הקבוצות ישתלטו על הפיד בפייסבוק, האי קומרס לוואטסאפ
אירוע ה-F8 השנתי של פייסבוק, מסיבת השנה של המפתחים, המתכנתים, חסידי הרשת החברתית ועיתונאים המסקרים את התחום נפתח אתמול (ויימשך יומיים) בסאן חוזה, קליפורניה, עם הרצאת פתיחה של המייסד והפנים של החברה - מארק צוקרברג שהצהיר - איך לא - על "פלטפורמה חברתית ממוקדת פרטיות" בפני כ-5000 נוכחים.
מבחינת המעטפת העיצובית, כשינוי הבולט ביותר לעין, הכחול המסורתי של פייסבוק ייעלם בהדרגה ויפנה את מקומו לנראות לבנה ונקייה יותר. מעבר לזאת, כאשר מנקים את המוץ מהתבן של ההכרזות השנתיות שמציפות את הנוכחים באירוע ושוטפות את התקשורת העולמית, מגלים את הכיוון של הרשת החברתית שמחזיקה בידיה גם את אינסטגרם ווואטסאפ.
עשרות מיליוני קבוצות פעילות בפייסבוק
בראש ובראשונה צוקרברג הכריז על חיזוק מגמת הקבוצות-קהילות כשהוא מציין שבפייסבוק יש עשרות מיליוני קבוצות פעילות ו-400 מיליון ממשתמשי הרשת החברתית חברים בקבוצה אחת לפחות. כשהוא מציין את ערך הפרטיות כאחת הסיבות לעליית הקבוצות, צוקרברג מבין ש"המועדונים הסגורים" הם אחת מנקודות האור ברשת החברתית שמאבדת מדי שנה עוד ועוד בני נוער בקבוצת הגיל של 18-30. בניסיון לשמר ולטפח את מה שעובד החברה הודיעה על כלים חדשים שיעזרו לגולשים "לגלות ולתקשר עם קבוצות ואנשים בהתאם לתחומי העניין שלכם".
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- מטא: רוצים פרטיות? תשלמו על פייסבוק ואינסטגרם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השינוי עליו בישרה החברה כולל שינוי עיצובי בלשונית הקבוצות כדי לפשט את מלאכת החיפוש בקבוצות כך שכל גולש יראה פיד מותאם פרסונלי שמציג את הפעילות בכל הקבוצות בהן הוא חבר לצד המלצות על קבוצות נוספות שבהן הוא עשוי להתעניין. אבל שם זה כמובן לא נגמר – בפייסבוק כמו בפייסבוק – מנסים למקסם את הפוטנציאל ויחלו לשלב המלצות לקבוצות בכל רחבי הפלטפורמה: במרקטפלייס, בלשונית הגיימינג ובפייסבוק watch. כמו כן הם מציינים "ייתכן ותראו יותר תוכן מהקבוצות שלכם על הפיד" וכמו כן גולשים יוכלו לשתף תוכן ישירות לקבוצות שלהם מתוך הפיד – מה שכעת ניתן לעשות עם חברים.
נדבך נוסף שמעיד על המשקל שפייסבוק מניחה על הקבוצות הוא בהתאמת פיצ'רים לקבוצות לפי מאפייני הקבוצה. כגון קבוצות שעוסקות בסוגיות רפואיות בהן חברים יוכלו להעלות פוסטים עם שאלות באופן אנונימי או קבוצות לגיוס עובדים וחיפוש משרות שיקבלו כלי טמפלטים למעסיקים ועבור מחפשי עבודה.
מסנג'ר. מהיר יותר ושיתופי יותר
אפליקציית המסנג'ר מקבלת אף היא דגש ביומו הראשון של ה-F8 עם "בנייה מחדש" של ארכיטקטורת האפליקציה כך שתהיה קלה ומהירה יותר – הקריצה לשווקי אסיה המתפתחים ברורה מאוד. מאוחר יותר במהלך השנה פייסבוק תציג את פיצ'ר הצפייה המשותפת במסנג'ר אותו היא בוחנת בימים אלו. המסנג'ר יאפשר חיפוש וצפייה בקטעי וידאו מתוך פייסבוק בזמן אמת. גולשים יוכלו לשתף וידאו במסנג'ר ובמקביל לנהל וידאו צ'אטף לשלוח הודעות ולהזמין חברים נוספים.
