אלקטריאון פספסה את היעד השנתי, המנכ"ל מתרץ
אלקטריאון פספסה את יעד המכירות של 102 מיליון שקל ל-2023-2024, ולחברה יש תירוצים - היא מאשימה את המלחמה (אבל רוב המכירות של הסטארטאפ אמורות להיות בחו"ל); הרבעון האחרון היה חלש במיוחד, והסוללה של החדשה של BYD ייתכן ומאיימת על כדאיות המוצר; ההפסד המצטבר ב-5 השנים האחרונות - 332 מיליון שקל
לכאורה, אין הפתעה גדולה בדוחות של אלקטריאון אלקטריאון -2.18% . החברה כבר ציינה בעבר שהיא לא תעמוד ביעד ההכנסות שלה לשנים 2023-2024 שעמד על 102 מיליון שקל. זו חברת חלום, עם פתרון באמת עובד ומעניין, אבל ברור לכולם שייקח זמן עד שיגיעו לשלב של מכירות משמעותיות ורווחים ובינתיים ההפסד נערם.
ובכל זאת - צריכה להיות מגמה. צריך להיות מימוש של הצבר, צריכות להתקבל הזמנות באופן שוטף. בשלושת החודשים האחרונים החברה לא קיבלה הזמנות. בשנה האחורנה היא לא ביצעה את הצבר לפי התכנון המקורי. המלחמה כמובן הכבידה והשפיעה, ועובדים שרתו במילואים, ועדיין זה סטארטאפ שמכוון לכבוש את העולם, ומלחמה לא אמורה לערער את הצמיחה שלו או לפגוע בהתקדמות. אחרת, יש בעיה.
ב-2023 היא הכניסה 23 מיליון שקל ומהר מאוד עם הכניסה ל-2024 היה צפוי שהיא תתקשה להכניס בשנת 2024 - 79 מיליון שקל כדי לעמוד ביעד המצרפי. זה לא היה מפתיע שיעד של 102 מיליון שקל לא נכבש הדבר היחיד שאפשר אולי לקרוא לו הפתעה זה המרחק מהיעד - 31.6 מיליון שקל של הכנסות. זה מעט יחסית והרבעון האחרון היה מאכזב מאוד.
אלקטריאון הציגה בכל אחד מ-3 הרבעונים הראשונים הכנסות של בין 9-11 מיליון שקל, קצב הכנסות שנתי של 40.3 מיליון שקל, אבל ברבעון הרביעי - נפילה. ההכנסות ברבעון הזה הסתכמו ב-1.4 מיליון שקל והביאו את ההכנסות השנתיות להסתכם ב-31.6 מיליון שקל. בסך הכל ההכנסות ב-2023-2024 עמדו על 54.6 מיליון שקל, תוסיפו לזה עוד תקבולים שהחברה קיבלה ומגיעים ל-63 מיליון שקל. רחוק מאוד מהיעד.
- אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
- היצירתיות של אלקטריאון: רוכשת חברה עם מוצר כמעט זהה כדי לגייס הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מאשימה את המלחמה: "בדומה לחברות אחרות בשוק, לא יכולנו לצפות ולפיכך לקחת בחשבון את מלחמת חרבות ברזל שפרצה בסוף שנת 2023. בשל המלחמה, היו מספר עסקאות בישראל, שמועד תחילת ביצוען זז, כמו ההסכם עם המטרונית, שנחתם במהלך השנה ויעד תחילת היישום נדחה נכון למועד זה". היא גם מציינת שיש לה חוזים חתומים של 113 מיליון שקל, אבל זה עדיין לא הכנסות שאפשר להכיר בהן חשבונאית.
אלקטריאון עכשיו נזהרת ולא נותנת יעד להכנסות אלא רק לחוזים חתומים - היא צופה שיהיו לה חוזים בהיקף כספי של כ-240 מיליון שקל, לעומת כאמור 113 מיליון שקל בסוף 2024.
- אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
- טריא פורעת את תיק המשכנתאות שלה בהיקף של 400 מיליון שקלים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
ממשיכה לשרוף מזומנים
בזמן שאלקטריאון נאבקת להגדיל את השורה העליונה, בשורה התחתונה ההפסדים ממשיכים להצטבר - היא רשמה ב-2024 הפסד של 82.7 מיליון שקל בהמשך להפסד של 77.4 מיליון שקל ב-2023. היא שרפה ב-2024 כ-90.1 מיליון שקל, כשמתוך הסכום בערך 20-21 מיליון שקל הוא בגין רכישת ציוד להזמנות קיימות, בהמשך ל-63.4 מיליון שקל שהיא שרפה ב-2023. המזומנים בקופה בסוף 2024 הסתכמו בכ-91 מיליון שקל.
נסתכל עוד כמה שנים אחורה - ב-2022 אלקטריאון הפסידה 82.5 מיליון שקל, ב-2021 כ-66.2 מיליון שקל וב-2020 היא הפסידה 23.5 מיליון שקל - זה הפסד מצטבר של 332 מיליון שקל, אלקטריאון נסחרת היום לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל.
