נתי יפת
צילום: אייס

נתי יפת יסקר את מערכת הבחירות עבור 'דבר ראשון'

פרסום ראשון: יפת, כתב ועורך לשעבר במגוון גופי תקשורת ומי שהוביל מיזמים דיגיטליים-עיתונאיים, יסקר את הזירה הפוליטית עבור האתר מבית ההסתדרות
אלכסנדר כץ | (3)

אתר החדשות דבר ראשון נערך לקראת הבחירות. לאייס נודע כי האתר גייס את העיתונאי נתי יפת שייסקר את הזירה הפוליטית בחודשים הקרובים, ואמור להביא מהניסיון שלו במיזמי דיגיטל אותם יזם בעבר.

 

ליפת (42) ניסיון של 20 שנה בעולם העיתונות, והוא מילא מגוון תפקידים ככתב ועורך, בין היתר בכלכליסט, גלובס, המקומון זמן תל אביב מרשת מעריב, וואלה וחדשות עשר, ושימש בין היתר כעורך הראשי של חדשות נענע. בשנים האחרונות היה יפת אחד המייסדים של 2 מיזמים המשלבים תקשורת וחברה: שקוף - עיתונות לקידום הדמוקרטיה; והסטארט-אפ וויזמאס שמהווה פלטפורמה לניהול קמפיינים חברתיים, דירוג ושיח. כמייסד וויזמאס, יפת היה בין היוזמים והמובילים של 'קרן התחקירים' אותה מפעילים מספר אתרים עצמאיים.

 

"נתי מגלם את השילוב המדויק בין סטארט-אפ ג'ורנליזם שמייצג חדשנות ורעננות בעידן שבו העיתונות חייבת לבנות את עצמה מחדש, לבין אג'נדה חברתית ואקטיביסטית - בדיוק מה ש'דבר ראשון' צריך לעשות", מסר העורך הראשי של אתר דבר ראשון, שי ניב.

 

אתר 'דבר ראשון' הוקם על ידי ההסתדרות לפני כשנתיים וחצי, 20 שנים לאחר שירד לדפוס גיליון הנייר האחרון שנשא את אותו השם, כגלגול מאוחר של העיתון 'דבר'. בדיוק כמו המותג ההיסטורי, גם 'דבר ראשון' מוחזק כחברה בת בבעלות ההסתדרות. באתר שאת הצד המסחרי מנהל גיל פלוטקין, מדווחים על צמיחה עקבית בכל הפלטפורמות, הכוללות בין היתר אפליקציה, ניוזלטר יומי עם 170 אלף מנויים, פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.

 

כחלק מהאסטרטגיה של ניב לנוע כל העת על הציר שבין המותג ההיסטורי לכיוונים חדשניים, אחד השינויים המרכזיים שנעשו בשנה האחרונה הוא ההשקה מחדש של המותג 'דבר השבוע' בגרסה דיגיטלית - מה שפעם היה מגזין סוף השבוע הראשון והפופולרי בישראל. את 'דבר השבוע' עורך כיום אסף צבי, ששימש קודם לכן כרכז מערכת. בנוסף, ניב גייס לפני כחצי שנה את ספי קרופסקי מכלכליסט לתפקיד ראש דסק האתר, ומינה אותו לאחרונה לראש מערכת החדשות. קודם לכן גויס אורן הראל מגלובס לתפקיד מנהל תחום הווידאו וסגן העורך.

 

לאתר גם תכנית רשת בשם 'דבר לילדים' בהגשת לינוי בר גפן, שהחשיפה אליה גדלה לאחר שהחלה להיות משודרת גם בפלטפורמת yes. בפרק האחרון של העונה הראשונה כיכב נשיא המדינה רובי ריבלין, ולפי ניב, שהוא גם יוצר התכנית, ייתכן שלאחר הבחירות יצולמו פרקים נוספים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נו באמת 22/01/2019 13:20
    הגב לתגובה זו
    מדובר באחד העיתונאים הכי גדולים, המון סקופים, חשיפות, כוכב ברמה בינלאומית, רק פוליצר חסר לו להשלמת התמונה. נו באמת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • היי 20/02/2019 20:20
    הגב לתגובה זו
    פוליצר הוא פרס שניתן בארה"ב לאלו המפרסמים בארה"ב.
  • 1.
    בחירה מעולה! (ל"ת)
    מור 22/01/2019 11:35
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.