אלקטריאון פספסה את היעד השנתי, המנכ"ל מתרץ
אלקטריאון פספסה את יעד המכירות של 102 מיליון שקל ל-2023-2024, ולחברה יש תירוצים - היא מאשימה את המלחמה (אבל רוב המכירות של הסטארטאפ אמורות להיות בחו"ל); הרבעון האחרון היה חלש במיוחד, והסוללה של החדשה של BYD ייתכן ומאיימת על כדאיות המוצר; ההפסד המצטבר ב-5 השנים האחרונות - 332 מיליון שקל
לכאורה, אין הפתעה גדולה בדוחות של אלקטריאון אלקטריאון -0.73% . החברה כבר ציינה בעבר שהיא לא תעמוד ביעד ההכנסות שלה לשנים 2023-2024 שעמד על 102 מיליון שקל. זו חברת חלום, עם פתרון באמת עובד ומעניין, אבל ברור לכולם שייקח זמן עד שיגיעו לשלב של מכירות משמעותיות ורווחים ובינתיים ההפסד נערם.
ובכל זאת - צריכה להיות מגמה. צריך להיות מימוש של הצבר, צריכות להתקבל הזמנות באופן שוטף. בשלושת החודשים האחרונים החברה לא קיבלה הזמנות. בשנה האחורנה היא לא ביצעה את הצבר לפי התכנון המקורי. המלחמה כמובן הכבידה והשפיעה, ועובדים שרתו במילואים, ועדיין זה סטארטאפ שמכוון לכבוש את העולם, ומלחמה לא אמורה לערער את הצמיחה שלו או לפגוע בהתקדמות. אחרת, יש בעיה.
ב-2023 היא הכניסה 23 מיליון שקל ומהר מאוד עם הכניסה ל-2024 היה צפוי שהיא תתקשה להכניס בשנת 2024 - 79 מיליון שקל כדי לעמוד ביעד המצרפי. זה לא היה מפתיע שיעד של 102 מיליון שקל לא נכבש הדבר היחיד שאפשר אולי לקרוא לו הפתעה זה המרחק מהיעד - 31.6 מיליון שקל של הכנסות. זה מעט יחסית והרבעון האחרון היה מאכזב מאוד.
אלקטריאון הציגה בכל אחד מ-3 הרבעונים הראשונים הכנסות של בין 9-11 מיליון שקל, קצב הכנסות שנתי של 40.3 מיליון שקל, אבל ברבעון הרביעי - נפילה. ההכנסות ברבעון הזה הסתכמו ב-1.4 מיליון שקל והביאו את ההכנסות השנתיות להסתכם ב-31.6 מיליון שקל. בסך הכל ההכנסות ב-2023-2024 עמדו על 54.6 מיליון שקל, תוסיפו לזה עוד תקבולים שהחברה קיבלה ומגיעים ל-63 מיליון שקל. רחוק מאוד מהיעד.
- היצירתיות של אלקטריאון: רוכשת חברה עם מוצר כמעט זהה כדי לגייס הון
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מאשימה את המלחמה: "בדומה לחברות אחרות בשוק, לא יכולנו לצפות ולפיכך לקחת בחשבון את מלחמת חרבות ברזל שפרצה בסוף שנת 2023. בשל המלחמה, היו מספר עסקאות בישראל, שמועד תחילת ביצוען זז, כמו ההסכם עם המטרונית, שנחתם במהלך השנה ויעד תחילת היישום נדחה נכון למועד זה". היא גם מציינת שיש לה חוזים חתומים של 113 מיליון שקל, אבל זה עדיין לא הכנסות שאפשר להכיר בהן חשבונאית.
אלקטריאון עכשיו נזהרת ולא נותנת יעד להכנסות אלא רק לחוזים חתומים - היא צופה שיהיו לה חוזים בהיקף כספי של כ-240 מיליון שקל, לעומת כאמור 113 מיליון שקל בסוף 2024.
- מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"
- שפיר רוכשת 15% נוספים ב"עד 120" מהפניקס: העסקה משקפת שווי של כ-1.865 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
ממשיכה לשרוף מזומנים
בזמן שאלקטריאון נאבקת להגדיל את השורה העליונה, בשורה התחתונה ההפסדים ממשיכים להצטבר - היא רשמה ב-2024 הפסד של 82.7 מיליון שקל בהמשך להפסד של 77.4 מיליון שקל ב-2023. היא שרפה ב-2024 כ-90.1 מיליון שקל, כשמתוך הסכום בערך 20-21 מיליון שקל הוא בגין רכישת ציוד להזמנות קיימות, בהמשך ל-63.4 מיליון שקל שהיא שרפה ב-2023. המזומנים בקופה בסוף 2024 הסתכמו בכ-91 מיליון שקל.
נסתכל עוד כמה שנים אחורה - ב-2022 אלקטריאון הפסידה 82.5 מיליון שקל, ב-2021 כ-66.2 מיליון שקל וב-2020 היא הפסידה 23.5 מיליון שקל - זה הפסד מצטבר של 332 מיליון שקל, אלקטריאון נסחרת היום לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל.
הבעיה של אלקטריאון היא שהטכנולוגיה עדיין לא מוכחת כטכנולוגיה הטובה ביותר לבעיה שהיא באה לפתור - טעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. הפרויקטים שלה גדולים וכבדים במסגרתם היא צריכה לחפור מתחת לכביש, להתקין את התשתית שלה ולכסות בחזרה. מהרגע שהיא מסיימת לבנות פרויקט היא כבר לא מקבלת הכנסות וזה יוצר תלול בלעדית בכניסה של פרויקטים חדשים כל הזמן. אם הטכנולוגיה של אלקטריאון היא לא הטכנולוגיה המנצחת בשוק, ההזמנות לא יגיעו.
הסוללה של BYD שמאיימת על החברה
לפני מספר שבועות מניית אלקטריאון חוותה טלטלה וצנחה ב-20% ביומיים, הכל בגלל ההודעה של BYD הסינית על המוצר החדש שלה. ענקית הרכב החשמלי הודיעה מערכת טעינה חדשה שיכולה לטעון רכב חשמלי עם מספיק אנרגיה לנסיעה של 400 ק"מ, וזאת תוך 5 דקות בלבד.
לא סתם מניית אלקרטיאון נפלה אז. למה לשלם לאלקטריאון להפוך את כל הכביש אם אפשר לקנות את המערכת של BYD ולהטעין את הרכב תוך דקות? אפשר לפזר תחנות כאלו בכל מקום ולהפוך אותן ל"תחנות דלק" עבור רכבים חשמליים שיהיו מהירות בהרבה מעמדות הטעינה הציבוריות שיש היום, ואז לכאורה המוצר של אלקטריאון מיותר לחלוטין.
אלקטריאון זזה בכיסא והוציאה הודעה בניסיון להרגיע את השוק. היא ציינה מספר גורמים שלטענתה לא הופכים את המערכת של BYD לאיום. היא ציינה קודם כל שהמערכת של BYD פועלת על צריכת חשמל גבוהה במיוחד של כ-1.2 מגה וואט, צריכת חשמל של 2-3 בתים למשך חודש שלם. היא גם טוענת שהצריכה הגבוהה גוררת גם עלויות גבוהות יותר, להערכתה כ-3 שקל לקוט"ש לעומת 0.5 שקל לקוט"ש בטעינה ביתית רגילה.
היא מציינת עוד סיבות כמו שחיקה מהירה של הסוללה, זאת כאשר לפי BYD המערכת מאפשרת מעל 3,000 מחזורי פריקה-טעינה, יותר מסוללות אחרות. אלקטריאון גם מציינת את החוסר בהתאמה לרכבים של חברות אחרות, את הקושי בתחזוקה, את אי ההתאמה לרכבים אוטונומיים ואת העובדה שעבור רשת של אוטובוסים עירוניים המערכת של אלקרטיאון עדיין טובה יותר.
אלה גורמים שלטענתה לא הופכים את הסוללה של BYD לאיום עבורה, אבל בשטח הדברים נראים אחרת. אלקטריאון לא מצליחה להכניס עוד פרויקטים והמשקיעים מצביעים ברגליים, מאז ההודעה של BYD המניה של אלקטריאון כבר איבדה 35%. היא נסחרת היום לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, מחצית מהשיא של השנים האחרונות שהיה כ-3 מיליארד שקל בסוף 2020.
