גולן יוכפז
צילום: עדי אורני

אחרי הסערה ברשת 13: מנכ"ל החדשות גולן יוכפז עוזב

בעקבות הרייטינג הפושר של המהדורה, ביקשו בעלי המניות ברשת 13 לסיים את כהונתו של יוכפז. יוכפז הודיע לדירקטוריון על החלטתו לפרוש מיידית. ישראל טויטו יחליפו זמנית
אלכסנדר כץ | (4)

גולן יוכפז צפוי לעזוב את חברת החדשות של רשת 13 באופן מיידי, והודיע על כך לדירקטוריון חברת החדשות. הצעה של בעלי המניות ליוכפז להישאר בתפקיד עוד 3 חודשים, נענתה על ידו בשלילה. 

בכך יחתום יוכפז 6.5 שנים כמנכ"ל חדשות 13 (עד לפני כמה חודשים - חדשות עשר). מי שיחליפו באופן זמני הוא ישראל טויטו, סמנכ"ל התוכן בחדשות 13, ומי שהיה העורך הראשי של המהדורה המרכזית של ערוץ עשר. 

בינואר 2013 אישר דירקטוריון חברת חדשות 10 את מינויו יוכפז למנכ"ל, לאחר שנה ללא מנכ"ל קבוע, עם התפטרותו של ראודור בנזימן מהתפקיד בעקבות פרשת ההתנצלות בפני שלדון אדלסון. את התפקיד מילא באותה תקופה אורי רוזן, ולאחר התפטרותו - אבי אלקלעי.

 

יוכפז (45) נהנה מהערכה רבה בשוק התקשורת, וגם במהלך השנים האחרונות העניק גיבוי לכתביו. רק לפני שנה וחצי הוארכה כהונתו ב-5 שנים נוספות בשל שביעות הרצון של הבעלים. ואולם, יש לציין כי מהדורת החדשות של רשת 13 (ולפני כן ערוץ עשר) התקשתה לצמצם פערים מהמתחרה הגדולה שלה – חדשות 12 (ובעבר – חדשות 2).

 

המיזוג בין חדשות עשר לתוכן הכללי של רשת 13, לא הצליח להקפיץ את הרייטינג של מהדורת החדשות, שנשרכת בפער של כ-7-8 נקודות אחרי חדשות 12. הדבר הזה עמד בעוכריו של יוכפז. בעקבות כך, החלו בעלי המניות בערוץ – ובראשם אנשי RGE - לפעול להחלפתו, בתקווה שהוא יסכים לפרוש ברצון - תמורת חבילת פרישה מכובדת. ואולם יוכפז סירב לכך. 

לפני שבועיים חשף רן בוקר ב-ynet את המאבק הפנימי בתוך רשת 13, דבר שעורר תרעומת וביקורת בתוך חברת החדשות, ותמיכה של כתבים במנכ"ל יוכפז. כדי להדיחו, נזקקים בעלי המניות לאישור של 75% מדירקטוריון חברת החדשות, דבר שהיה קשה להשיגו. יו"ר רשת 13 החדש נדב טופולסקי, ניסה לשכנע את יוכפז לפרוש מהתפקיד עם מענק פרישה מכובד, אולם יוכפז סירב. נראה שכעת הסכים יוכפז להיענות להצעה, ולעזוב בהסכמה, כדי להימנע מטלטול מיותר של חברת החדשות.

 

כעת מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי ובעלי הערוץ ינסו לאתר מנכ"ל חדש לחברת החדשות. בין השמות שעלו, אפשר למנות את טויטו עצמו, שיהיה כאמור מ"מ מנכ"ל בתקופה הקרובה; סמנכ"ל התוכן ועורך המהדורה בחדשות 12 גיא סודרי; ערן טיפנברון – לשעבר עורך ynet וכעת עורך ערוץ הכנסת החדש; וברוך שי – סמנכ"ל החדשות בתאגיד השידור כאן.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובתו של גולן יוכפז טרם התקבלה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איל 15/06/2019 07:58
    הגב לתגובה זו
    תוכנית שתעקוב אחרי מצב העצים וחיות הבר בארץ תוסיף עינין
  • 3.
    תמנה את אלמוג בוקר לערוך את המהדורה (ל"ת)
    טויטו תתעורר 29/05/2019 11:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הבעיה ליאור לנדברג 28/05/2019 23:44
    הגב לתגובה זו
    האיש שהרס את המהדורה
  • 1.
    ליאור לנדברג יפוטר 28/05/2019 23:30
    הגב לתגובה זו
    ישראל טויטו תעיף את ליאור לנדברג. עורך כושל שמעולם לא היה עיתונאי. תפטר אותו ומהר
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״