שוקן מאבד את ייצוג פסטיבל קאן לפרסום - עובר לאיגוד הפרסום
הייצוג הרשמי של פסטיבל קאן - Cannes Lions לפרסום, עובר מקבוצת שוקן לידיו של איגוד הפרסום. לאחר מגעים בחודשים האחרונים, הסכם הייצוג בין הצדדים נחתם סופית במהלך השבוע האחרון.
מה שהחל בנובמבר 2015 כשיתוף פעולה בין שוקן לאיגוד הפרסום כדי להעיר את השוק הישראלי ולגרום לו להגיש יותר עבודות לתחרות קאן ליונס, הפך במהרה במרץ 2016 לחילופי האשמות בין הצדדים לאחר שהתוצאה, בכמות ההגשות, הייתה נמוכה מהצפוי. כעת, האיגוד שהכניס רגל במערכה הראשונה, לוקח את ייצוג הפסטיבל אליו במערכה השלישית ויהפוך לנציג הרשמי שאחראי על הקשר עם הפסטיבל במגוון תחומים.
האיגוד שבצדק מרגיש קרוב יותר לעשייה הפרסומית ומבין הרבה יותר את הלך הרוח של התחרויות הבינלאומיות, ובראשן קאן, יסייע למשרדים בישראל בהגשת עבודות לתחרות, ימנה את השופטים הישראלים לתחרות הבינלאומית, יערוך וינהל את השלב הראשון בתחרות Young Lions בישראל ובחירת הצעירים המצטיינים שייצגו את ישראל בתחרות העולמית. כמו כן האיגוד מצהיר על שיתוף פעולה אקדמי עם בית הספר לקריאייטיב של Cannes Lions, והנגשת מאגר כל העבודות והזוכים של קאן - THE WORKS, לשימוש משרדי הפרסום החברים באיגוד.
מנגד, הירידה העקבית במספר ההגשות לפסטיבל קאן מישראל נובעת ממספר סיבות שלא בטוח שלאיגוד יש את הכלים לענות עליהן. בראש ובראשונה מדובר בסיבה הכלכלית - בשוק תחרותי שבו משרדי פרסום "מדממים" ומזיעים כדי להשיג את לחמם, רק לגדולים ביותר יש את יכולת המימון כדי לעמוד במחירי ההגשות האסטרונומיים של קאן. על כך יש להוסיף את חוסר ההצלחה של משרדים ישראליים בשנים האחרונות, נתון חשוב ובהחלט לא מבוטל שמנטרל את "אפקט החשק" של משרדים נוספים לרצות גם בעקבות ההצלחה של אחרים.
"לאחר שהנהלת התחרות קיימה איתנו דיאלוג ומו"מ ארוך, אני שמח על החלטתם לבחור באיגוד הפרסום והבצפר, כנציגים הרשמיים של Cannes Lions בישראל" אומר יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום והבצפר. "עבורנו זו השגת יעד נוסף בדרך לקידום המצוינות הקריאייטיבית של תעשיית הפרסום בישראל. באמצעות הכלים שנקבל מקאן, אנו נפעל להרחיב את המקום שתופסים הקריאייטיב והחדשנות בשיח המקצועי. החל מהכשרת הדור הצעיר, ועד להוקרה ולחשיבות שתינתן למקצוענות קריאייטיבית בתעשיית הפרסום ובקרב לקוחותיה".
עוד אומר בראון, כי האיגוד "יפעל להרחבת החשיפה של משרדי הפרסום חברי האיגוד, לחומרים מקצועיים באמצעות ניצול המשאבים של התחרות - כגון הרצאות ומפגשים עם בכירי תעשיית הפרסום העולמית, המשך בהרחבת הייצוג של ישראל בתחרות, ובהעמקת יחסי הגומלין המקצועיים בין תחרות הקקטוס הישראלית לתחרות קאן הבינלאומית".
המבחן הראשון של האיגוד יגיע מהר מאוד. בעוד 4 חודשים, בשלהי חודש יוני תיערך תחרות הפרסום השנתית וימים אלו אמורים להיות ימי השיא של ההגשות לתחרות. עם סגירת מועד ההגשות הנהלת התחרות תפרסם את הנתונים על ההגשות מכל מדינה ומדינה והמספר אותו ינסה האיגוד לעבור הוא 133 - סך כל ההגשות של המשרדים מישראל בשנה שעברה.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
נכון לעכשיו לא ידוע מה יעלה בגורלה של תחרות דג הזהב אותה ערכה שוקן מדי שנה, במסגרתה המדורגים ב-3 המקומות הראשונים זכו בכרטיסים לפסטיבל קאן. על פניו, תחרות שכזו תוכל להמשיך בלי קשר לייצוג הבלעדי של קאן בישראל, אך גם התחרות איבדה בשנים האחרונות את כוח המשיכה שלה ומספר המודעות שהוגשו אליה היה בירידה. מנגד, האיגוד בעצמו יכול להשיק תחרות שכזו ולחלק במסגרתה כרטיסים לקאן כדי לעודד השתתפות בתחרות הבינלאומית.
- 2.קאן ועכשיו 09/02/2019 08:56הגב לתגובה זולהשיק מיידית תחרות גולדן פרינט שתחליף את הדג ותחזיר את הלהט. בהצלחה לכולם
- 1.Music category 07/02/2019 14:50הגב לתגובה זוand the gold lion goes to no. no. no.... yes for best hummus and falafel music category

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.