יכול להיות שבסופו של דבר אלקטריאון תנצח והמוצר שלה יהיה המוצר המוביל בתחום טעינת הרכבים החשמליים. הפיתרון שלה בסופו של דבר יצירתי ויכול להתאים למטרופולינים גדולים עם ציים גדולים של מכוניות אוטונומיות, כמו בחזון של אילון מאסק ושל ענקיות טכנולוגיה נוספות שרוצות להציף את הכבישים ברובוטקסי ודומיהם. זה יכול לקרות ובמקרה כזה אלקטריאון יכולה להיות משהו גדול מאוד, אבל בינתיים זה חלום, ולהנהלה בינתיים יש יותר תירוצים מתחזיות.
- 16.ס לשעבר 01/04/2025 06:04הגב לתגובה זוחברה שעלתה בגלל איש אחד ונופלת בגללו
- 15.און 01/04/2025 01:46הגב לתגובה זואולי היה רלוונטי שסוללוץ ליתיום עלו 200 דולר לקוטש וסוללת הרכב הייתה קטנה.כיום אנו באזור 50 סוללות הרכב יגדלו.שלא לדבר על עלות התשתית וחוסר היעילות בטעינה אלחוטית.שימוש יחידי זה לרכב תפעולי מלגזות הובלה או אוטונומי במתחם סגור. במקרה זה הרכב יכול לעבוד 247
- ב. ירון 01/04/2025 10:50הגב לתגובה זואם יש מחסן שבו 10 מלגזות רובוטיות שצריכות 6 שעות טעינה עדיף לקנות עוד 3 מלגזות שיהיו סבב מאשר להשקיע בתשתית.
- 14.אנונימי 31/03/2025 22:33הגב לתגובה זומנהיג אמיתי צריך לקחת אחריות להוריד לעצמו את השכר ולעבוד יותר קשה בשביל לעמוד ביעדים בשנים הבאות חברה מגניבה עם טכנולוגיה מעניינת יכולת לייצר עסקים מאוד נמוכה אל תהיה לוזר אורן קח אחריות ותתקן
- 13.חברה אוברייטד ברמות על (ל"ת)אוברייטד 31/03/2025 13:27הגב לתגובה זו
- 12.חברת קונספט. 1.5 מיליארד עאלק (ל"ת)כלכלן 31/03/2025 13:24הגב לתגובה זו
- 11.אנונימי 31/03/2025 13:01הגב לתגובה זוהחזיקו אותה בשיניים עם סיפורים והמצאות. אין שום סיבה בעולם לשווי כזה
- 10.אנונימי 31/03/2025 12:28הגב לתגובה זובעתיד הלרא כל כך רחוק ניתן יהיה להטעין סוללות בדקה אחת 1000 קמ
- 9.אנונימי 31/03/2025 12:21הגב לתגובה זוהסינים הןלכים לשלוט על עולם הרכב ואין מי שיכול לעצור אותם....
- 8.אנונימי 31/03/2025 11:45הגב לתגובה זובוא נגיד כמות הפעמים שדגדג לי לקנות היו המון פעמים שכמעט לחצתי על העכבר לקנות.אבל משהו אמר לי שזה טעות ואין שם כלום רק משכורות עתק וחלום...גם לי יש חלום אבל אני לא מקבל עשרות אלפים בחודש בשביל לחלום...לדעתי תכלס הנייר הזה שווה 0
- dw 31/03/2025 12:09הגב לתגובה זואלא אם כן מכניסים גם את נייאקס לסקטור חברות החלום בתא.גם אחרי הירידה הלא סימפטית של היום המניה נסחרת לפי שווי די גבוה של כמיליארד שקלים.חברה אחרת בתחום הטענת רכבים אפולו פאוור נסחרת לפי שווי של פחות מ 200 מלשח.
