לא לשימוש
צילום: צילום מסך
TV

כמו 'כללית' - מכיוון אחר: איך משתמשים בגוגל כדי להפסיק לחפש מחלות בגוגל?

קמפיין 'כללית' החדש מנסה לשים סוף לתופעת החיפוש האינסופי בגוגל אחר מחלות. ל-DDB בריסל יש אותה התובנה בדיוק, אבל הם בחרו בדרך אחרת
משה בנימין | (1)
הפרסומת החדשה של קופת חולים 'כללית' תחת ידיו של משרד הפרסום פובליסיס הציג את המסר המוביל של הקופת תחת הכותרת: "חיפוש לא אחראי עלול לפגוע בבריאות". זאת במטרה לחנך את הקהל שלא להסתמך על אינספור הדעות ברשת ובמקום זאת לעודד אותם להתייעץ עם סמכות מקצועית. בפובליסיס החליטו ללכת על סרטון טלוויזיה שממחיש את העניין באמצעות הקצנת התופעה עד להצגת חולה שמובהל לבית חולים עם אבחון כ"נפגע חיפוש", תוצאה של חיפוש לא אחראי של מידע רפואי באינטרנט. הקמפיין של פובליסיס לאחרונה, במקביל לקמפיין של כללית יצא לדרכו מהלך שסובב סביב אותה התובנה, אך במקרה הזה משרד הפרסום - DDB בריסל - בחר לפתור את הבריף מכיוון אחר, דיגיטלי ומעניין מאוד. מתוך נקודת הנחה ברורה, שהחיפוש ה"לא אחראי" אחר מידע רפואי באינטרנט מתבצע רובו ככולו בגוגל, החליטו במשרד הפרסום "לתקוף" את הקהל בדיוק שם, במקום שבו מבצע את הטעות. וככה עשו את זה ב-DDB בריסל

Don't google It from DDB Brussels on Vimeo.

הפתרון, למהלך שהלקוח שלו היא הממשלה הבלגית, היה קמפיין גוגל אדוורדס שבמסגרתו המשרד ריכז את 100 המונחים המובילים בחיפוש אחר מחלות בגוגל כגון "עפעפיים מרצדים", "גירוד" ועוד. למחפשים אחר מילים אלו חיכתה תוצאה ממונת שהם לא יכולים לפספס ובה בקשה אחת: Dont google it - אל תחפשו את זה בגוגל, התייעצו עם סמכות מקצועית. הלינק בתוצאה העביר את הגולשים לאתר ממשלתי ובו עצות שימושיות מרופאים מוסמכים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קופי פייסט 12/11/2014 13:08
    הגב לתגובה זו
    מביך
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.