יש חיים אחרי אקליפטוס: אלעד סטפנסקי משיק את סוכנות הפרסום 'משהו טוב'
כ-4 חודשים לאחר שחתם את הפרק של אקליפטוס, אלעד סטפנסקי שבתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל משיק סוכנות פרסום בוטיק תחת השם משהו טוב.
לדברי סטפנסקי הסוכנות צפויה להיות "בוטיק רזה ויעיל, המורכבת מרובד אחד של אנשי מקצוע מובילים מתחומם, שבאו קודם כל מפרסום, מבינים שיווק ואסטרטגיה, מבינים בניית סיפור מותג, ומבינים איך לגשת לקהלי היעד השונים בכל מדיה קיימת/ שתקום בעתיד".
סוכנות הפרסום שסטפנסקי מקים תפנה ללקוחות בינוניים ותציע פתרונות פרסום על הציר שבין קד"מ לדיגיטל בנוסף לשירות פנים ארגוני ועד שירות לקוחות.
סטפנסקי אמר לאייס כי "עולם הפרסום עובר שלב נוסף באבולוציה שלו. הדיגיטל כבר לא מדיה משלימה, הוא עובדה בשטח ועוגת התקציבים מבטאת את זה בצורה הטובה ביותר. הלקוחות ומשרדי הפרסום משכילים להבין שהפרדה בין דיגיטל לאופליין היא נחלת העבר, ומשרדים מתקדמים צריכים לספק חשיבה הוליסטית חוצת פלטפורמות".
לדבריו הבעיה נובעת מכך שמשרדי הדיגיטל לא יכולים להנחיל חשיבה אסטרטגית שיווקית אמיתית ובניית קונספט ומיתוג כמו במשרדי האופליין כי זה לא בידם. משרדי אופליין מנגד לא רוצים לספק פעילות דיגיטל אמיתית, שכן ניהול קמפיינים בפייסבוק, גוגל, אינסטגרם ועבודת פרפורמנס דורשים יותר התעסקות מבאנרים דיספליי ברווחיות נמוכה הרבה יותר - אז מה שנשאר ללקוחות זה לעבוד עם משרדים גדולים ולקבל תוצר דיגיטלי 2006 או לעבוד עם משרדי הדיגיטל המתמחים כ"ביצועיסטים" של האופליין".
- 13.המון בהצלחה ומברוק (ל"ת)גלר 05/11/2015 15:54הגב לתגובה זו
- 12.למה כולם בורחים מאקליפטוס? מה קורה שם? (ל"ת)מנחם 02/11/2015 08:29הגב לתגובה זו
- 11.הזיה !! 01/11/2015 23:31הגב לתגובה זואיזו הזיה שפרילנס שעובד לבד מקבל כותרת כזו.
- 10.בהצלחה! אלעד, תסתכל בתיבת ה-OTHERS בפייסבוק (ל"ת)ריבי רוטן 01/11/2015 18:54הגב לתגובה זו
- 9.נעם צימרמן 01/11/2015 17:49הגב לתגובה זואלוף בהצלחה
- 8.איש מוכשר שצודק 100% בניתוח הענף (ל"ת)אריאל 01/11/2015 15:10הגב לתגובה זו
- 7.בנצי 01/11/2015 14:36הגב לתגובה זואיש יקר וקסום. הצלחה מכל הלב.
- 6.חן 01/11/2015 14:18הגב לתגובה זוהגישה היא נכונה!! בטוחה שתצליח
- 5.אחד שמצץ 01/11/2015 13:45הגב לתגובה זותותח בטוח היה אילן שילוח הבא רק בלי הפוזה
- 4.שחר 01/11/2015 12:43הגב לתגובה זוכמו כל דבר אחר שסטפנסקי עושה .. המון הצלחה
- 3.מכיר מקרוב 01/11/2015 12:40הגב לתגובה זואחלה בן אדם. מקצועי, ישר ושותף אמיתי. בהצלחה סטפנסקי!
- 2.בן 01/11/2015 12:37הגב לתגובה זויכול להיות שהבחור מוכשר אבל נמאס כבר מכל מיני מנהלים זוטרים בעולם הפרסום שרוצים להיות עצמאיים וישר קוראים לעצמם משרד פרסום ועוד מקבלים על זה כתבת יח״צ. לבנאדם אין לקוח אחד וגם אין לו עובד אחד אז על מה הכתבה? הציטוט שלו לא שונה מציטוטים של 30 אחרים כמוהו בחמש שנים האחרונות. כמה מהם שרדו? הרי אף אחד לא יופתע אם בעוד חודשיים נקרא ממש כאן באייס שסטפנסקי מונה לסמנכ״ל לקוחות באדלר או משנה למנכ״ל ב-lead...
- יונתן 04/11/2015 14:43הגב לתגובה זולא ינסו לעמוד ברשות עצמם ? לא ינסו להביא משהו משלהם ? להגשים חלומות שלהם ... לנצח נעבוד תחת הטייקונים שיבעטו לנו בתחת בגיל 45 ?? מחובתנו וגם מחובתך (לא מכיר אותך אבל..) לנסות לפחות בהצלחה לכולם !!
- בן 09/11/2015 00:20אני בעד שאנשים ינסו. אני גם בעד שסטפנסקי ינסה והלוואי שיצליח. אבל יש הבדל בין לנסות, להקים חברה חדשה, להתאמץ, לאסוף לקוחות, לעשות עבודות, להביא משהו חדש לשוק לבין לפרסם כתבת יחסי ציבור... ההרגל הזה לרוץ ישר לספר לחבר׳ה לפני שעשית משהו הוא הרגל מגונה ופסול. ובינינו, הוא לא אמר פה שום דבר חדש. לך תעבוד. תפעיל את הכישרון שלך, את היידע שלך, את הניסיון שלך ואת הקשרים שלך ותבנה משהו חדש. עברה שנה? יש לך שורה של הישגים? כמה אנשים שאתה משלם להם משכורת בתחילת חודש? כמה לקוחות שהולכים אחריך? אז תצא ותתגאה במה שאתה עושה. עד אז תחסוך מאיתנו הצהרות נבובות.
- Edi 01/11/2015 14:36הגב לתגובה זורק אני נתתי לו כבר 2 פרויקטים
- 1.חבר וקולגה 01/11/2015 10:18הגב לתגובה זואחד הכשרונות הגדולים והפחות מוערכים שיש לתעשייה הדוחה הזו להציע
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
