הפארסה של בר אילן: קנסות על איחורים ומכרזים פנימיים בין הזוכים
משבר האמון בין מפרסמים לספקי השירות שלהם - משרדי הפרסום - אינו דבר חדש ויש גם שיאמרו שמשרדי הפרסום הרוויחו ביושר את החשדנות של הלקוחות כלפיהם. עם זאת, אוניברסיטת בר אילן עולה שלב ביחסה מעורר המחלוקת עם סעיפים שטרם נראו במכרזים כגון קנסות על כל צעד ושעל ומכרזים פנימיים בין שני הזוכים במכרז על כל פעילות שעולה על 15 אלף שקל.
לצד תנאי סף שנחשבים הוגנים וכאלו שמאפשרים למשרדים רבים להתמודד, המכרז כולל סעיף קנסות שמלווה בפיצוי מוסכם שנקבע על ידי האוניברסיטה. על פי ה-SLA - service-level agreement (הסכם שירות) בר אילן תדרוש פיצוי על מסירת הצעת מחיר באיחור, אי פרסום מודעה בעיתון בהתאם ללו"ז המבוקש, אי זמינות של איש קשר וחוסר תאימות לתבנית הפרסום של האוניברסיטה.
את מימוש הפיצויים, במידת הצורך, תגבה האוניברסיטה בדרך של קיזוז מחשבונית בחתימה ואישור של הנציג האחראי מטעם האוניברסיטה או בדרך של חילוט ערבות. בהתאם לזאת דורשת האוניברסיטה ערבות בנקאית מהמשרדים הזוכים על סך 20 אלף שקל.
- פאלו אלטו ובר-אילן ישתפו פעולה להכשרת אנשי סייבר
- תרומה אנונימית של 1 מיליארד שקל לבר-אילן: תשמש לגיוס חוקרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לסעיף הקנסות שמדרדר את מערכת היחסים בין לקוח לספק לשפל חדש, האוניברסיטה שילבה סעיף חריג נוסף שלפיו על כל פעילות מעל ל-15 אלף שקלים יתנהל מכרז פנימי בין שני הזוכים בתקציב. המשמעות היא שבכל מהלך שכזה תתבצע פנייה לשני הספקים במערך. בפועל, וכך גם משרדי הפרסום מפרשים את הסעיף, מדובר במכרז על הזכות להתמודד במכרז על כל 15 אלף שקל. מעבר לזאת, בכל פעילות שעולה על 60 אלף שקלים, יועברו התוצאות לאישור ועדת המכרזים. יש לציין כי התקציב כולו עומד על כ-3 מיליון שקלים בלבד.
מטבע הדברים, בענף הפרסום לא נשארו אדישים לדרישות המוגזמות של האוניברסיטה. גורם בכיר אמר לאייס: "עצוב שדווקא מוסד אקדמאי מפרסם מכרז שהוא שיא חדש של שפלות. אני מקווה שאף משרד לא ייתן יד למכרז הבזוי הזה". גורם נוסף שתכנן לגשת למכרז עד שנתקל בסעיפים מעוררי המחלוקת, אמר לאייס: "לקוח שמקיים מכרז כדי שאחר כך בעבודה השוטפת הוא יתחר שוב במכרזים על כל 15 אלף שקל, וגם רוצה שמשרדי פרסום ראויים יתייחסו כפי שצריך להתייחס, שיבין לבד מה הוא צפוי לקבל".
מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "כאוניברסיטה המובילה בישראל, לא נתפשר על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. כנהוג, רוכשי המכרז רשאים לפנות לוועדת המכרזים עד ל-25 במרץ לקבלת הבהרות. כל שנותר הוא לאחל בהצלחה למתמודדים במכרז".
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- 8.פרסומסום 19/03/2018 15:49הגב לתגובה זו1. דורשים הצעת מחיר בתוך 3 שעות. אפשרי אבל צריך להיות גם מידתי: הדרישה היתה הוגנת במידה והיה קנס ללקוח על אי אישור ההצעה בתוך 3 שעות. בפועל מגיבים אחרי שבוע/שבועיים/חודשיים במקרה הטוב... 2. מתוך אתר איגוד הפרסום: "איגוד הפרסום פועל למען העלאת הרמה המקצועית וחיזוק מעמדם של משרדי הפרסום בישראל". חבריי מהאיגוד ובעלי המשרדים - חלאס להיות זונות של הענף ולא ייתכן שלקוחות יסרסרו בנו. יש גבול, ואת גבולות הגזרה חייב לשרטט איגוד חברות הפרסום. גוף ללא יכולת אכיפה אמיתית אין לו קיום. וככזה מציע לסגור את הדלת ויאללה ביי. או שפשוט תצאו למאבק ושרטטו את הגבולות. מספיק להיות ז-ו-נ-ו-ת. לייק אם המסר עבר
- 7.אלמונימי 19/03/2018 12:34הגב לתגובה זואיך הייתם עובדים מול שני ספקים, כששניהם רוצים חלק מהעבודה? יש דרך הוגנת אחרת (מעבר לזה שהחוק מחייב את האוניברסיטה לבצע השוואה של הצעות מחיר) לחלק את העבודה בין הספקים? האם זה כל כך לא סביר שלקוח ידרוש זמני מענה קצרים בהתאם לצרכיו? האם כשאתם מזמינים בעל מקצוע שייתן לכם שירות אתם גמישים בנוגע לזמן ההגעה שלו? לדעתי דווקא הרצון של האוניברסיטה לחסוך בכספי ציבור תוך הקרבה מסוימת של נוחות ההפעלה ראויה לציון, שהרי אם היו בוחרים לפעול מול ספקים בחוסר שקיפות היו עולות טענות הפוכות.
- 6.תקראו את המכרז 18/03/2018 21:34הגב לתגובה זודרישות הסף הן מחזור של חצי מיליון. הדיגיטל זאת הדרישה הראשית ופרינט יכול להגיע כספק משנה!! הפרסום מת אם הוא לא יכול לרוץ במקצבים החדשים.
- 5.אסור לגשת למכרז (ל"ת)רמי 18/03/2018 21:24הגב לתגובה זו
- 4.אוניברסיטה עם סטנדרטים גבוהים. כולל מכירת תואר דוקטור לאנשים בלי בגרות. פחחחחח. (ל"ת)רחמו על מי שחיב לגשת 18/03/2018 17:49הגב לתגובה זו
- 3.אכן מצויינות נר לרגלינו (ל"ת)יגאל עמיר 18/03/2018 17:43הגב לתגובה זו
- 2.פראיירים 18/03/2018 16:22הגב לתגובה זווכל משרדי הפרסום יגשו למכרז המבזה הזה כי הם תאווי בצע מוצצי דם
- 1.הדרקון 18/03/2018 15:57הגב לתגובה זואפילו בממלכה שלי אין חוקים כאלו

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.