דורי בן ישראל
צילום: איליאן מרשק

סרט ביקורתי על פייסבוק - יוקרן בלובי בניין פייסבוק בת"א

דורי בן ישראל ו'באים לבנקאים' ממשיכים לנסות לאתגר את פייסבוק, ומחר יקיימו הקרנה של הסרט 'פייסבוקיסטן' בלובי המשרדים של הרשת החברתית. האם פייסבוק תתנגד?
אלכסנדר כץ | (3)

המזבלה ותנועת 'באים לבנקאים' חולקות מכנה משותף - פייסבוק ישראל חיסלה לחלוטין את פעילותם ברשת החברתית כחלק ממה שנראה כרצון למנוע הפצה של ביקורת נגד התנהלותה והנהלתה. בשבועות האחרונים קיימו בצוותא כמה וכמה מהלכים נקודתיים בלובי שבמגדל רוטשילד 22 שבין דייריו המרכזיים - פייסבוק ישראל.

 

פעילי התנועה איליאן מרשק, ערן ורד, יגאל רמב"ם ועו"ד ברק כהן ביחד עם דורי בן ישראל, פעלו להעלאת המודעות סביב הפרסומים כי הלובי של רוטשילד 22 הינו שטח פרטי עם זיקת הנאה לציבור, כלומר - שלציבור הרחב חייבת להינתן גישה ושימוש בשטח זה, בתמורה להקלות שניתנו ליזמי הבניין.

סרטונים שצולמו בלייב, לרבות הקמת המשרד הארעי של המזבלה בלובי ועד להגעת 5 שוטרים שהוזמנו על ידי פייסבוק והנהלת הבניין, זכו לתפוצה אורגנית גבוהה לצד שיח ענף עם למעלה מחצי מיליון צפיות במשולב וכ-3,000 תגובות בפייסבוק. גם אתר TheMarker יצר סרטון ויראלי מתוך הלובי של פייסבוק שזכה ללמעלה מ-250 אלף צפיות.

 

'פייסבוקיסטן' (facebookistan) הוא סרט הדוקו החשוב ביותר שנעשה עד כה על פייסבוק ששפך לראשונה אור על התנהלות פייסבוק מאחורי הקלעים - החל מפגיעה מכוונת בפרטיות הגולשים ועד בודקי התוכן של פייסבוק, שם במסגרת הסרט נחשף לראשונה כי לרשות בודקי התוכן עומדת שנייה אחת בלבד להחליט האם מדובר בהפרה המדיניות שלה או לא. האיוונט (אירוע) בפייסבוק להקרנה הציבורית אף הוא זכה להיענות יפה, עם למעלה 400 איש שהביעו עניין וכ-100 איש שהודיעו שיבואו.

 

 

סרטון הדגמה של הקרנה בלובי

 

המארגנים חוששים כי הנהלת הבניין ופייסבוק עשויים למנוע את ההקרנה – בעקבות מידע שהתקבל אצלם על היערכות עם צוות אבטחה נרחב מחר. המארגנים אומרים כי הם לא מתכוונים להרים ידיים במקרה שיהיה ניסיון למנוע את ההקרנה.

 

האירוע עצמו גם יסוקר על ידי צוות של חדשות 2 והשידור יועבר בין היתר בלייב בעמוד 'חדר המצב' של מחאת רוטשילד.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לא עובד בפייסבוק 14/09/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    רודף אחרי טחנות רוח מטרחן לנו את השכל.
  • 2.
    בזכותם אנחנו בחופש מחר (ל"ת)
    עדי 13/09/2017 17:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גמלאי 13/09/2017 16:43
    הגב לתגובה זו
    מתארגנים בבית אבות לבוא ולהשתתף...ולתמוך בכם
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.