איגוד הפרסום. אמיר גיא, יו"ר האיגוד ויגאל בראון המנכ"ל
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

שוקן מאבד את ייצוג פסטיבל קאן לפרסום - עובר לאיגוד הפרסום

מה שהחל כשיתוף פעולה בין הצדדים מסתיים בהחלפה של שוקן. האיגוד ינסה להעיר את שוק הפרסום ולהגדיל את מספר ההגשות מישראל שנמצא בירידה עקבית
משה בנימין | (2)

הייצוג הרשמי של פסטיבל קאן - Cannes Lions לפרסום, עובר מקבוצת שוקן לידיו של איגוד הפרסום. לאחר מגעים בחודשים האחרונים, הסכם הייצוג בין הצדדים נחתם סופית במהלך השבוע האחרון.  

מה שהחל בנובמבר 2015 כשיתוף פעולה בין שוקן לאיגוד הפרסום כדי להעיר את השוק הישראלי ולגרום לו להגיש יותר עבודות לתחרות קאן ליונס, הפך במהרה במרץ 2016 לחילופי האשמות בין הצדדים לאחר שהתוצאה, בכמות ההגשות, הייתה נמוכה מהצפוי. כעת, האיגוד שהכניס רגל במערכה הראשונה, לוקח את ייצוג הפסטיבל אליו במערכה השלישית ויהפוך לנציג הרשמי שאחראי על הקשר עם הפסטיבל במגוון תחומים.

האיגוד שבצדק מרגיש קרוב יותר לעשייה הפרסומית ומבין הרבה יותר את הלך הרוח של התחרויות הבינלאומיות, ובראשן קאן, יסייע למשרדים בישראל בהגשת עבודות לתחרות, ימנה את השופטים הישראלים לתחרות הבינלאומית, יערוך וינהל את השלב הראשון בתחרות Young Lions בישראל ובחירת הצעירים המצטיינים שייצגו את ישראל בתחרות העולמית. כמו כן האיגוד מצהיר על שיתוף פעולה אקדמי עם בית הספר לקריאייטיב של Cannes Lions, והנגשת מאגר כל העבודות והזוכים של קאן - THE WORKS, לשימוש משרדי הפרסום החברים באיגוד.

מנגד, הירידה העקבית במספר ההגשות לפסטיבל קאן מישראל נובעת ממספר סיבות שלא בטוח שלאיגוד יש את הכלים לענות עליהן. בראש ובראשונה מדובר בסיבה הכלכלית - בשוק תחרותי שבו משרדי פרסום "מדממים" ומזיעים כדי להשיג את לחמם, רק לגדולים ביותר יש את יכולת המימון כדי לעמוד במחירי ההגשות האסטרונומיים של קאן. על כך יש להוסיף את חוסר ההצלחה של משרדים ישראליים בשנים האחרונות, נתון חשוב ובהחלט לא מבוטל שמנטרל את "אפקט החשק" של משרדים נוספים לרצות גם בעקבות ההצלחה של אחרים. 

"לאחר שהנהלת התחרות קיימה איתנו דיאלוג ומו"מ ארוך, אני שמח על החלטתם לבחור באיגוד הפרסום והבצפר, כנציגים הרשמיים של  Cannes Lions בישראל" אומר יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום והבצפר. "עבורנו זו השגת יעד נוסף בדרך לקידום המצוינות הקריאייטיבית של תעשיית הפרסום בישראל. באמצעות הכלים שנקבל מקאן, אנו נפעל להרחיב את המקום שתופסים הקריאייטיב והחדשנות בשיח המקצועי. החל מהכשרת הדור הצעיר, ועד להוקרה ולחשיבות שתינתן למקצוענות קריאייטיבית בתעשיית הפרסום ובקרב לקוחותיה".

עוד אומר בראון, כי האיגוד "יפעל להרחבת החשיפה של משרדי הפרסום חברי האיגוד, לחומרים מקצועיים באמצעות ניצול המשאבים של התחרות - כגון הרצאות ומפגשים עם בכירי תעשיית הפרסום העולמית, המשך בהרחבת הייצוג של ישראל בתחרות, ובהעמקת יחסי הגומלין המקצועיים בין תחרות הקקטוס הישראלית לתחרות קאן הבינלאומית".

המבחן הראשון של האיגוד יגיע מהר מאוד. בעוד 4 חודשים, בשלהי חודש יוני תיערך תחרות הפרסום השנתית וימים אלו אמורים להיות ימי השיא של ההגשות לתחרות. עם סגירת מועד ההגשות הנהלת התחרות תפרסם את הנתונים על ההגשות מכל מדינה ומדינה והמספר אותו ינסה האיגוד לעבור הוא 133 - סך כל ההגשות של המשרדים מישראל בשנה שעברה.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נכון לעכשיו לא ידוע מה יעלה בגורלה של תחרות דג הזהב אותה ערכה שוקן מדי שנה, במסגרתה המדורגים ב-3 המקומות הראשונים זכו בכרטיסים לפסטיבל קאן. על פניו, תחרות שכזו תוכל להמשיך בלי קשר לייצוג הבלעדי של קאן בישראל, אך גם התחרות איבדה בשנים האחרונות את כוח המשיכה שלה ומספר המודעות שהוגשו אליה היה בירידה. מנגד, האיגוד בעצמו יכול להשיק תחרות שכזו ולחלק במסגרתה כרטיסים לקאן כדי לעודד השתתפות בתחרות הבינלאומית. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קאן ועכשיו 09/02/2019 08:56
    הגב לתגובה זו
    להשיק מיידית תחרות גולדן פרינט שתחליף את הדג ותחזיר את הלהט. בהצלחה לכולם
  • 1.
    Music category 07/02/2019 14:50
    הגב לתגובה זו
    and the gold lion goes to no. no. no.... yes for best hummus and falafel music category
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.