סרט ביקורתי על פייסבוק - יוקרן בלובי בניין פייסבוק בת"א
המזבלה ותנועת 'באים לבנקאים' חולקות מכנה משותף - פייסבוק ישראל חיסלה לחלוטין את פעילותם ברשת החברתית כחלק ממה שנראה כרצון למנוע הפצה של ביקורת נגד התנהלותה והנהלתה. בשבועות האחרונים קיימו בצוותא כמה וכמה מהלכים נקודתיים בלובי שבמגדל רוטשילד 22 שבין דייריו המרכזיים - פייסבוק ישראל.
פעילי התנועה איליאן מרשק, ערן ורד, יגאל רמב"ם ועו"ד ברק כהן ביחד עם דורי בן ישראל, פעלו להעלאת המודעות סביב הפרסומים כי הלובי של רוטשילד 22 הינו שטח פרטי עם זיקת הנאה לציבור, כלומר - שלציבור הרחב חייבת להינתן גישה ושימוש בשטח זה, בתמורה להקלות שניתנו ליזמי הבניין.
סרטונים שצולמו בלייב, לרבות הקמת המשרד הארעי של המזבלה בלובי ועד להגעת 5 שוטרים שהוזמנו על ידי פייסבוק והנהלת הבניין, זכו לתפוצה אורגנית גבוהה לצד שיח ענף עם למעלה מחצי מיליון צפיות במשולב וכ-3,000 תגובות בפייסבוק. גם אתר TheMarker יצר סרטון ויראלי מתוך הלובי של פייסבוק שזכה ללמעלה מ-250 אלף צפיות.
'פייסבוקיסטן' (facebookistan) הוא סרט הדוקו החשוב ביותר שנעשה עד כה על פייסבוק ששפך לראשונה אור על התנהלות פייסבוק מאחורי הקלעים - החל מפגיעה מכוונת בפרטיות הגולשים ועד בודקי התוכן של פייסבוק, שם במסגרת הסרט נחשף לראשונה כי לרשות בודקי התוכן עומדת שנייה אחת בלבד להחליט האם מדובר בהפרה המדיניות שלה או לא. האיוונט (אירוע) בפייסבוק להקרנה הציבורית אף הוא זכה להיענות יפה, עם למעלה 400 איש שהביעו עניין וכ-100 איש שהודיעו שיבואו.
סרטון הדגמה של הקרנה בלובי
המארגנים חוששים כי הנהלת הבניין ופייסבוק עשויים למנוע את ההקרנה – בעקבות מידע שהתקבל אצלם על היערכות עם צוות אבטחה נרחב מחר. המארגנים אומרים כי הם לא מתכוונים להרים ידיים במקרה שיהיה ניסיון למנוע את ההקרנה.
האירוע עצמו גם יסוקר על ידי צוות של חדשות 2 והשידור יועבר בין היתר בלייב בעמוד 'חדר המצב' של מחאת רוטשילד.
- 3.לא עובד בפייסבוק 14/09/2017 12:55הגב לתגובה זורודף אחרי טחנות רוח מטרחן לנו את השכל.
- 2.בזכותם אנחנו בחופש מחר (ל"ת)עדי 13/09/2017 17:27הגב לתגובה זו
- 1.גמלאי 13/09/2017 16:43הגב לתגובה זומתארגנים בבית אבות לבוא ולהשתתף...ולתמוך בכם
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
