתכנן מסלול חלופי מראש.



השפעה על התחבורה הציבורית:

גם האוטובוסים יושפעו מהעבודות. בזמן החסימה הם לא ייסעו בקטע הסגור, אלא יעברו לדרכים אחרות. מי שמתכנן לנסוע באוטובוס באותו זמן, כדאי שיבדוק מראש מול חברות התחבורה הציבורית או מול מוקד המידע של משרד התחבורה, כדי לדעת איך הקווים משתנים ולא להיתקע בדרך.




לוח הזמנים של העבודות

העבודות יתבצעו בשני שלבים:
שלב ראשון- בלילה שבין חמישי לשישי (12 בספטמבר 2025) יונף הגשר החדש בשלמותו מעל כביש החוף. זהו שלב מורכב מבחינה הנדסית, שכן הגשר יועבר למקומו במבצע לוגיסטי הדורש סגירה מוחלטת של הצירים.
שלב שני- כחודש לאחר מכן ייהרס הגשר הישן, ששימש את התושבים במשך עשרות שנים.


איך זה ישפיע על התושבים והנהגים?


הנהגים ייאלצו להתמודד עם עומסים ועיכובים, בעיקר באזור נתניה, הרצליה ושפיים. מי שנוסע בקביעות בכביש 2 או בכביש 20 ירגיש את השינוי. החסימות עשויות גם להכביד על מי שעושה את דרכו לעבודה או חוזר הביתה בשעות הבוקר של יום שישי.
התושבים ירוויחו. הגשר החדש יאפשר חיבור ישיר ובטוח בין אודים לרמת פולג, יקצר זמני הליכה, וישפר את איכות החיים. מעבר לכך, הוא ישתלב בתוכנית "הנתיבים המהירים", שמביאה איתה עוד חניוני "חנה וסע", שבילי אופניים ושדרוגי כבישים.




למה בכלל בונים גשר חדש?


הגשר החדש נועד לתת מענה לצורך שעלה מהשטח – חיבור נוח ובטוח בין אודים לבין רמת פולג. במשך שנים השתמשו תושבי האזור בגשר ישן שכבר לא עמד בדרישות של בטיחות ונגישות. הגשר החדש, שאורכו 70.7 מטרים ורוחבו 4.4 מטרים, מתוכנן בסטנדרטים מודרניים: הוא יכלול שביל אופניים, הצללה להולכי הרגל, ושיפורים בנגישות שיאפשרו גם לאנשים עם מוגבלויות לחצות את הכביש בקלות ובבטחה.


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"



איך זה ישפיע על התושבים והנהגים?


מי שנוסע בקביעות בכביש 2 או בכביש 20 ירגיש את השינוי. החסימות עשויות גם להכביד על מי שעושה את דרכו לעבודה או חוזר הביתה בשעות הבוקר של יום שישי. הנוסעים גם ירוויחו, הגשר החדש יאפשר חיבור ישיר ובטוח בין אודים לרמת פולג, יקצר זמני הליכה, וישפר את איכות החיים. מעבר לכך, הוא ישתלב בתוכנית "הנתיבים המהירים", שמביאה איתה עוד חניוני "חנה וסע", שבילי אופניים ושדרוגי כבישים. כביש 2 הוא אחד מהכבישים הסואנים ביותר בישראל, והמעבר מעליו חיוני לתושבים שנעים בין שני הצדדים. במקום לסכן את עצמם או לנסוע מרחקים ארוכים כדי למצוא מעבר אחר, יוכלו התושבים להשתמש בגשר חדש, בטוח ונוח. פרויקט "הנתיבים המהירים" נועד לתת פתרון כולל לעומסי התנועה במרכז הארץ. לצד בניית נתיבים ייעודיים ותחבורה ציבורית מתקדמת, מוקמים גם גשרים ומבנים חדשים שנועדו לשפר את הקישוריות. הגשר באודים הוא עוד נדבך בתוכנית זו, שמטרתה להקל על מאות אלפי נוסעים בכל יום.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אווטר 11. צילום יואב פולסאווטר 11. צילום יואב פולס

אווטר 11 - קרוסאובר קופה חשמלי עם עיצוב מיוחד

האווטר 11 החשמלית המעוצבת המיובאת על ידי אלבר, מביאה עימה גם ביצוע מצוין על הכביש. 

אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, נוחות

פחות אהבנו: מושב אמצעי מאחור, כיול מערכות בטיחות 

ציון מסכם 4.5 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה אווטר 11 אלבר

על השקת מותג אווטר כתבנו כאן לראשונה ביולי האחרון. לחסוך לכם את החיפוש באתר, מותג אווטר הוא מותג הייצוא היוקרתי של קונצרן צ'נגן הסיני, אחד מהגדולים בסין המייצר מעל 2.4 מיליון כלי רכב בשנה. תחת מותג צ'נגן מיובא לארץ דגם הדיפאל S07 ובקרוב יצטרף אליו אחיו הקטן במעט הדיפאל S05, שניהם בייבוא של מכשירי תנועה.

מותג אווטר מיובא על ידי קבוצת אלבר, המחזיקה במגוון חברות בתחום הרכב, ליסינג והשכרה, ממסי, ייבוא אופנועי הארלי דיוודסון וטריומף, יורופקאר פעילות מימון ומשכנתאות ועוד. האווטר 11 הוא אחת המכוניות המסקרנות ביותר שהגיעו לישראל לאחרונה, עם הבטחה להיות פרימיום חשמלי ולתת לנהג איזו חוויה שונה משלל המותגים המגיעים לישראל ומבטיחים 'פרימיום', ולא ממש מקיימים.

אנחנו עם האווטר 11 בדגם ה RWD Ultra שהוא דגם הכניסה של המותג.  

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר קופה – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.88 /רוחב 1.97 /גובה 1.601 /בסיס גלגלים 2.975
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב ULTRA
הספק ומומנט            311 כ"ס ו 36 קג"מ
סוללה וטעינה             90.4Kwh טעינת AC 11Kw, טעינת DC 280Kw
טווח ותקן               475 ק"מ, תקן יצרן.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 6.
מחיר                   289.0 אש"ח. 

    

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של האווטר 11 שונה ובהחלט לטעמי. המרכב הוא מרכב גדול ורחב, עם צללית של קרסאובר קופה גבוה. החזית אטומה כמקובל בסגמנט החשמליות, עם יחידות תאורה צרות כאשר בכל צד שתיים אופקיות ואחת אנכית. העיצוב מחייך משהו ולא מאיים, אם כי מרשים ושונה. מבט מהצד מציג את צללית הקרוסאובר קופה, כאשר החלק האחורי אגרסיבי ומיוחד. הכנפיים האחוריות מתכנסות לכיוון מרכז הרכב כך שהחלון האחורי גם צר וגם פחות רחב מהמרכב. המבנה של החלק האחורי שללא ספק נהנה מהשראה מהקורבט C3, הוא אחד היפית והמיוחדים שראיתי, וככל שהתבוננתי בו יותר כך הוא היה יותר מעניין. יחידות התאורה האחוריות צרות ונמתחות לרוחב כל המרכב. לטעמי העיצוב החיצוני נאה ומיוחד, במיוחד בחלק האחורי של המכונית.