ניר שטרן סלקום
צילום: אלכסנדר כץ

מספר לקוחות הטלוויזיה של סלקום גדל – אבל הדוחות חלשים

חברת סלקום פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון הראשון של 2019, על פיו מחוברים לשירות הטלוויזיה שלה 227 אלף בתי אב. מאידך, החברה רשמה הפסד של 16 מיליון ש'
אלכסנדר כץ |

סלקום TV רשמה גידול של 8,000 לקוחות ברבעון הראשון של 2019, ומספר בתי האב המחוברים לשירות עומד בסוף רבעון 227 אלף. מדובר על גידול של 43 אלף בתי אב בתוך שנה. ואולם, קצב הגידול ברבעון האחרון הואט, לאחר שברבעון שלפניו – רבעון 4 של 2018 – הגידול עמד על 12 אלף.

 

ולמרות הגידול בשירות הטלוויזיה, ממשיכה להציג החברה דוחות רעים: הכנסות החברה ירדו בכ-0.5%, הרווח התפעולי נחתך ב-82.7% והוביל להפסד של 16 מיליון שקל בשורה התחתונה.

 

על פי הדוחות, הכנסות סלקום ברבעון הראשון עמדו על 928 מיליון שקלים, ירידה של כ-0.5% לעומת 933 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר ההכנסות משירותים ירדו ב-3.3% והסתכמו ב-678 מיליון שקלים מול 701 מיליון ברבעון המקביל ב-2018.

 

בשורה התחתונה, החברה מסכמת רבעון חלש נוסף ומעבר להפסד של כ-16 מיליון שקל לעומת רווח של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר הרווח התפעולי שלה נחתך ב-82.7% והסתכם ב-9 מיליון שקל בלבד לעומת 52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נקודת האור מבחינת החברה היא שלמרות ההפסד, זהו למעשה שיפור קל וצמצום מההפסד אותו רשמה ברבעון האחרון שעמד על כ-35 מיליון שקל.

 

אגב, זה רבעון שני חלש עבור החברה, שברבעון הרביעי של 2018 עברה להפסד של כ-35 מיליון שקלים בהשוואה לרווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-4.7% בהכנסות השנתיות וצניחה של כ-75% ברווח התפעולי שלה. החברה הפסידה ב-2018 כ-64 מיליון שקלים לעומת רווח נקי של כ-113 מיליון שקל בשנת 2017.

 

מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן מסר כי "לצד הצלחת האסטרטגיה שלנו להעמקת פעילותינו במגזר הנייח, עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע לרעה על תוצאות מגזר זה. את הרבעון הנוכחי סיימנו בהפסד של 16 מיליון שקל, אל מול הפסד של 35 מיליון שקל ברבעון הקודם. אנו ממשיכים בקצב הפריסה המהיר של תשתית הסיבים האופטיים העצמאית של סלקום בשכונות מגורים וצופים כי השלמת העסקה למכירת תשתית סיבים זו ל-IBC, בחודשים הקרובים, לצד ההשקעה ב-IBC, תתרום משמעותית לתוצאות פעילות החברה ולשיפור חיובי בתזרים המזומנים החופשי שלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״