תמונת המצב בפרסום - בדיווח רפיד לבורסה: כל שלט שלישי שלה נותר ריק

67% מפעילות רפיד ב-2014 היה מול משרדי פרסום. החברה רשמה ב-2014 הכנסות של 42.9 מ' שקל, ירידה של 19% לעומת התקופה המקבילה ב-2013
משה בנימין | (9)

הדו"ח השנתי של חברת הכשרת הישוב לשנת 2014 שפורסם אתמול (יום א') מעניק הצצה ותמונת מצב עדכנית לשוק פרסום החוצות בישראל. זאת על בסיס ביצועיה של חברת רפיד - חברת פרסום החוצות שבבעלותה. נכון לסוף שנת 2014, ה-31 בדצמבר, חברת רפיד החזיקה בזכיונות הפרסום בערים שונות כגון ירושלים, תל אביב, חולון, מודיעין, אשקלון, קיסריה ומגדל העמק. זאת בנוסף לזכיונות על פרסום בריהוט רחוב בהרצליה, רמת השרון, גפר סבא, רעננה, רחובות ועוד.

מבט נרחב בנתוני חברת רפיד במסגרת הדיווח של המחזיקה בה חברת הכשרת הישוב מלמד רבות על שוק הפרסום. רפיד נחשבת לאחת הוותיקות והגדולות בתחום ופועלת ברחבי הארץ ובמגוון פורמטים כגון שלטים מודפסים, ריהוט רחוב, ראשי עמודים בקרנות רחוב ולוחות מוארים באיי תנועה וצירי תנועה מרכזיים. מהדו"ח עולה כי בשנת 2014 התפלגות המכירות של רפיד עמדה על 67% מהפעילות מול משרדי פרסום, הזכאים לעמלה הנגזרת מגבוה העסקה, והיתרה - 33% בהסכמים ישירים מול לקוחות. הכנסות רפיד ב-2014 הסתכמו ב-42.9 מיליון שקלים. הרבעון הראשון היה הטוב ביותר ועמד על 12.3 מיליון שקלים המהווה 28.9% מהכנסות כל השנה. שאר רבעוני השנה הציגו מספרים דומים, בסביבות ה-10 מיליון שקלים המהווים בממוצע כל אחד כ-23.7% מהכנסות השנה כולה. בשנת 2014 רשמה רפיד ירידה של 19% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד - אז סיימה רפיד את 2013 עם הכנסות בגובה 52.8 מיליון שקלים. על פי הערכות החברה סך ההוצאה לפרסום חוצות, כולל פרסום מקומי שאינו נמדד באמצעות יפעת בקרת פרסום, עומד על כ-300 מיליון שקל בשנה. תחום הבילבורדס עומד להערכתה על כ-190 מיליון שקל כאשר רפיד מחזיקה בו נתח של 20%. תחום ריהוט הרחוב עומד על כ-90 מיליון שקלים מתוכו מהווה רפיד באמצעות חברת הבת 'מאור' כ-15%. אחד הנתונים המעניינים המצוינים בדו"ח הוא ניצול מלאי הפרסום שנמצא בזיכיונות רפיד - שעמד על 72% בלבד. דהיינו, כמעט כל שלט שלישי או שטח פרסום שרפיד יכולה למכור נותר ריק.  מספר העובדים ברפיד עמד בסוף שנת 2014 על 20 עובדים לעומת 21 במהלך 2013. יצוין כי לפני מספר שבועות פורסם כי מנכ"ל החברה, איש השיווק והפרסום יוסי ירקוני צפוי לסיים את תפקידו בחברה לאחר שנתיים ברפיד. כזכור, וכפי שנחשף באייס, הכשרת הישוב ניהלה בתחילת 2015 מגעים למכירת 50% מאחזקותיה ברפיד (המהווים 47.5% מהמניות) לאיש העסקים יריב לרנר.  על פי דיווחי החברה בדבר יעדיה העסקיים ל-2015, "החברה מתכוונת להמשיך ולבחון מיזמים שונים בתחומי פעילותה המהווים הזדמנות לניצול יתרונותיה ומשאביה לצורך הגברת הפעילות והרווחיות". עם זאת, היא מציינת גורמי סיכון רבים כגון ההאטה הכלכלית בישראל, המצב הבטחוני והפוליטי בארץ ובעולם ובעיקר סיכונים ענפיים כגון תחרות מול חברות בין לאומיות (כגון Jcdecaux), אובדן זיכיון מהותי כגון שילוט הבילבורדס בתל אביב, התחזקות חברות פרסום חוצות קטנות על חשבונה וכן הרגולציה על תחום המסכים האלקטרוניים שבו היא פעילה בנוסף.   

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ציונה 03/04/2015 06:23
    הגב לתגובה זו
    לקחו חברה מצליחה. הביאו מנכ״ל נפוח. שהתהדר בכדורים פורחים (שנת 2015!!). כאילו דא!
  • 8.
    ביי יוסי (ל"ת)
    אילנה 03/04/2015 06:18
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רפי 03/04/2015 06:18
    הגב לתגובה זו
    אם ירקוני היה משקיע ברפיד חצי מהזמן שהוא משקיע ברוזי - התוצאות היו נראות אחרת.
  • 6.
    מכיר אותו ולאחברשלו 31/03/2015 12:59
    הגב לתגובה זו
    מתי כבק ייגמר לו הסוס ולמעסיקיו הפוטנציאליים יכנס שכל ?!
  • 5.
    אחת מהתחום 31/03/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    זה שרפיד קורסת, זה כי מי שמנהל את העניינים שם, עושה את כל הטעויות האפשריות. זה ממש לא מייצג את הענף
  • 4.
    א. ריאלי 31/03/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
    האם יש חברה שהוא לא הביא לפשיטת רגל?
  • 3.
    על טעויות של הנהלה כזאת משלמים... (ל"ת)
    עופר 30/03/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ל.ד 30/03/2015 13:46
    הגב לתגובה זו
    בחורה מטורפת וחיה בסרט
  • 1.
    חברה כושלת, שלום רפיד ז"ל (ל"ת)
    עומר 30/03/2015 13:43
    הגב לתגובה זו
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.