כאן חינוכית
צילום: לוגו

שואה, הווי בי"ס וחגי ישראל: אלה התכניות שהחינוכית מחפשת

בתאגיד מוציאים קול קורא המזמין להגיש הצעות לתכניות לילדים ולנוער. המגבלות: תוכלו להתמודד רק אם תוכן שלכם שודר בעבר ב-TV, ויש לכם מחזור של מיליון ש' ב-3 שנים
אלכסנדר כץ | (2)

תאגיד השידור הציבורי כאן מחפש תכנים לערוץ החדש 'כאן חינוכית', התחליף לטלוויזיה החינוכית שנסגרה לפני כחודש וחצי. התאגיד קיבל את ארכיון החינוכית (עם קשיים שמערימים עובדי החינוכית, א"כ), אבל מעוניין גם לקבל הצעות לסדרות, מגזינים ועוד עבור ילדים ונוער.

 

התאגיד מחפש הצעות לסדרות לפי מספר נושאים. בין היתר הוא מעוניין בדרמה או קומדיה חברתית לילדים ונוער המבוססת על הווי חייהם, למשל בבית הספר היסוסי, בתנועת הנוער ועוד. כמו כן הוא מחפש דרמה או קומדיה המסובבת על ספר או הצגת ילדים, כמו גם סדרת דרמה או מיני דרמה העוסקת בשואה, תכנית חידון ידע אתגרי, תכנית המבוססת על שירי ילדים, מגזין אולפני בנושא תרבות וחדשות לילדים, תכנית עלילתית לילדים העוסקת בחגי ומועדי ישראל, תכנית העשרה בנושא שפות כגון ערבית, אנגלית ושפת הסימנים, וגם דרמה או קומדיה לילדים ונוער.

 

הסדרות חייבות להיות בנות 10 פרקים ויותר ובאורך של לפחות 15 דקות לפרק. בכל הנוגע להצעה לסרט, הוא חייב להיות באורך של לפחות 48 דקות. בכאן דורשים כי רווח ההפקה לא יעלה על 7% מתקציב ההפקה, אבל גם מתכוונים להגיע להסכם עם המציעים לגבי זכויות היוצרים והמצבעים בפורמטים השונים, וזאת במסגרת החוזים שייחתמו עם המציעים. כזכור, סוגיה זו עמדה במוקד המאבק שקיימו היוצרים בגופי השידור השונים, שדרשו בעלות מלאה על פורמטים אותם היוצרים הציעו ונאלצו לוותר לאותם גופים.

 

בכאן מעוניינים להגביל את הפונים אליהם, באמצעות מספר תנאים: מגיש הצעה יהיה חייב להיות כזה שתוכן שלו (סדרה, תכנית או סרט) שודר בערוצי טלוויזיה ובפלטפורמות הרב-ערוציות השונות, ב-8 השנים האחרונות. בכך למשל יוצרים של תוכן אינטרנטי, לא יוכלו להגיש הצעות. כמו כן, מחויבים מגישי ההצעות להציג אישור לכך שמחזור העסקים שלו עומד על לפחות מיליון שקלים ב-3 השנים האחרונות שקדמו להגשת ההצעה.

 

בכל מקרה, צוות מקצועי של התאגיד ידרג את ההצעות לפי מספר קריטריונים, בין היתר התוכן עצמו, זהות היוצרים, הניסיון המוכח שלהם בז'אנר המוצע, לוחות זמנים ותקציב. בתאגיד גם דורשים להיות מעורבים בתוכן עצמו ולדרוש שינויים בו, שאחראי הפקה מטעם התאגיד יהיה מעורב בכל שלבי ההפקה והתוכן, לבדוק את תקציב ההפקה ולדרוש לבצע בו שינויים במידת הצורך, ועוד.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מזועזע 30/09/2018 02:17
    הגב לתגובה זו
    ידעתי שהתאגיד הזה יהרוס את החינוכית ! ??
  • 1.
    gri 26/09/2018 11:11
    הגב לתגובה זו
    אבל לפחות תתקנו את הטעויות שעליהן אני מעביר עליכם ביקורת שוב ושוב ושוב ושוב. מוזר שדווקא אתר ברנז'ה שמבקר את כל העולם ואישתו, מסרב לתקן את טעויותיו שלו. מביך.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״