תמונת המצב בפרסום - בדיווח רפיד לבורסה: כל שלט שלישי שלה נותר ריק
הדו"ח השנתי של חברת הכשרת הישוב לשנת 2014 שפורסם אתמול (יום א') מעניק הצצה ותמונת מצב עדכנית לשוק פרסום החוצות בישראל. זאת על בסיס ביצועיה של חברת רפיד - חברת פרסום החוצות שבבעלותה. נכון לסוף שנת 2014, ה-31 בדצמבר, חברת רפיד החזיקה בזכיונות הפרסום בערים שונות כגון ירושלים, תל אביב, חולון, מודיעין, אשקלון, קיסריה ומגדל העמק. זאת בנוסף לזכיונות על פרסום בריהוט רחוב בהרצליה, רמת השרון, גפר סבא, רעננה, רחובות ועוד.
מבט נרחב בנתוני חברת רפיד במסגרת הדיווח של המחזיקה בה חברת הכשרת הישוב מלמד רבות על שוק הפרסום. רפיד נחשבת לאחת הוותיקות והגדולות בתחום ופועלת ברחבי הארץ ובמגוון פורמטים כגון שלטים מודפסים, ריהוט רחוב, ראשי עמודים בקרנות רחוב ולוחות מוארים באיי תנועה וצירי תנועה מרכזיים. מהדו"ח עולה כי בשנת 2014 התפלגות המכירות של רפיד עמדה על 67% מהפעילות מול משרדי פרסום, הזכאים לעמלה הנגזרת מגבוה העסקה, והיתרה - 33% בהסכמים ישירים מול לקוחות. הכנסות רפיד ב-2014 הסתכמו ב-42.9 מיליון שקלים. הרבעון הראשון היה הטוב ביותר ועמד על 12.3 מיליון שקלים המהווה 28.9% מהכנסות כל השנה. שאר רבעוני השנה הציגו מספרים דומים, בסביבות ה-10 מיליון שקלים המהווים בממוצע כל אחד כ-23.7% מהכנסות השנה כולה. בשנת 2014 רשמה רפיד ירידה של 19% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד - אז סיימה רפיד את 2013 עם הכנסות בגובה 52.8 מיליון שקלים. על פי הערכות החברה סך ההוצאה לפרסום חוצות, כולל פרסום מקומי שאינו נמדד באמצעות יפעת בקרת פרסום, עומד על כ-300 מיליון שקל בשנה. תחום הבילבורדס עומד להערכתה על כ-190 מיליון שקל כאשר רפיד מחזיקה בו נתח של 20%. תחום ריהוט הרחוב עומד על כ-90 מיליון שקלים מתוכו מהווה רפיד באמצעות חברת הבת 'מאור' כ-15%. אחד הנתונים המעניינים המצוינים בדו"ח הוא ניצול מלאי הפרסום שנמצא בזיכיונות רפיד - שעמד על 72% בלבד. דהיינו, כמעט כל שלט שלישי או שטח פרסום שרפיד יכולה למכור נותר ריק. מספר העובדים ברפיד עמד בסוף שנת 2014 על 20 עובדים לעומת 21 במהלך 2013. יצוין כי לפני מספר שבועות פורסם כי מנכ"ל החברה, איש השיווק והפרסום יוסי ירקוני צפוי לסיים את תפקידו בחברה לאחר שנתיים ברפיד. כזכור, וכפי שנחשף באייס, הכשרת הישוב ניהלה בתחילת 2015 מגעים למכירת 50% מאחזקותיה ברפיד (המהווים 47.5% מהמניות) לאיש העסקים יריב לרנר. על פי דיווחי החברה בדבר יעדיה העסקיים ל-2015, "החברה מתכוונת להמשיך ולבחון מיזמים שונים בתחומי פעילותה המהווים הזדמנות לניצול יתרונותיה ומשאביה לצורך הגברת הפעילות והרווחיות". עם זאת, היא מציינת גורמי סיכון רבים כגון ההאטה הכלכלית בישראל, המצב הבטחוני והפוליטי בארץ ובעולם ובעיקר סיכונים ענפיים כגון תחרות מול חברות בין לאומיות (כגון Jcdecaux), אובדן זיכיון מהותי כגון שילוט הבילבורדס בתל אביב, התחזקות חברות פרסום חוצות קטנות על חשבונה וכן הרגולציה על תחום המסכים האלקטרוניים שבו היא פעילה בנוסף.
- 9.ציונה 03/04/2015 06:23הגב לתגובה זולקחו חברה מצליחה. הביאו מנכ״ל נפוח. שהתהדר בכדורים פורחים (שנת 2015!!). כאילו דא!
- 8.ביי יוסי (ל"ת)אילנה 03/04/2015 06:18הגב לתגובה זו
- 7.רפי 03/04/2015 06:18הגב לתגובה זואם ירקוני היה משקיע ברפיד חצי מהזמן שהוא משקיע ברוזי - התוצאות היו נראות אחרת.
- 6.מכיר אותו ולאחברשלו 31/03/2015 12:59הגב לתגובה זומתי כבק ייגמר לו הסוס ולמעסיקיו הפוטנציאליים יכנס שכל ?!
- 5.אחת מהתחום 31/03/2015 12:42הגב לתגובה זוזה שרפיד קורסת, זה כי מי שמנהל את העניינים שם, עושה את כל הטעויות האפשריות. זה ממש לא מייצג את הענף
- 4.א. ריאלי 31/03/2015 10:38הגב לתגובה זוהאם יש חברה שהוא לא הביא לפשיטת רגל?
- 3.על טעויות של הנהלה כזאת משלמים... (ל"ת)עופר 30/03/2015 18:06הגב לתגובה זו
- 2.ל.ד 30/03/2015 13:46הגב לתגובה זובחורה מטורפת וחיה בסרט
- 1.חברה כושלת, שלום רפיד ז"ל (ל"ת)עומר 30/03/2015 13:43הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