הבעיה של אלקטריאון היא שהטכנולוגיה עדיין לא מוכחת כטכנולוגיה הטובה ביותר לבעיה שהיא באה לפתור - טעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. הפרויקטים שלה גדולים וכבדים במסגרתם היא צריכה לחפור מתחת לכביש, להתקין את התשתית שלה ולכסות בחזרה. מהרגע שהיא מסיימת לבנות פרויקט היא כבר לא מקבלת הכנסות וזה יוצר תלול בלעדית בכניסה של פרויקטים חדשים כל הזמן. אם הטכנולוגיה של אלקטריאון היא לא הטכנולוגיה המנצחת בשוק, ההזמנות לא יגיעו.
הסוללה של BYD שמאיימת על החברה
לפני מספר שבועות מניית אלקטריאון חוותה טלטלה וצנחה ב-20% ביומיים, הכל בגלל ההודעה של BYD הסינית על המוצר החדש שלה. ענקית הרכב החשמלי הודיעה מערכת טעינה חדשה שיכולה לטעון רכב חשמלי עם מספיק אנרגיה לנסיעה של 400 ק"מ, וזאת תוך 5 דקות בלבד.
לא סתם מניית אלקרטיאון נפלה אז. למה לשלם לאלקטריאון להפוך את כל הכביש אם אפשר לקנות את המערכת של BYD ולהטעין את הרכב תוך דקות? אפשר לפזר תחנות כאלו בכל מקום ולהפוך אותן ל"תחנות דלק" עבור רכבים חשמליים שיהיו מהירות בהרבה מעמדות הטעינה הציבוריות שיש היום, ואז לכאורה המוצר של אלקטריאון מיותר לחלוטין.
אלקטריאון זזה בכיסא והוציאה הודעה בניסיון להרגיע את השוק. היא ציינה מספר גורמים שלטענתה לא הופכים את המערכת של BYD לאיום. היא ציינה קודם כל שהמערכת של BYD פועלת על צריכת חשמל גבוהה במיוחד של כ-1.2 מגה וואט, צריכת חשמל של 2-3 בתים למשך חודש שלם. היא גם טוענת שהצריכה הגבוהה גוררת גם עלויות גבוהות יותר, להערכתה כ-3 שקל לקוט"ש לעומת 0.5 שקל לקוט"ש בטעינה ביתית רגילה.
היא מציינת עוד סיבות כמו שחיקה מהירה של הסוללה, זאת כאשר לפי BYD המערכת מאפשרת מעל 3,000 מחזורי פריקה-טעינה, יותר מסוללות אחרות. אלקטריאון גם מציינת את החוסר בהתאמה לרכבים של חברות אחרות, את הקושי בתחזוקה, את אי ההתאמה לרכבים אוטונומיים ואת העובדה שעבור רשת של אוטובוסים עירוניים המערכת של אלקרטיאון עדיין טובה יותר.
אלה גורמים שלטענתה לא הופכים את הסוללה של BYD לאיום עבורה, אבל בשטח הדברים נראים אחרת. אלקטריאון לא מצליחה להכניס עוד פרויקטים והמשקיעים מצביעים ברגליים, מאז ההודעה של BYD המניה של אלקטריאון כבר איבדה 35%. היא נסחרת היום לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, מחצית מהשיא של השנים האחרונות שהיה כ-3 מיליארד שקל בסוף 2020.
יכול להיות שבסופו של דבר אלקטריאון תנצח והמוצר שלה יהיה המוצר המוביל בתחום טעינת הרכבים החשמליים. הפיתרון שלה בסופו של דבר יצירתי ויכול להתאים למטרופולינים גדולים עם ציים גדולים של מכוניות אוטונומיות, כמו בחזון של אילון מאסק ושל ענקיות טכנולוגיה נוספות שרוצות להציף את הכבישים ברובוטקסי ודומיהם. זה יכול לקרות ובמקרה כזה אלקטריאון יכולה להיות משהו גדול מאוד, אבל בינתיים זה חלום, ולהנהלה בינתיים יש יותר תירוצים מתחזיות.
- 16.ס לשעבר 01/04/2025 06:04הגב לתגובה זוחברה שעלתה בגלל איש אחד ונופלת בגללו
- 15.און 01/04/2025 01:46הגב לתגובה זואולי היה רלוונטי שסוללוץ ליתיום עלו 200 דולר לקוטש וסוללת הרכב הייתה קטנה.כיום אנו באזור 50 סוללות הרכב יגדלו.שלא לדבר על עלות התשתית וחוסר היעילות בטעינה אלחוטית.שימוש יחידי זה לרכב תפעולי מלגזות הובלה או אוטונומי במתחם סגור. במקרה זה הרכב יכול לעבוד 247
- ב. ירון 01/04/2025 10:50הגב לתגובה זואם יש מחסן שבו 10 מלגזות רובוטיות שצריכות 6 שעות טעינה עדיף לקנות עוד 3 מלגזות שיהיו סבב מאשר להשקיע בתשתית.
