שאזאם
צילום: יח"צ

באומן במהלך בינ"ל עבור האו"ם - עם שאזאם: "מקשיבים, אבל בקושי שומעים"

משרד הפרסום חבר לאפליקציית זיהוי השירים הפופולרית למהלך פרסום עבור יום בריאות האוזן הבינ"ל. המשתמשים קיבלו הודעה מפתיעה בעת זיהוי השיר 
משה בנימין | (10)

יום בריאות האוזן והשמיעה הבינלאומי שמצוין היום ב-3 במארס, הוא לא משהו שרובנו מודעים לו, אבל במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי דווקא שמעו עליו, וגם חברו לאפליקציית זיהוי השירים הפופולרית כדי Shazam לצאת במהלך בינלאומי שמגיע לקהל היעד וקבוצת הסיכון המרכזית. 

משתמשי האפליקצייה שמותקנת על 600 מיליון מכשירי סמארטפון מסביב לעולם קיבלו היום הודעה, בזמן שהפעילו אותה, שבה נכתב: Listening, but hardly hearing ובתחתית המסך נכתב: Protect your hearing. once you lose it, it wont come back. ובעברית: מקשיבים, אך בקושי שומעים. שמרו על השמיעה שלכם. ברגע שתאבדו אותה, היא לא תשוב אליכם.

הלקוח, אם ניתן להגדירו כך במקרה הזה, הוא ארגון WHO - World health organization - זרוע הבריאות הציבורית של האו"ם. לפי נתוני האו"ם 1.1 מיליארד בני נוער וצעירים מסביב לעולם נמצאים בסכנת אובדן כושר השמיעה בעקבות שימוש לא בטוח במכשירי שמע כגון הסמארטפון, אייפוד ועוד.

 

ההודעה מוצגת למשתמשי האפליקציה לצד זיהוי השיר על ידי Shazam. לחיצה על ההודעה מפנה את הגולשים למידע נוסף על נושא אובדן השמיעה והוראות כיצד לנהוג באופן נכון כאשר הם משתמשים במכשירי השמע שלהם. הנושא השנתי שמוביל את הפעילות ב-2015 הוא "להפוך את ההאזנה לבטוחה". ב-WHO מציינים כי מאפייני המשתמשים באפליקציה: חובבי מוסיקה צעירים, הם קבוצת הסיכון המרכזית שעלולה להיפגע משימוש לא נכון ויחד הם זאת הם גם קבוצת הגיל שהכי קשה לשכנוע, במיוחד כשמדובר במסר מן הסוג הזה.

קרדיטים: מנהל קריאייטיב - ערניר, קופירייטיר - רונן קורנברג, ארט - ניב הרצברג, סמנכ"לית לקוחות - מאיה סלומון, פלניניג - דיוויד קוזמין, תמי שלוסברג, אווה חסון וסיוון רמתי, מפיקה: מאיה פלמון

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    04/03/2015 21:12
    הגב לתגובה זו
    אני בטוח שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים הקריאייטיביים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
  • 8.
    הביצה 04/03/2015 18:40
    הגב לתגובה זו
    מצאתם מקום מעולה להעביר מסר כזה. חבל רק שלקוחות בארץ אף פעם לא זורמים עם רעיונות גדולים וצריך להמציא לקוחות פיקטיביים.
  • 7.
    מה הרעיון? (ל"ת)
    אשכרה באנר בשאזאם 04/03/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    04/03/2015 09:38
    הגב לתגובה זו
    אין צורך בלחפש גימיקים מתחת לבלטות. לא צריך להיות גדעון כל עוד אתם שומרים על דיגניטי מקצועי ביומיום - ובכלל. פשוט תמשיכו לעשות את מה שאתם עושים. וערן, תפסיק לרשום על עצמך כמה אתה נפלא.עוד מעט תלך לנאום בקונגרס.
  • 5.
    ג׳יזס 03/03/2015 23:54
    הגב לתגובה זו
    כי לא עובד בחו״ל
  • 4.
    מפרגן אבל 03/03/2015 22:42
    הגב לתגובה זו
    הביצוע מקטין את הרעיון. בסוף זה באנר. שאזאם שבכוונה לא מזהה בשמיעה ראשונה ואז מקפיץ את המסר, או בקיצור משהו מעבר לבאנר.
  • 3.
    רעיונאי 03/03/2015 17:54
    הגב לתגובה זו
    איפה הרעיון?
  • יוסי 03/03/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    או סתם יושב בפינה אכול קנאה מנסה להבין את הרעיון ? כי גם עיוור היה רואה את הרעיון כאן. ספר לנו על הקמפיין שעשית עם גופים כמו ארגון הבריאות העולמי ושאזאם שנוכל לפרגן לך
  • 2.
    תותחים 03/03/2015 17:17
    הגב לתגובה זו
    מטורף שהצלחתם להרים את הרעיון הפשוט-בקטע-מעולה הזה. כבוד לצוות ולערן המבריק
  • 1.
    באו 03/03/2015 17:11
    הגב לתגובה זו
    פרוייקט השנה. תותחים,צוות מוכשר וערן שמושך אליו רעיונות מדהימים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.