הרווח של פוקס נחתך ב-43% - נייקי מכבידה
המכירות בחנויות זהות של נייקי צנחו ב-14.7% ל-318 מיליון שקל - החולשה של נייקי הפילה את ריטיילורס בשבוע שעבר, וכעת היא מגיעה גם לאמא; ההכנסות הכוללות עלו ב-12.9% ל-1.51 מיליארד שקל; תחת פוקס כבר יש מעל 1,000 חנויות בארץ ובעולם
קבוצת פוקס פוקס 0.55% פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2025 והציגה גידול דו-ספרתי בהכנסות, אך גם ירידה חדה ברווח. ההכנסות עלו ב-12.9% והסתכמו ב-1.51 מיליארד שקל, אך הרווח הנקי נחתך בכמעט חצי והסתכם ב-25 מיליון
שקל בלבד, לעומת 43.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הפער הזה משקף תופעה מתמשכת: ההתרחבות ממשיכה, אבל המכירות בחנויות זהות, בעיקר אצל נייקי, מדשדשות, כפי שראינו כבר בדוחות ריטיילורס ריטיילורס
נופלת - למה זה היה צפוי?
ריטיילורס מוחזקת על ידי פוקס בשיעור של כ-58.5% ומהווה את הזרוע הצומחת ביותר בקבוצה. ואכן, ריטיילורס מציגה עלייה של 17% בהכנסות ל-526 מיליון שקל, אך במקביל נרשמה ירידה של 18% במכירות חנויות נייקי הזהות
ושל 9% בחנויות פוט לוקר, שהובילה להפסד נקי של 4.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 16.8 מיליון שקל אשתקד. כתבנו לאחרונה כי לריטיילורס מנוף תפעולי גבוה, כל שקל בשורה העליונה
משפיע משמעותית על השורה התחתונה, לטוב ולרע. כשיש צמיחה במכירות, זה מייצר קפיצה ברווח. אבל כשיש שחיקה במכירות בחנויות הזהות, התוצאה היא ירידה חדה ברווח.
פוקס עצמה רשמה גידול של 76.5 מיליון שקל במגזר הספורט, עלייה של 17%, בעיקר בזכות
ריטיילורס, אך מכיוון שהמכירות הזהות נחלשו וההוצאות התפעוליות גדלו, תרומת המגזר לשורת הרווח דווקא פחתה. הירידה ברווח התפעולי הקבוצתי של פוקס (שירד ל-51.9 מיליון שקל לעומת 68.7 מיליון שקל אשתקד) מיוחסת במפורש לירידה במכירות החנויות הזהות בספורט ולגידול בשטחי
המסחר. לעומת זאת, מגזר האופנה ואופנת הבית דווקא הציג שיפור - עם עלייה של כ-50% ברווח התפעולי ל-21 מיליון שקל - וכך גם מגזר "אחרים" שכולל מותגים נוספים בקבוצה כמו שילב ופליינג טייגר. כלומר, בעוד הענפים הוותיקים יחסית תורמים לרווח, מגזר הספורט, שהיה עד לא מזמן
מנוע צמיחה מרכזי, הופך למשקולת.
בחלוקה למגזרים בשורת ההכנסות, פוקס רשמה עלייה של כ-31.3 מיליון שקל בתחום האופנה ואופנת הבית בארץ, עלייה של 6.8%, עלייה של כ-4 מיליון שקל בתחום האופנה בחו"ל, עלייה של 19.8%, עלייה של כ-2.8 מיליון שקל
בתחום מוצרי אווירה וטיפוח (ללין), עלייה של 4.2%, עלייה של כ-76.5 מיליון שקל בתחום הספורט (ריטיילורס), עלייה של 17%,ועלייה של כ-58.7 מיליון שקל באחרים, עלייה של 16.9%.
- פוקס מזנקת ב-10%; מתרחבת בקנדה עם מותג יווני - JUMBO
- פוקס מרחיבה את פעילות פליינג טייגר: תשקיע כ-40 מיליון שקל בפתיחת חנויות בקנדה
נכון לסוף הרבעון היו תחת פוקס כ-1,066 חנויות - 443 חנויות בהפעלה ישירה הכוללות בין היתר את פוקס, אמריקן איגל ומנגו, 158 חנויות נוספות של ללין (12 מתוכן בקנדה), 255 חנויות נוספות תחת ריטיילורס, הכוללות חנויות של נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט בארץ ובעולם, ו-231 חנויות נוספות הכוללות את שילב, בילי האוס, פליינג טייגר ועוד.
