אולפני הרצליה גייסו את יוצרת הטלוויזיה שירלי מושיוף

פרסום ראשון: תשמש כיועצת לחטיבת הדרמה שמהווה 80% מפעילות התוכן של האולפנים, שמתכוננים להרחבתה גם לזירות בינ"ל ולהפקת סרטי קולנוע
אלכסנדר כץ |

יוצרת הטלוויזיה שירלי מושיוף מצטרפת לאולפני הרצליה ותשמש כיועצת לחטיבת הדרמה של האולפנים - כך נודע לאייס. מדובר על חיזוק לאולפנים, שהצליחו לגייס את אחת היוצרות המובילות בשוק הישראלי, שחתומה בין היתר על 'להוציא את הכלב', 'תעשה לי ילד' וכמובן 'איש חשוב מאוד' בכיכובו של יהודה לוי, אותה כתבה וביימה.

 

באולפני הרצליה מופקות ונערכות 6 סדרות דרמה המיועדות לשידור בישראל, בהן עונה שניה לסדרות 'ג'ודה' מאת ציון ברוך ו'תאג"ד' מאת ציון רובין, 'מתיר עגונות' מאת יוסי מדמוני, דוד אופק ותמר קיי, 'מותק בול באמצע' מאת שמואל הספרי, 'לעבור את הלילה' מאת שי גולדשטיין ולאה לב, 'אנדרדוגס' מאת אלון חימוואי, מוטי וסרמן, יניב הלפגוט ואריק גולדשטיין.

 

מנכ"לית משותפת באולפני הרצליה, אפרת דרור, מסרה: "אנו שמחים וגאים על הצטרפותה של שירלי, יוצרת מחוננת, לשורותינו כחלק משורת מהלכים שאנו מבצעים על מנת הרחיב ולהעמיק את נוכחותנו בעולם התוכן המתוסרט. אולפני הרצליה חתומים בגאווה על שנים של עשייה משמעותית בתחום, החל בסדרות המיתולוגיות 'אהבה זה כואב' ו'הכל דבש' דרך הקומדיות המצליחות בהן 'פולישוק', 'כאן גרים בכיף', 'ישראל', 'בנות הזהב' ו'לה פמיליה', המשך בסדרות המוערכות ביניהן  'תמרות עשן', 'עקרון ההחלפה' 'אורים ותומים' ו'אטלנטיקה' וכלה בשלל סדרות יומיות מצליחות בהן הסדרה עטורת השבחים 'זגורי אימפריה'.

 

דרור הוסיפה כי "חטיבת הדרמה שלנו מהווה 80% מפעילות התוכן של החברה, ואנו ערוכים להרחבתה גם לזירות בינ"ל ולהפקת סרטי קולנוע. כניסתה של שירלי לתפקיד הוא מהלך שנועד לתת תנופה נוספת ומשמעותית לתוכן המתוסרט בז'אנרים שונים. במקביל להפקת 6 סדרות, אנחנו בעיצומו של תהליך פיתוח מתקדם של סדרת המיועדות לשוק הבינ"ל המקומי, ואין ספק שנוכחותה של אשת תוכן מבריקה כמו שירלי חיונית להצלחת המהלך. אנו קוראים ליוצרים בתחום הטלוויזיה והקולנוע החפצים בבית הפקה מקצועי ותומך לפנות אלינו בהצעות. פרויקטים שימצאו מתאימים יזכו למענקי פיתוח וליווי מקצועי עד למימוש החזון".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.