94
צילום: freepik

חברות הביטוח אישרו לקפטן צ'ק משיכה של מעל 100 מיליון שקלים עבור הלקוחות

בעולם המהיר שלנו, אנחנו יכולים לאבד את המעקב על הכסף שלנו בקלות. 
תוכן בחסות |

מספיק שעבדנו בעבודה מזדמנת אחרי השירות הצבאי ועברנו לעבודה אחרת, וכבר נפתחת לנו קרן חיסכון שעליה משלמים דמי ניהול, ואנחנו כלל לא יודעים. ואם המשכנו להחליף עבודות, התופעה רק עלולה לחזור על עצמה. נוסף על כך, אם עברנו מחברת ביטוח אחת לאחרת, ייתכן שאנו משלמים על ביטוח כפול, או שיש לנו כסף בחברה הישנה שמעלה אבק סתם.

חברת קפטן צ'ק מוצאת כספים כאלה ללקוחותיה כל הזמן. אותם כספים ששוכבים להם סתם ללא שימוש. לא פעם מדובר בעשרות אלפים או אפילו מיליוני שקלים אשר היו יכולים לאפשר לאדם הממוצע לסגור את המינוס בחשבון הבנק, לקנות רכב חדש או להשקיע במשכנתא.

קפטן צ'ק: החברה שחילצה מיליוני שקלים ללקוחותיה

חברות העוסקות בתחומי ביטוח ופיננסים, סוכנויות פרטיות, פוליסות, קרנות וקופות כאלה ואחרות הן גורמים פוטנציאליים שיכולים להחזיק בחשבון בלתי פעיל של הלקוח, שיש בו כסף שבמקרה הטוב לא משתמשים בו כלל, ובמקרה הפחות טוב ממשיכים לשלם דמי ניהול.

רק לאחרונה איתרה חברת קפטן צ'ק סכומי כסף שהגיעו למאות מיליוני שקלים עבור הלקוחות. את הסכום הגבוה הזה הסכימו החברות לשחרר למבוטחים, כאשר התגלה שמדובר בכסף בלתי פעיל השייך ללקוחות. מדובר בסכומים משמעותיים שיכולים לסייע לאזרחים מן השורה להתנהל בחיי היום יום שלהם. אזרחים שבהרבה מקרים גם ככה נשארים בעבודה לשעות נוספות או עובדים בשתי עבודות כדי להשלים הכנסה.

קפטן צ'ק היא חברה המתמחה בחילוץ כספים ופועלת ברישיון משרד האוצר. לחברה קשר עם מעל 90 חברות וגופים פיננסיים שמולם היא עובדת כדי לאשר משיכות כספים ללקוחות. הצוות של החברה מונה מומחים שונים בתחום הפיננסים: יועצים פיננסיים, סוכני ביטוח, כלכלים, מנהלי חשבונות ומערך שירות לקוחות.

ומה לגבי הר הכסף? גם הוא יכול למצוא מיליונים?

הר הכסף הוא מנוע חיפוש חינמי שהוקם על ידי משרד האוצר כדי לאפשר לאזרחים למצוא מידע על הכספים האבודים שלהם, אבל יש לו שני חסרונות מרכזיים. דבר ראשון, במנוע החיפוש הזה יש לא מעט טעויות. לפעמים מוזנים פרטים שגויים של לקוחות וגורמים להם לבזבז זמן יקר על חיפוש כספים במקומות הלא נכונים. דבר שני, כך או כך, האזרח יצטרך לפנות לחברות הביטוח, שכן הר הכסף אינו מציג את הסכום המדויק המגיע למבוטח, או מידע רלוונטי נוסף כמו דמי הניהול שמשלמים על קרן הפנסייה. כדי לקבל את כל המידע, האזרח צריך לפנות בעצמו, להמתין בתור לשיחה ולהבהיר את העניינים הפיננסיים.

להשאיר או למשוך? זו השאלה הגדולה

אז מה עושים אחרי שמוצאים את הכסף? כאשר הלקוח מקבל הודעה על כך שנמצא עבורו סכום מסוים, עומדות בפניו כמה אפשרויות. הוא יכול להחליט אם להשאיר את הכסף בקופת החיסכון ולהמשיך לשלם את דמי הניהול או למשוך את הכסף. יש אנשים שמחליטים למשוך את הכסף לחשבונם, גם אם פירוש הדבר שיצטרכו לשלם מס. אם כי ישנם כספים שאפשר לפדות ללא מס. בנוסף, גופים פיננסיים לא מעטים ישמחו להעניק הלוואה בתנאים משתלמים על חשבון הכספים שאותרו על ידי קפטן צ'ק, מכיוון שלהלוואה כזו אין סיכון. כך שמי שמחפש הלוואה משתלמת בתקופת הקורונה כדי לסגור מינוס גדול, יכול לנצל את קיומם של הכספים שאותרו ולקבל הלוואה מיידית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.