סרט ביקורתי על פייסבוק - יוקרן בלובי בניין פייסבוק בת"א
המזבלה ותנועת 'באים לבנקאים' חולקות מכנה משותף - פייסבוק ישראל חיסלה לחלוטין את פעילותם ברשת החברתית כחלק ממה שנראה כרצון למנוע הפצה של ביקורת נגד התנהלותה והנהלתה. בשבועות האחרונים קיימו בצוותא כמה וכמה מהלכים נקודתיים בלובי שבמגדל רוטשילד 22 שבין דייריו המרכזיים - פייסבוק ישראל.
פעילי התנועה איליאן מרשק, ערן ורד, יגאל רמב"ם ועו"ד ברק כהן ביחד עם דורי בן ישראל, פעלו להעלאת המודעות סביב הפרסומים כי הלובי של רוטשילד 22 הינו שטח פרטי עם זיקת הנאה לציבור, כלומר - שלציבור הרחב חייבת להינתן גישה ושימוש בשטח זה, בתמורה להקלות שניתנו ליזמי הבניין.
סרטונים שצולמו בלייב, לרבות הקמת המשרד הארעי של המזבלה בלובי ועד להגעת 5 שוטרים שהוזמנו על ידי פייסבוק והנהלת הבניין, זכו לתפוצה אורגנית גבוהה לצד שיח ענף עם למעלה מחצי מיליון צפיות במשולב וכ-3,000 תגובות בפייסבוק. גם אתר TheMarker יצר סרטון ויראלי מתוך הלובי של פייסבוק שזכה ללמעלה מ-250 אלף צפיות.
'פייסבוקיסטן' (facebookistan) הוא סרט הדוקו החשוב ביותר שנעשה עד כה על פייסבוק ששפך לראשונה אור על התנהלות פייסבוק מאחורי הקלעים - החל מפגיעה מכוונת בפרטיות הגולשים ועד בודקי התוכן של פייסבוק, שם במסגרת הסרט נחשף לראשונה כי לרשות בודקי התוכן עומדת שנייה אחת בלבד להחליט האם מדובר בהפרה המדיניות שלה או לא. האיוונט (אירוע) בפייסבוק להקרנה הציבורית אף הוא זכה להיענות יפה, עם למעלה 400 איש שהביעו עניין וכ-100 איש שהודיעו שיבואו.
סרטון הדגמה של הקרנה בלובי
המארגנים חוששים כי הנהלת הבניין ופייסבוק עשויים למנוע את ההקרנה – בעקבות מידע שהתקבל אצלם על היערכות עם צוות אבטחה נרחב מחר. המארגנים אומרים כי הם לא מתכוונים להרים ידיים במקרה שיהיה ניסיון למנוע את ההקרנה.
האירוע עצמו גם יסוקר על ידי צוות של חדשות 2 והשידור יועבר בין היתר בלייב בעמוד 'חדר המצב' של מחאת רוטשילד.
- 3.לא עובד בפייסבוק 14/09/2017 12:55הגב לתגובה זורודף אחרי טחנות רוח מטרחן לנו את השכל.
- 2.בזכותם אנחנו בחופש מחר (ל"ת)עדי 13/09/2017 17:27הגב לתגובה זו
- 1.גמלאי 13/09/2017 16:43הגב לתגובה זומתארגנים בבית אבות לבוא ולהשתתף...ולתמוך בכם
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים.
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.
