גילת עם הזמנת המשך בסך 10 מיליון דולר ממחלקת ההגנה בארה"ב
גילת רשתות לוויין גילת (US) הודיעה היום כי DataPath, אחת מהחברות הבנות של החברה בארה"ב קיבלה הזמנת המשך בהיקף של 10 מיליון דולר ממחלקת ההגנה בארה"ב. הזמנה זו הינה עבור טרמינלי DKET 3421 הניידים המאפשרים את הגמישות, הנפח, הקישוריות והשליטה התפעוליים הנדרשים להבטיח קישוריות בכל מקום בעולם.
טרמינל ה-DKET 3421 תומך בפעילות של multi-carrier עם ארכיטקטורת מודם הניתנת להרחבה (עד ל-32 מודמים), ושוקל פחות מ-2,300 ק"ג, דבר המאפשר ניוד קל באוויר, ביבשה או בים באמצעות מגוון רחב של כלי תעופה ורכבים. ה-DKET 3421 הניתן לפרישה בפחות משלוש שעות מספק רשת לוויין בממשק אחוד עם גמישות המאפשרת לעשות שימוש בלוויינים זמינים נוספים.
"הפתרונות שלנו מותאמים במיוחד לענות על הדרישות המבצעיות של ארגונים ממשלתיים וצבאיים", מסר בארי ו. בוטס, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-DataPath. "אנו גאים מאוד ביכולת העקבית שלנו לעמידה בציפיות של הלקוחות שלנו ואף להתעלות עליהן, והצוות שלנו עובד ללא הפסקה בכדי לספק פתרונות חדשניים למשימות קריטיות. הזמנת ההמשך הזו הינה עדות לביצועים ולשביעות הרצון יוצאי הדופן שהפתרונות שלנו מביאים פעם אחר פעם".
בשבוע שעבר דיווחה החברה על הסכם בהיקף של מיליוני דולרים בשוק הבטחוני במסגרתו תספק החברה את פלטפורמת ה-SkyEdge IV ומודמי ה-Taurus-M של גילת יאפשרו יכולות מתקדמות לקישור דרך לוויין של ארגון ביטחון ממשלתי מוביל.
- מה למדנו השבוע: הסבלנות משתלמת - המקרה של גילת
- גילת: "הצמיחה הביטחונית תואץ בשנים הקרובות, נשקול רכישות נוספות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה
לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"
בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%. בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".
מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.
"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת.
האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים. ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך.
- מכליס על הפוטנציאל של אלביט ואיך מניה במכפיל 40 ממשיכה לזנק?
- חרם? אלביט זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר לפתרונות הגנה באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.
"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.

למרות השליטה בשמיים: אל על ברבעון מאכזב
הרווח של חברת התעופה הלאומית נחתך ביותר מ־50% וההכנסות ירדו 7%, וזאת למרות גידול בקיבולת ושיעורי תפוסה גבוהים
אל על (ELAL) מפרסמת את דוחות הרבעון השני של 2025, והמספרים לא מחמיאים, וזאת בלשון המעטה. ההכנסות הסתכמו ב־777 מיליון דולר בלבד לעומת 839 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של כ־7%. בשורה התחתונה, הרווח הנקי נחתך ב־55% והסתכם ב־66 מיליון דולר בלבד
לעומת 147 מיליון דולר ברבעון המקביל. מדובר בפער חד אחרי רצף רבעונים של שיפור, שמעלה שאלות עד כמה החברה באמת יציבה בשורה התחתונה או שהיא פשוט רוכבת על גלי ביקושים זמניים.
החברה תולה את האחריות ב־12 ימי ההשבתה ביוני, במהלך מבצע “עם כלביא” מול איראן,
בהם נסגר המרחב האווירי הישראלי. אל על מעריכה את הפגיעה הכוללת לה ולחברת הבת סאן דור בכ־100 מיליון דולר. - מה זה אומר על החוסן של חברת תעופה 'לאומית' שמספיקה עצירה של פחות משבועיים כדי למחוק לה חצי מהרווח הרבעוני?
במהלך ההשבתה הפעילה החברה טיסות
חילוץ והציעה לנוסעים אפשרות לביטול והחזר כספי. מהלך שמצופה מחברת דגל, אך גם כזה שהכביד על השורה התפעולית. מעבר לכך, נתוני ההיצע דווקא מצביעים על מגמה אחרת: באפריל-מאי גדל היצע המושבים המשוקלל בכ־14% בזכות קליטת הדרימליינר ה־17 והשמשת בואינג 777 נוסף. למרות
זאת, הגידול לא תורגם לשיפור בהכנסות, אלא נבלם ברגע שישראל נכנסה למצב חירום ביטחוני. שיעור התפוסה עדיין מרשים 93%, אפשר כמובן לזקוף את זה לכך שאל על הייתה האופציה הכמעט בלעדית לרוב הישראלים ברבעון האחרון וגם בזה לפניו אבל למרות זאת זה לא הצליח למנוע את הצניחה
ברווח.
באל על מנסים לשדר אופטימיות. ברבעון השלישי, הכולל את עונת הקיץ, הם מצפים לגידול של כ-19% בהיצע המושבים לעומת אשתקד. החברה גם מדווחת כי כבר בתחילת יולי חזרה לפעילות מלאה, והמכירות ביולי-אוגוסט עלו מעבר לרמות שלפני המבצע. אבל ברור לכולנו
שהשוק לא עובד רק על תיירות קיץ והמציאות היא כעת שחברות זרות ממשיכות לחזור לנתב"ג, ויש גם דיבורים ומשא ומתן מול וויז להקמת בסיס ישראלי מול התחייבות לטוס גם במצבי חירום.