מוריס לוי
צילום: יח"צ

המספרים של החברה החזקה בשוק הפרסום המקומי: רבעון שני חלש לפובליסיס העולמית

רשת הפרסום שמחזיקה בארץ את באומן, פובליסיס, ליאו ברנט וגליקמן, הגדילה ב-39% את המחזור, אך הגידול האורגני עמד על 1% בלבד. וגם: הרשת רשמה היסטוריה דיגיטלית
משה בנימין |

קבוצת פובליסיס הבינ"ל פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של 2015. הרשת - שמחזיקה כעת בישראל 4 משרדי פרסום אחרי עסקת גליקמן - רשמה גידול של 39% במחזור לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך הכותרת המדויקת יותר והמשמחת פחות היא העובדה שהרבעון השני השנה הסתכם בגידול אורגני של 1% בלבד.

 

בניטרול חילופי שערי המטבע - יורו מול דולר וסטרלינג שמיטיבים עימה, והרכישות שביצעה החברה, בדגש על ענקית הדיגיטל סאפיינטפובליסיס כאמור חותמת רבעון פושר למדי. המחזור כולו הסתכם ב-2.7 מיליארד דולר כשהצמיחה האורגני הנמוכה משאירה אותה מאחורי מתחרותיה: אינטרפאבליק עם גידול של 7% ואומניקום עם 5%.

 

אחת הסיבות שהובילו את פובליסיס לצמיחה האורגנית הנמוכה, היא דווקא החברה שעליה החליטה פובליסיס לשים את המניות - סאפיינט. ענקית הדיגיטל שנרכשה בתחילת השנה בסכום חסרת תקדים של 3.7 מיליארד דולר, במזומן, המשקף מחיר שגבוה ב-44% ממחיר המניה של סאפיינט באותה העת, רשמה לראשונה מזה 5 שנים צמיחה אורגנית שלילית.

 

בתוך כך, מוריס לוי, היו"ר הכל יכול של פובליסיס, הצליח להגשים את חזון הדיגיטל שלו. על פי המספרים של פובליסיס, נתח הדיגיטל של החברה מההכנסות עומד על 51%. הדיגיטל, לעומת שאר המדיות אף אחראי על 5% של צמיחה אורגנית שעזרה לרשת העולמית לאזן במעט את הצמיחה החלשה. עם זאת, בהודעה שפרסם לוי הוא משדר אופטימיות למשקיעים כאשר לדבריו "החברה תרשם גידול  אורגני מואץ במחצית השנייה של 2015".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.