הקבוצות ישתלטו על הפיד בפייסבוק, האי קומרס לוואטסאפ
אירוע ה-F8 השנתי של פייסבוק, מסיבת השנה של המפתחים, המתכנתים, חסידי הרשת החברתית ועיתונאים המסקרים את התחום נפתח אתמול (ויימשך יומיים) בסאן חוזה, קליפורניה, עם הרצאת פתיחה של המייסד והפנים של החברה - מארק צוקרברג שהצהיר - איך לא - על "פלטפורמה חברתית ממוקדת פרטיות" בפני כ-5000 נוכחים.
מבחינת המעטפת העיצובית, כשינוי הבולט ביותר לעין, הכחול המסורתי של פייסבוק ייעלם בהדרגה ויפנה את מקומו לנראות לבנה ונקייה יותר. מעבר לזאת, כאשר מנקים את המוץ מהתבן של ההכרזות השנתיות שמציפות את הנוכחים באירוע ושוטפות את התקשורת העולמית, מגלים את הכיוון של הרשת החברתית שמחזיקה בידיה גם את אינסטגרם ווואטסאפ.
עשרות מיליוני קבוצות פעילות בפייסבוק
בראש ובראשונה צוקרברג הכריז על חיזוק מגמת הקבוצות-קהילות כשהוא מציין שבפייסבוק יש עשרות מיליוני קבוצות פעילות ו-400 מיליון ממשתמשי הרשת החברתית חברים בקבוצה אחת לפחות. כשהוא מציין את ערך הפרטיות כאחת הסיבות לעליית הקבוצות, צוקרברג מבין ש"המועדונים הסגורים" הם אחת מנקודות האור ברשת החברתית שמאבדת מדי שנה עוד ועוד בני נוער בקבוצת הגיל של 18-30. בניסיון לשמר ולטפח את מה שעובד החברה הודיעה על כלים חדשים שיעזרו לגולשים "לגלות ולתקשר עם קבוצות ואנשים בהתאם לתחומי העניין שלכם".
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- מטא: רוצים פרטיות? תשלמו על פייסבוק ואינסטגרם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השינוי עליו בישרה החברה כולל שינוי עיצובי בלשונית הקבוצות כדי לפשט את מלאכת החיפוש בקבוצות כך שכל גולש יראה פיד מותאם פרסונלי שמציג את הפעילות בכל הקבוצות בהן הוא חבר לצד המלצות על קבוצות נוספות שבהן הוא עשוי להתעניין. אבל שם זה כמובן לא נגמר – בפייסבוק כמו בפייסבוק – מנסים למקסם את הפוטנציאל ויחלו לשלב המלצות לקבוצות בכל רחבי הפלטפורמה: במרקטפלייס, בלשונית הגיימינג ובפייסבוק watch. כמו כן הם מציינים "ייתכן ותראו יותר תוכן מהקבוצות שלכם על הפיד" וכמו כן גולשים יוכלו לשתף תוכן ישירות לקבוצות שלהם מתוך הפיד – מה שכעת ניתן לעשות עם חברים.
נדבך נוסף שמעיד על המשקל שפייסבוק מניחה על הקבוצות הוא בהתאמת פיצ'רים לקבוצות לפי מאפייני הקבוצה. כגון קבוצות שעוסקות בסוגיות רפואיות בהן חברים יוכלו להעלות פוסטים עם שאלות באופן אנונימי או קבוצות לגיוס עובדים וחיפוש משרות שיקבלו כלי טמפלטים למעסיקים ועבור מחפשי עבודה.
