דו"חות איומים לענקית הבנקאות הגרמנית דויטשה בנק - והמניה מגיבה בנפילות
עונת הדו"חות מתנהלת גם באירופה, והבוקר היה זה הבנק הגרמני דויטשה בנק שפרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון השני של 2016. תוצאות הבנק מרכזות עניין רב, זאת על רקע החששות שהצטברו סביב מערכת הבנקאות באירופה, ויציבות הבנקים ביבשת.
רווחי הבנק ברבעון השני נחתכו ב-98% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-18 מיליון אירו בלבד (לעומת 818 מיליון אירו בשנה שעברה). בין הסיבות לירידה הדרמטית נציין כי התכווצות הרווח ממסחר, את ההוצאות המידיות הקשורות בהפחתת היקף המשרות וכמובם גם את הריבית האפסית שמקשה על הבנק לייצר רווחי אשראי. גם הכנסות הבנק רשמו ירידה משמעותית, בשיעור של כ-20%, לסך של 7.4 מיליארד אירו.
מניית דויטשה בנק מאבדת מעל 5.5% ונסחרת ברמה של 12.2 אירו, וזאת לאחר שאיבדה מעל 40% מתחילת השנה, כשתוצאות משאל העם בבריטניה פגעו בה משמעותית. נציין כי המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים כאשר הדאקס מטפס 0.6%. שווי השוק של דויטשה בנק עומד כעת על 17.7 מיליארד אירו בלבד.
"אם הסביבה הכלכלית הנוכחית תמשיך להיות חלשה, נצטרך להיות עוד יותר שאפתנים לגבי השינוי המבני שלנו", נמסר מהבנק בהצהרה שפורסמה לאחר הדו"חות.
נזכיר כי בתחילת החודש הוציאו בקרן המטבע סקירה ולפיה דויטשה בנק הינו המוסד הפיננסי שמהווה את הסיכון הגדול ביותר למערכת הפיננסית העולמית, זאת בשל מרכזיותו במערכת הפיננסים הגלובאלית ומערכת הקשרים שלו עם בנקים גדולים אחרים מסביב לעולם. בקרן הציגו את השקף הבא בכדי להמחיש את מרכזיותו של הבנק הגרמני.
- 12.מוטי 27/07/2016 13:14הגב לתגובה זומוטי
- 11.לא להיות חזירים (ל"ת)נוסו 27/07/2016 13:03הגב לתגובה זו
- 10.מוטי 27/07/2016 12:40הגב לתגובה זולדעת מומחים יהיה פי כמה מקריסת ליימן ברדרס. החוב הרע שלה פי 5 מכל התמג של גוש היורו ביחד.
- 9.שוב בועה בשווקים 27/07/2016 12:39הגב לתגובה זואבל ממשיכים לנפח את הבלון
- 8.צריך מועדון רקודים בבורסה הטנגו 2 קדימה 2 אחורה זה מה ש (ל"ת)דוד 27/07/2016 12:08הגב לתגובה זו
- 7.דוד 27/07/2016 12:06הגב לתגובה זולקנות בסי זה מה שהבורסה רוצה יותר טוב חול
- 6.אין מה לקנות בשוק הכול למעלה (ל"ת)דוד 27/07/2016 12:05הגב לתגובה זו
- 5.הבורסה עלתה למה אין מימושים שהציבור יוכל לכנס שוב (ל"ת)דוד 27/07/2016 12:05הגב לתגובה זו
- 4.רק אצלנו הבורסה בטנגו מי יכול ליכנס לבורסה שצחקת על הצ (ל"ת)דוד 27/07/2016 12:03הגב לתגובה זו
- 3.כותבי תרחישים 27/07/2016 12:03הגב לתגובה זוהסיבה שגב מרקל אישרה הלוואות להצלת יוון- כדי שיוון תחזיר לבנק הגרמני חלק מהחוב לכן הבנק הגרמני צלל יותר מ 50% כשלב א ומה בשלב ב = ב 2017= ולכן היורו יצלול ל 108 ! ול 102 ? ראו קראתם
- 2.ביזפורטל מגמתיים, מתים להוריד את השוק, (ל"ת)דודו 27/07/2016 11:24הגב לתגובה זו
- 1.ירוקה בכל זאת (ל"ת)גרמניה 27/07/2016 11:05הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
