איגוד הפרסום. אמיר גיא, יו"ר האיגוד ויגאל בראון המנכ"ל
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

שוקן מאבד את ייצוג פסטיבל קאן לפרסום - עובר לאיגוד הפרסום

מה שהחל כשיתוף פעולה בין הצדדים מסתיים בהחלפה של שוקן. האיגוד ינסה להעיר את שוק הפרסום ולהגדיל את מספר ההגשות מישראל שנמצא בירידה עקבית
משה בנימין | (2)

הייצוג הרשמי של פסטיבל קאן - Cannes Lions לפרסום, עובר מקבוצת שוקן לידיו של איגוד הפרסום. לאחר מגעים בחודשים האחרונים, הסכם הייצוג בין הצדדים נחתם סופית במהלך השבוע האחרון.  

מה שהחל בנובמבר 2015 כשיתוף פעולה בין שוקן לאיגוד הפרסום כדי להעיר את השוק הישראלי ולגרום לו להגיש יותר עבודות לתחרות קאן ליונס, הפך במהרה במרץ 2016 לחילופי האשמות בין הצדדים לאחר שהתוצאה, בכמות ההגשות, הייתה נמוכה מהצפוי. כעת, האיגוד שהכניס רגל במערכה הראשונה, לוקח את ייצוג הפסטיבל אליו במערכה השלישית ויהפוך לנציג הרשמי שאחראי על הקשר עם הפסטיבל במגוון תחומים.

האיגוד שבצדק מרגיש קרוב יותר לעשייה הפרסומית ומבין הרבה יותר את הלך הרוח של התחרויות הבינלאומיות, ובראשן קאן, יסייע למשרדים בישראל בהגשת עבודות לתחרות, ימנה את השופטים הישראלים לתחרות הבינלאומית, יערוך וינהל את השלב הראשון בתחרות Young Lions בישראל ובחירת הצעירים המצטיינים שייצגו את ישראל בתחרות העולמית. כמו כן האיגוד מצהיר על שיתוף פעולה אקדמי עם בית הספר לקריאייטיב של Cannes Lions, והנגשת מאגר כל העבודות והזוכים של קאן - THE WORKS, לשימוש משרדי הפרסום החברים באיגוד.

מנגד, הירידה העקבית במספר ההגשות לפסטיבל קאן מישראל נובעת ממספר סיבות שלא בטוח שלאיגוד יש את הכלים לענות עליהן. בראש ובראשונה מדובר בסיבה הכלכלית - בשוק תחרותי שבו משרדי פרסום "מדממים" ומזיעים כדי להשיג את לחמם, רק לגדולים ביותר יש את יכולת המימון כדי לעמוד במחירי ההגשות האסטרונומיים של קאן. על כך יש להוסיף את חוסר ההצלחה של משרדים ישראליים בשנים האחרונות, נתון חשוב ובהחלט לא מבוטל שמנטרל את "אפקט החשק" של משרדים נוספים לרצות גם בעקבות ההצלחה של אחרים. 

"לאחר שהנהלת התחרות קיימה איתנו דיאלוג ומו"מ ארוך, אני שמח על החלטתם לבחור באיגוד הפרסום והבצפר, כנציגים הרשמיים של  Cannes Lions בישראל" אומר יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום והבצפר. "עבורנו זו השגת יעד נוסף בדרך לקידום המצוינות הקריאייטיבית של תעשיית הפרסום בישראל. באמצעות הכלים שנקבל מקאן, אנו נפעל להרחיב את המקום שתופסים הקריאייטיב והחדשנות בשיח המקצועי. החל מהכשרת הדור הצעיר, ועד להוקרה ולחשיבות שתינתן למקצוענות קריאייטיבית בתעשיית הפרסום ובקרב לקוחותיה".

עוד אומר בראון, כי האיגוד "יפעל להרחבת החשיפה של משרדי הפרסום חברי האיגוד, לחומרים מקצועיים באמצעות ניצול המשאבים של התחרות - כגון הרצאות ומפגשים עם בכירי תעשיית הפרסום העולמית, המשך בהרחבת הייצוג של ישראל בתחרות, ובהעמקת יחסי הגומלין המקצועיים בין תחרות הקקטוס הישראלית לתחרות קאן הבינלאומית".

המבחן הראשון של האיגוד יגיע מהר מאוד. בעוד 4 חודשים, בשלהי חודש יוני תיערך תחרות הפרסום השנתית וימים אלו אמורים להיות ימי השיא של ההגשות לתחרות. עם סגירת מועד ההגשות הנהלת התחרות תפרסם את הנתונים על ההגשות מכל מדינה ומדינה והמספר אותו ינסה האיגוד לעבור הוא 133 - סך כל ההגשות של המשרדים מישראל בשנה שעברה.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נכון לעכשיו לא ידוע מה יעלה בגורלה של תחרות דג הזהב אותה ערכה שוקן מדי שנה, במסגרתה המדורגים ב-3 המקומות הראשונים זכו בכרטיסים לפסטיבל קאן. על פניו, תחרות שכזו תוכל להמשיך בלי קשר לייצוג הבלעדי של קאן בישראל, אך גם התחרות איבדה בשנים האחרונות את כוח המשיכה שלה ומספר המודעות שהוגשו אליה היה בירידה. מנגד, האיגוד בעצמו יכול להשיק תחרות שכזו ולחלק במסגרתה כרטיסים לקאן כדי לעודד השתתפות בתחרות הבינלאומית. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קאן ועכשיו 09/02/2019 08:56
    הגב לתגובה זו
    להשיק מיידית תחרות גולדן פרינט שתחליף את הדג ותחזיר את הלהט. בהצלחה לכולם
  • 1.
    Music category 07/02/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    and the gold lion goes to no. no. no.... yes for best hummus and falafel music category
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.