מניית היום: אקסלנז זינקה ב-14% לאחר שמאיצה המכירות בארה"ב

חברת אקסלנז עוברת למכירות ראשוניות של מכשיר ה BreathID Hp לטיפול במחלות כבד. לארי כהן: "נגדיל המכירות בעתיד הקרוב"
חן דרסינובר | (2)

חברת אקסלנז מרחיבה את נוכחותה בשוק האמריקני, זאת על ידי מעבר למכירות ישירות בארה"ב של מערכת ה-BreathID Hp לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד. השקת המערכת ושכלול מודל המכירה צפוי להאיץ את ההכנסות ולשפר משמעותית את הרווחיות הגולמית של חברת הביומד.

אקסלנז עוסקת בפיתוח מכשור רפואי לביצוע בדיקות נשימה לצורך אבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד. מנייתה זינקה ב-165% ב-12 החודשים האחרונים ונסחרת לפי שווי שוק של 140 מיליון שקל.

מערכת ה-BreathID Hp שמפתחת אקסלנז היא בעלת יכולות פונקציונאליות משופרות, ובעלת תהליך האבחון פשוט מאוד ואורך כ-10-15 דקות, דבר המאפשר לרופא להציע טיפול מיידי במידת הצורך. נציין כי מרבית הבדיקות להימצאות חיידק ה-H. pylori בארה"ב נעשות בדרך של בדיקת דם או דגימת צאה, ואינן מספקות תוצאות מיידות והן פחות מדוייקות בהשוואה לבדיקת הנשימה שאקסלנז משווקת.

אקסלנז הרחיבה את מודל המכירה בארה"ב, כך שתעבור למכירות ישירות ללקוחותיה. להערכת אקסלנז, הערך המוסף שמספקת המערכת לרופאים ולמרכזים הרפואיים צפוי לסייע בהמשך שיפור יכולות המכירה של החברה, בהאצת מכירות בשוק האמריקני ולשיפור משמעותי ברווח הגולמי. נציין כי אקסלנז נוקבת ביעדי מכירות שאפתניים במסגרת תשקיף המדף שפירסמה בשבוע שעבר, 42.5 מיליון שקל ב-2014 ו-84 מיליון שקל ב-2015.

לארי כהן: "אנו מקדמים הפעילות העסקית של אקסלנז, צפי להגדלה של מכירות החברה בעתיד הקרוב"

לורנס (לארי) כהן, מנכ"ל אקסלנז : "אני נרגש מהמוצר החדש שלנו והארגון המחודש של מערך השיווק והמכירות של החברה. הצטרפותו, לפני מספר שבועות, של מר טד פולטין, לשעבר מבכירי חברת Johnson & Johnson, בתפקיד סמנכ"ל עולמי לשיווק ופיתוח עסקי, לצד הפעולות שאנו מבצעים בשוק האמריקאי ובשווקים נוספים צפויים לקדם את החברה ואת פעילותה העסקית באופן משמעותי ואנו מקווים כי יאפשרו הגדלה במכירות החברה בעתיד הקרוב".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דורי 15/07/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    כי החברה פרסמה תשקיף מדף.
  • 1.
    מני 15/07/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    כך תבוא הקריסה.

וולס פארגו: פייזר ופרוטליקס החלו בשבוע שעבר בשיווק התרופה לגושה

כלכלני וולס פארגו מספקים לפרוטליקס מחיר יעד של 9-11 דולר, אפסייד ממוצע של 61%. לדבריהם, גורם חיובי עבור החברה הוא אישור הרשויות באירופה וישראל לשיווק התרופה. המנייה זינקה ב-6%
תומר קורנפלד |
שבועיים בלבד לאחר שקיבלה פרוטליקס אישור FDA לשיווק התרופה לגושה, התרופה כבר נמצאת בשוק. מסקירה שהוציא וולס פארגו על החברה לפני מספר ימים עולה כי ההשקה הרשמית של התרופה בוצעה ב-14 במאי באמצעות מערך השיווק שבנתה חברת פייזר שנערכה לשיווק התרופה. מניית החברה טיפסה ב-6%. כלכלני וולס פארגו מציינים כי האירוע המשמעותי הקרוב עבור החברה הוא החלטת רשויות הבריאות באיחוד האירופי לאשר את התרופה. בוולס פארגו סבורים שאישור כזה צפוי להתקבל אך עדיין מדובר בגורם סיכון. בוולס פארגו סבורים שהחברה מתומחרת בחסר ומספקים לה מחיר יעד של 9-11 דולר למניה, אפסייד ממוצע של 61% ביחס למחיר הסגירה בוול סטריט. המחיר הנגזר למניית החברה נובע ממכפיל רווח של 30 הנגזר מתחזית הרווח למניה לשנת 2016 שעומד על 0.51 דולר למניה. כמו כן, השווי של החברה נגזר ממכפיל מכירות של 5 על ההכנסות הצפויות בשנת 2016 שיסתכמו ב-265 מיליון דולר בתוספת 1.5 דולר למנייה עבור הערך של הטכנולוגיה. גורם חיובי עבור פרוטליקס בזמן הקרוב צפוי להיות אישור משרד הבריאות לשיווק התרופה בישראל. על פי הערכות בישראל ישנם כ-600 חולים במחלת הגושה, הרבה יותר מאשר מספרם באוכלוסיה. הסיבה לכך נובעת מכך שמחלת הגושה תוקפת יותר אוכלוסיות של יוצאי אירופה.