מסנג'ר. מהיר יותר ושיתופי יותר
אפליקציית המסנג'ר מקבלת אף היא דגש ביומו הראשון של ה-F8 עם "בנייה מחדש" של ארכיטקטורת האפליקציה כך שתהיה קלה ומהירה יותר – הקריצה לשווקי אסיה המתפתחים ברורה מאוד. מאוחר יותר במהלך השנה פייסבוק תציג את פיצ'ר הצפייה המשותפת במסנג'ר אותו היא בוחנת בימים אלו. המסנג'ר יאפשר חיפוש וצפייה בקטעי וידאו מתוך פייסבוק בזמן אמת. גולשים יוכלו לשתף וידאו במסנג'ר ובמקביל לנהל וידאו צ'אטף לשלוח הודעות ולהזמין חברים נוספים.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
בנוסף, פייסבוק תקצה אזור ייעודי בתוך המסנג'ר שבו גולשים יוכלו להיחשף לקטעי סטורי והודעות מחברים קרובים ומשפחה. גולשים יוכלו גם לשתף קטעים קצרים שאותם הם יבחרו מי מבין חבריהם במסנג'ר יכול לראות. עוד במהלך השנה, פייסבוק תשיק אפליקציית מסנג'ר לדסקטופ שבה גולשים יוכלו לנהל שיחות וידאו קבוצתיות וצ'טים.
בפייסבוק לא מוותרים כמובן על הפן המסחרי ומשיקים פיצ'רים במסנג'ר המיועדים לעסקים, באמצעותם יוכלו לתקשר עם קונים פוטנציאליים באמצעות טמפלייט (תבנית מעוצבת) שאותה יוכלו להוסיף ב-Ads Manager מערכת ניהול הקמפיינים כדי להקל על מלאכת איסוף הלידים. שם יוכלו העסקים ליצור פרסומת/מודעת Q&A – שאלות ותשובות – שדרכה יוכלו "להבין יותר את הלקוח" או במילים אחרוץ לאסוף את הדאטה החשובה לעתיד. בנוסף המערכת תאפשר קביעת הזמנות מראש כגון לשכירת רכב במועד מסוים, הזמנת מנקה לבית וכו'.
אינסטגרם. לא נוגעים, רק מוסיפים עוד נקודות מגע מסחריות
יחסית, בכל הנוגע לאינסטגרם, התרנגולת בעלת ביצי הזהב של פייסבוק, נראה שהחברה מיישמת את כלל ה"אם זה לא מקולקל אל תנסה לתקן". עם זאת, חתירה למגע לכיוונים המסחריים היא תמיד אחת המטרות של פייסבוק. החברה הודיעה על אפשרות רכישת מוצרים מ"Creators" - מה שמוגדר על ידה כאמנים, יוצרים, סטייליסטים, מוסיקאים, יוצרי תוכן ווידאו וכו' - בלי לצאת מהאפליקציה. עניין דומה כבר תוקשר לפני מספר שבועות בהקשר של רכישה ממותגים מוכרים וכעת החברה מרחיבה את האופציה בפיילוט עם רשימה מצומצמת של יוצרים – ומשפחת קרדשיאן בפנים כמובן. בעזרת הקשה על פריט המופיע בתמונה גולשים יוכלו לקבל פרטים ולרכוש בו במקום את המוצר.
פייסבוק גם תאפשר לאינסטגרם להפוך לזירת איסוף כספים למטרות ללא רווח באמצעות "סטיקר תרומות". בחברה מציינים ש-100% מהכסף שייאסף יועבר למטרה שלשמה נאסף מבלי שהיא תיקח עמלה כלשהי. בשלב זה הפיצ'ר יפעל רק בארה"ב.
הכרזה נוספת שתפסה כותרות, למרות שלא ידוע מה יעלה בגורלה, היא בחינת האפשרות שפייסבוק תסיר את מונה הלייקים מאינסטגרם כדי "לנקות" אותה ולגרום לגולשים להרגיש טוב יותר עם עצמם ללא ההשוואות בכמויות הלייקים של החברים שלהם. בעלי התוכן יוכלו לראות את הסטטיסטיקה של פעילותם באמצעות מעבר לאזור שבו ירוכזו כל הנתונים. הניסוי הראשוני יחל בקנדה בשבועות הקרובים.
בוואטסאפ עדיין אין פרסומות, אך אחד הכיוונים שאליהם מכוונת פייסבוק הוא הוספת קטלוג עסקי עבור לקוחות המתקשרים עם עסקים באמצעות האפליקציה. בחודשים הקרובים משתמשים יוכלו לראות קטלוגים שכאלו בזמן צ'אט עם עסק בוואטסאפ, זאת כדי לאפשר לעסקים לחשוף את מרכולתם בפני כל משתמש בכל שיחה.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