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- האח הגדול לא מספיק - חדשות 13 תחת איום קיומי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בנוסף, פייסבוק תקצה אזור ייעודי בתוך המסנג'ר שבו גולשים יוכלו להיחשף לקטעי סטורי והודעות מחברים קרובים ומשפחה. גולשים יוכלו גם לשתף קטעים קצרים שאותם הם יבחרו מי מבין חבריהם במסנג'ר יכול לראות. עוד במהלך השנה, פייסבוק תשיק אפליקציית מסנג'ר לדסקטופ שבה גולשים יוכלו לנהל שיחות וידאו קבוצתיות וצ'טים.
בפייסבוק לא מוותרים כמובן על הפן המסחרי ומשיקים פיצ'רים במסנג'ר המיועדים לעסקים, באמצעותם יוכלו לתקשר עם קונים פוטנציאליים באמצעות טמפלייט (תבנית מעוצבת) שאותה יוכלו להוסיף ב-Ads Manager מערכת ניהול הקמפיינים כדי להקל על מלאכת איסוף הלידים. שם יוכלו העסקים ליצור פרסומת/מודעת Q&A – שאלות ותשובות – שדרכה יוכלו "להבין יותר את הלקוח" או במילים אחרוץ לאסוף את הדאטה החשובה לעתיד. בנוסף המערכת תאפשר קביעת הזמנות מראש כגון לשכירת רכב במועד מסוים, הזמנת מנקה לבית וכו'.
אינסטגרם. לא נוגעים, רק מוסיפים עוד נקודות מגע מסחריות
יחסית, בכל הנוגע לאינסטגרם, התרנגולת בעלת ביצי הזהב של פייסבוק, נראה שהחברה מיישמת את כלל ה"אם זה לא מקולקל אל תנסה לתקן". עם זאת, חתירה למגע לכיוונים המסחריים היא תמיד אחת המטרות של פייסבוק. החברה הודיעה על אפשרות רכישת מוצרים מ"Creators" - מה שמוגדר על ידה כאמנים, יוצרים, סטייליסטים, מוסיקאים, יוצרי תוכן ווידאו וכו' - בלי לצאת מהאפליקציה. עניין דומה כבר תוקשר לפני מספר שבועות בהקשר של רכישה ממותגים מוכרים וכעת החברה מרחיבה את האופציה בפיילוט עם רשימה מצומצמת של יוצרים – ומשפחת קרדשיאן בפנים כמובן. בעזרת הקשה על פריט המופיע בתמונה גולשים יוכלו לקבל פרטים ולרכוש בו במקום את המוצר.
פייסבוק גם תאפשר לאינסטגרם להפוך לזירת איסוף כספים למטרות ללא רווח באמצעות "סטיקר תרומות". בחברה מציינים ש-100% מהכסף שייאסף יועבר למטרה שלשמה נאסף מבלי שהיא תיקח עמלה כלשהי. בשלב זה הפיצ'ר יפעל רק בארה"ב.
הכרזה נוספת שתפסה כותרות, למרות שלא ידוע מה יעלה בגורלה, היא בחינת האפשרות שפייסבוק תסיר את מונה הלייקים מאינסטגרם כדי "לנקות" אותה ולגרום לגולשים להרגיש טוב יותר עם עצמם ללא ההשוואות בכמויות הלייקים של החברים שלהם. בעלי התוכן יוכלו לראות את הסטטיסטיקה של פעילותם באמצעות מעבר לאזור שבו ירוכזו כל הנתונים. הניסוי הראשוני יחל בקנדה בשבועות הקרובים.
בוואטסאפ עדיין אין פרסומות, אך אחד הכיוונים שאליהם מכוונת פייסבוק הוא הוספת קטלוג עסקי עבור לקוחות המתקשרים עם עסקים באמצעות האפליקציה. בחודשים הקרובים משתמשים יוכלו לראות קטלוגים שכאלו בזמן צ'אט עם עסק בוואטסאפ, זאת כדי לאפשר לעסקים לחשוף את מרכולתם בפני כל משתמש בכל שיחה.
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.