- 7.זה נגמר 31/03/2025 11:41הגב לתגובה זוהשוק מלא אידיוטים ומני מור צוחק
- 6.אנונימי 31/03/2025 11:18הגב לתגובה זוכמה זמן ייקח ל BYD לעשות סוללה כזאת מסחרית ואל תשכחו שטעינה מהירה הורסת סוללות כמו כן איפה בעולם תהיה תשתית שתתמוך בכזה דבר אולי עוד 20 שנה גם אין קשר בין המוצרים.
- dw 31/03/2025 11:47הגב לתגובה זופשוט כי העמדה של BYD צורכת המון חשמל.אין מה להספיד כי המניה עדיין נסחרת בשווי של מעל מיליארד שקלים טבין ותקילין. זה לא מעט.אפולו למשל נסחרת בשווי של מתחת ל 200 מלשח ולשתיהן יש חלום יפה בתחום טעינת רכבים.
- 5.dw 31/03/2025 11:03הגב לתגובה זוהיציאה תגרום להיצע טכני חד פעמי מצד תעודות סל.יש כיום 2 חברות חלום בתחום טעינת הרכבים אלקטריאון ואפולו. אפולו נסחרת לפי שווי נמוך משמעותית מאלקטריאון ברשימת היתר.
- 4.אנונימי 31/03/2025 10:59הגב לתגובה זולמה לא עפתי ממנה לפני שבועיים!
- 3.אנונימי 31/03/2025 10:52הגב לתגובה זומי בדיוק רוצה לנסוע על כביש שטוען את הסוללה כשאתה בתוך הרכב מעל השדה המגנטי העצום שאמור להטעין את הסוללה.אך אחד לא בדק את מה הדבר הזה עושה לגוף האדם. ולכן אני חושב ששווי החברה הזו הוא 0חוץ מזה שיש פיתוחים לטעון את הסוללה בכלום זמן כולל חברות ישראליות. מה שעוד יותר מייתר את המוצר שלהם
- 2.בסוף יעשו טפטים מהמניות כמה אידיוטים יש בשוק (ל"ת)אלי 31/03/2025 10:48הגב לתגובה זו
- 1.שווי שוק ריאלי 100 מיליון (ל"ת)אייל 31/03/2025 10:46הגב לתגובה זו
- dw 31/03/2025 11:05הגב לתגובה זואני לא חושב שאלקטריאון צריכה להסחר מתחת לאפולו היא יותר טובה אבל השווי הנוכחי של אלקטריאון גבוה בסדרי גודל מזה של אפולו וזה בעיה.

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״
ארי נדל״ן ארי נדלן 0.8% , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי.
נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.
כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.
המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.
- ארי נדל"ן במגעים לעסקת נדל"ן של 154 מיליון שקל בבירה
- צחי אבו: "תחנת הכוח במנשה יכולה להפוך השקעה של 70 מיליון שקל למיליארד וחצי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגאלוט מזנקת 14%, מדד הבנקים יורד 1.4%, מדד הנדל"ן מאבד 1.6%; הירידות במדדים מעמיקות
היום האחרון לשבוע המסחר נפתח במגמה חיובית שעברה לשלילית, כאשר מדד ת"א 35 יורד 0.6% ומדד ת"א 90 יורד 1.7%.
במקביל הדולר נחלש בכ-0.2% ושערו הרציף נסחר ברמת 3.26 שקלים לעמוד שער הדולר הרציף
וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה? לא כולן נהנות ממהפכת הבינה המלאכותית. וויקס Wix.com -19.87% צונחה אתמול בכ-20% למרות דוחות שעקפו את הצפי, ברקע תחזית מאכזבת. לצד זאת, גובר החשש שהחברה מפגרת מאחורי מהפכת ה-AI, המאיימת על היתרון המרכזי שלה, בניית אתרים מהירה וידידותית, יכולת שהופכת היום לפשוטה וזמינה באמצעות כלים מבוססי
בינה מלאכותית. גם העלייה בהוצאות השיווק וההשקעה במוצרי AI מגבירה את הלחץ. הדוחות עצמם מציגים צמיחה של 14% להכנסות ונתונים מרשימים בפלטפורמת Base44 שמוסיפה מעל אלף מנויים משלמים ביום, אך בשלב זה המשקיעים רוצים הוכחות ליכולת של וויקס להתמודד עם התחרות החדשה.