- "מיטרוניקס תמשיך להוביל את השוק, ככל שנמכור יותר D2C נרוויח יותר"
- קרסו רכב: עליה של 65.5% ברווח הנקי ל-108.5 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הרווח הגולמי של פוקס ברבעון הסתכם בכ-821.9 מיליון שקל, המהווה כ-55.6% מהמכירות בהשוואה לרווח גולמי אשתקד בסך של כ-708.9 מיליון שקל, המהווה כ-54.5% מהמכירות, עליה של כ-113 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם בכ-51.9 מיליון שקל ומהווה כ-3.5% מהמכירות בהשוואה לרווח תפעולי אשתקד בסך של כ-68.7 מיליון שקל, המהווה כ-5.3% מהמכירות, כשפוקס ציינה כי הירידה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מגידול בהוצאות התפעול עקב הגידול בשטחי המסחר וירידה במכירות החנויות הזהות במגזר הספורט.
במגזר האופנה ואופנת הבית ברבעון הראשון החברה רשמה גידול של כ-50% ברווח התפעולי, שהסתכם בכ-21 מיליון שקל (4.3% מהמחזור) בהשוואה לכ-14 מיליון שקל (3% מהמחזור) ברבעון מקביל אשתקד. במגזר אחרים החברה רשמה גידול של כ-50% ברווח התפעולי, שהסתכם בסך של כ-18.1
מיליון שקל (4.5% מהמחזור) בהשוואה לכ-12.1 מיליון שקל (3.5% מהמחזור).
"ברבעון הראשון הצלחנו להגדיל את מכירות הקבוצה ולעמוד ביעדינו", מסר הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס. "אנו פועלים בהתאם
לתוכניות האסטרטגיות של הקבוצה, ומרחיבים את פעילותנו הן בישראל עם פתיחת חנויות נוספות ביניהן של ג’מבו יוון, רכישת 51% מ"איתי ברנדס", והן בזירה הבינלאומית עם חתימת הסכמים לפתיחת חנויות ג’מבו יוון ופליינג טייגר בקנדה. הקבוצה מבססת את מעמדה כשחקן מוביל בתחומי
הספורט והריטייל בשווקים גלובליים, תוך איתור הזדמנויות חדשות והעמקת שיתופי פעולה אסטרטגיים, כל זאת כחלק ממחויבותנו ליצירת ערך למשקיעים וללקוחותינו".
כזכור וכפי שמציין ויזל, מוקדם יותר החודש דיווחה פוקס על התרחבות עם מותג Jumbo היווני, עם הסכם להקמה והפעלת רשת חנויות Jumbo בקנדה. במסגרת ההסכם נקבע כי החנות הראשונה צפויה להיפתח במחצית השנייה של שנת 2026, בכפוף להשלמת רישום סימן המסחר עד לסוף השנה הנוכחית. קבוצת פוקס מתכננת לפתוח בין 5-10 חנויות במהלך שלוש השנים הראשונות לפעילות המותג בקנדה, כאשר כל חנות תשתרע על שטח של 5,000-10,000 מ"ר, בהשקעה מוערכת של 7.5-15 מיליון שקל לחנות. ההסכם הזה מזניק את המניה בכ-10%.
- 5.אנונימיYL 25/05/2025 12:22הגב לתגובה זולא לעולם חוסן השוק מאוד דינמי הצעירות בעיקר עברו לקניות דרך האינטרנטתלמד מ גיל קטה
- 4.אנונימי 25/05/2025 12:19הגב לתגובה זותורידו מחיר יקנו יותר!אפילו גולף יותר זול
- 3.יופי. יהיה לקפלניסטים פחות כסף לגרום נזק למדינה (ל"ת)סודי 25/05/2025 11:28הגב לתגובה זו
- 2.תמשיך להתדרדר (ל"ת)שלמה 25/05/2025 10:16הגב לתגובה זו
- 1.מחרימים כל מה שקשור לפוקס שתומך בחונטה (ל"ת)יהודי 25/05/2025 09:52הגב לתגובה זו