אלי איצקין
צילום: חיים יוסף

איש השיווק בדצמבר: אלי איצקין מנכ"ל מחלבות שטראוס

שטראוס השיקה ב-3 השנים האחרונות כ-100 מוצרים חדשים. אסטרטגיית חדשנות שהובילה לצמיחה ולשיא במכירות והפכה את שטראוס למחלבה הצומחת ביותר בשוק
כתבי אייס | (6)

מנכ"ל מחלבות שטראוס, אלי איצקין, נבחר לאיש השיווק של חודש דצמבר 2018 על ידי איגוד השיווק הישראלי, בזכות הובלת אסטרטגיית "צמיחה אחראית" שהניבה לחברה שיאי מכירות ותרמה לצמיחת הערך העסקי של החברה. איצקין, בעל ותק של למעלה מ-22 שנים בחברה, מכהן כמנכ"ל המחלבות מזה כשנתיים וחצי. 

 

באיגוד מציינים, כי על רקע משבר בענף יצרניות המזון ובראשן יצרניות החלב, שטראוס ניצבה בפני אתגר כפול: להביא את המחלבה לצמיחה בריאה ולבנות מחדש את אמון הצרכנים, הן מתוך ה- DNA של שטראוס והן מתוך הבנה שאמון הוא תנאי בסיסי לקיימות העסק לאורך זמן. מתוך הבנה זו, התוותה החברה אסטרטגיה עסקית הדוגלת בצמיחה בריאה מתוך אחריות לכלל בעלי העניין ובראשם - הצרכנים.

 

הצמיחה העסקית הושגה בעיקר באמצעות אסטרטגיית "חדשנות מואצת" שהוגדרה כמנוע צמיחה - במסגרתה הושקו ב-3 השנים האחרונות כ-100 מוצרים חדשים מדי שנה, במגוון קטגוריות ומותגים תוך מענה לצרכים ומגמות צרכניות. אסטרטגיית חדשנות זו הובילה לצמיחת המותג ולשיא במכירות והפכה את שטראוס למחלבה הצומחת ביותר בשוק החלב. בנוסף נרשמה צמיחה שנתית ממוצעת של 3.3% בקטגוריית המעדנים, והובלת קטגוריית מעדני הפעוטות.

 

הייחודיות באסטרטגיה זו טמונה בכך שכל ההישגים הללו הושגו מתוך לקיחת אחריות והשבת האמון הצרכני, תוך הבנה שיש לכך תג מחיר מורכב ומשמעותי בהיקף של כ-35 מיליון שקלים בשנה, במספר צירים: שיפור הפרופיל התזונתי של כלל המוצרים, עם הפחתה של נתרן ושל  2000 טון סוכר, פיתוח והרחבת מגוון המוצרים בעלי ערך בריאותי מוסף, מתן מענה לאוכלוסיות מיוחדות ופיתוח סדרת דל לקטוז ומוצרים ללא גלוטן.

 

מנימוקי ועדת השיווק: "כנגד כל הסיכויים ובניגוד לתפיסה הרווחת שאחריות כלפי הצרכן עולה כסף ואינה מייצרת צמיחה רווחית, אלי איצקין הוכיח שבאמצעות אסטרטגיה וניווט נכון של המהלכים, אפשר הן לעשות טוב לצרכנים והן להיטיב עם חברת שטראוס".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אין בחירה יותר ראויה (ל"ת)
    מורן 20/12/2018 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שאלתיאל 20/12/2018 09:38
    הגב לתגובה זו
    למה הוא לא מדבר על הכישלון המביך של JOY? איך בוחרים את אנשי השיווק? הרי לפני שנתיים בחרתם את אבי כץ שהפסיד את התחתונים בקופיקס והונה אנשים בקרן הגשמה.
  • צחי 20/12/2018 13:35
    הגב לתגובה זו
    איש מוזר אתה. אם לא היית סתם רוצה ללכלך היית בודק ורואה שג'וי לא היה בתקופתו. בהצלחה לך
  • 2.
    מישהו 19/12/2018 16:04
    הגב לתגובה זו
    שכל ישר, ביטחון עצמי, צניעות, למידה, מקצועיות ונחישות, חדות, מנהיגות, יושרה, מנצ׳יות, חריצות ועוד ועוד. מן המוצדקות שבבחירות אי פעם. אתה השראה איש יקר המשך ישר. איך יכול להיות שאתה מכביסט אללי!???
  • 1.
    Vip 19/12/2018 12:16
    הגב לתגובה זו
    אין אין אין מקצועיות אנושיות כזאת באף בן אדם בעולם אחד יחיד ומיוחד איש השיווק של העשור
  • צודקת דוריס (ל"ת)
    פאחו 20/12/2018 22:27
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.