מי שעוקב אחרינו לא מופתע. למעשה, וויקס "הודתה" בעצמה שהבינה המלאכותית מאיימת על החברה וזו הסיבה שרכשה את Base44 - וויקס מודה: הבינה המלאכותית מאיימת עלינו. אתמול המניה ירדה לרמות שלא נראו מאז 2023.
רגע לפני שנתחיל עם המדווחות, הנה משהו שחייבים לדבר עליו. הודעה טובה שמקפיצה את המניה רגע לפני דוחות. הדפוס הזה חוזר על עצמו מידי עונה: הודעה חיובית שמנסה לרכך תוצאות מאכזבות - בהייפר הוציאו לפני יומיים הודעה מלאת אוויר על הזמנות מצטברות מלקוח קיים ולא שכחו לשלב בה את מילת הקסם "AI"; הודעות חיוביות הן במקרים רבים פורומו לדוחות גרועים הודעות חיוביות לפני דוח גרוע, ככה מנסים "לסדר" את המשקיעים; המקרה של הייפר גלובל. יש עוד משהו שעשוי להתפתח בכיוון הזה, וזה קורה אצל חברת מיטרוניקס מיטרוניקס -2.35% . החברה נמצאת מזה תקופה ארוכה בירידות, אחרי שאיבדה מעל 90% מערכה מהשיא שרשמה לפני כמה שנים, והחברה מאכזבת את המשקיעים בכמעט כל דוח כספי שהיא מפרסמת לאחרונה. הדוח האחרון אפילו גרם למנכ"ל לעזוב את החברה אחרי חיתוך של עוד 72% ברווח (צרות בצרורות במיטרוניקס: הרווח נחתך ב-72%, המנכ"ל הודיע על פרישה). לאחרונה, וממש רגע לפני שיפורסמו הדוחות, החברה הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש שיחל את תפקידו בינואר (יציף ערך במיטרוניקס? המניה קופצת לאחר מינוי רפי בן עמי למנכ"ל). זה כמובן מעלה תהיה האם הדוח הולך להיות חלש במיוחד, וכבר עכשיו החברה מכינה "תירוצים", כאשר היא תוכל "להאשים" את חילופי המשמרות, ותגיד למשקיעים שאת התוצאות של פעילות המנכ"ל החדש נוכל לראות רק ברבעון הראשון של 2026 לכל המוקדם שיפורסמו בחודש מאי 2026. זה מאפשר לחברה תקופת "גרייס" לא מבוטלת. בכל מקרה, יהיה מעניין לראות את התוצאות של החברה בפועל.
חברות מדווחות
אלוט אלוט 13.85%
שמספקת פתרונות סייבר ו-Network Intelligence לספקיות תקשורת וארגונים, מדווחת על רבעון שלישי חזק והמניה מגיבה בזינוק. ההכנסות הסתכמו ב-26.4 מיליון דולר לעומת ציפיות של 25.67 מיליון דולר, עלייה של 14% משנה קודמת, כששירותי ה-SECaaS ממשיכים להתרחב ומהווים כבר 28%
מהמחזור. הרווח המתואם למניה הגיע ל-0.10 דולר, יותר מכפול מהצפי שעמד על 0.04 דולר. ה-ARR של תחום ה-SECaaS הגיע ל־27.6 מיליון דולר צמיחה שנתית של 60%. ברמה החשבונאית Allot עוברת לרווח תפעולי של 2.2 מיליון דולר אחרי הפסד בשנה שעברה, והרווח התפעולי המתואם עלה
ל-3.7 מיליון דולר לעומת 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה מציגה גם תזרים חיובי של 4 מיליון דולר ומסיימת את הרבעון עם 81 מיליון דולר בקופה.
- מימון ישיר זינקה 8.9%; מלם-תים צנחה 9.5%, פולירם 8.2% - נעילה מעורבת בבורסה
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התאוששות
בשוק הדיור? מה מספרים הדוחות של דמרי? דמרי 1.2% החברה מספרת על גידול במכירות ברבעון הרביעי אך לא מציינת כמה מהגידול נובע מביקוש אמיתי בשוק החופשי וכמה ממכירות מחיר למשתכן; מה אפשר ללמוד מזה?