- 14.אנונימי 31/03/2025 22:33הגב לתגובה זומנהיג אמיתי צריך לקחת אחריות להוריד לעצמו את השכר ולעבוד יותר קשה בשביל לעמוד ביעדים בשנים הבאות חברה מגניבה עם טכנולוגיה מעניינת יכולת לייצר עסקים מאוד נמוכה אל תהיה לוזר אורן קח אחריות ותתקן
- 13.חברה אוברייטד ברמות על (ל"ת)אוברייטד 31/03/2025 13:27הגב לתגובה זו
- 12.חברת קונספט. 1.5 מיליארד עאלק (ל"ת)כלכלן 31/03/2025 13:24הגב לתגובה זו
- 11.אנונימי 31/03/2025 13:01הגב לתגובה זוהחזיקו אותה בשיניים עם סיפורים והמצאות. אין שום סיבה בעולם לשווי כזה
- 10.אנונימי 31/03/2025 12:28הגב לתגובה זובעתיד הלרא כל כך רחוק ניתן יהיה להטעין סוללות בדקה אחת 1000 קמ
- 9.אנונימי 31/03/2025 12:21הגב לתגובה זוהסינים הןלכים לשלוט על עולם הרכב ואין מי שיכול לעצור אותם....
- 8.אנונימי 31/03/2025 11:45הגב לתגובה זובוא נגיד כמות הפעמים שדגדג לי לקנות היו המון פעמים שכמעט לחצתי על העכבר לקנות.אבל משהו אמר לי שזה טעות ואין שם כלום רק משכורות עתק וחלום...גם לי יש חלום אבל אני לא מקבל עשרות אלפים בחודש בשביל לחלום...לדעתי תכלס הנייר הזה שווה 0
- dw 31/03/2025 12:09הגב לתגובה זואלא אם כן מכניסים גם את נייאקס לסקטור חברות החלום בתא.גם אחרי הירידה הלא סימפטית של היום המניה נסחרת לפי שווי די גבוה של כמיליארד שקלים.חברה אחרת בתחום הטענת רכבים אפולו פאוור נסחרת לפי שווי של פחות מ 200 מלשח.
- 7.זה נגמר 31/03/2025 11:41הגב לתגובה זוהשוק מלא אידיוטים ומני מור צוחק
- 6.אנונימי 31/03/2025 11:18הגב לתגובה זוכמה זמן ייקח ל BYD לעשות סוללה כזאת מסחרית ואל תשכחו שטעינה מהירה הורסת סוללות כמו כן איפה בעולם תהיה תשתית שתתמוך בכזה דבר אולי עוד 20 שנה גם אין קשר בין המוצרים.
- dw 31/03/2025 11:47הגב לתגובה זופשוט כי העמדה של BYD צורכת המון חשמל.אין מה להספיד כי המניה עדיין נסחרת בשווי של מעל מיליארד שקלים טבין ותקילין. זה לא מעט.אפולו למשל נסחרת בשווי של מתחת ל 200 מלשח ולשתיהן יש חלום יפה בתחום טעינת רכבים.
- 5.dw 31/03/2025 11:03הגב לתגובה זוהיציאה תגרום להיצע טכני חד פעמי מצד תעודות סל.יש כיום 2 חברות חלום בתחום טעינת הרכבים אלקטריאון ואפולו. אפולו נסחרת לפי שווי נמוך משמעותית מאלקטריאון ברשימת היתר.
- 4.אנונימי 31/03/2025 10:59הגב לתגובה זולמה לא עפתי ממנה לפני שבועיים!
- 3.אנונימי 31/03/2025 10:52הגב לתגובה זומי בדיוק רוצה לנסוע על כביש שטוען את הסוללה כשאתה בתוך הרכב מעל השדה המגנטי העצום שאמור להטעין את הסוללה.אך אחד לא בדק את מה הדבר הזה עושה לגוף האדם. ולכן אני חושב ששווי החברה הזו הוא 0חוץ מזה שיש פיתוחים לטעון את הסוללה בכלום זמן כולל חברות ישראליות. מה שעוד יותר מייתר את המוצר שלהם
- 2.בסוף יעשו טפטים מהמניות כמה אידיוטים יש בשוק (ל"ת)אלי 31/03/2025 10:48הגב לתגובה זו
- 1.שווי שוק ריאלי 100 מיליון (ל"ת)אייל 31/03/2025 10:46הגב לתגובה זו
- dw 31/03/2025 11:05הגב לתגובה זואני לא חושב שאלקטריאון צריכה להסחר מתחת לאפולו היא יותר טובה אבל השווי הנוכחי של אלקטריאון גבוה בסדרי גודל מזה של אפולו וזה בעיה.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגזינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות? אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%
מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח
הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה:
דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
