לא לשימוש
צילום: צילום מסך
TV

כמו 'כללית' - מכיוון אחר: איך משתמשים בגוגל כדי להפסיק לחפש מחלות בגוגל?

קמפיין 'כללית' החדש מנסה לשים סוף לתופעת החיפוש האינסופי בגוגל אחר מחלות. ל-DDB בריסל יש אותה התובנה בדיוק, אבל הם בחרו בדרך אחרת
משה בנימין | (1)
הפרסומת החדשה של קופת חולים 'כללית' תחת ידיו של משרד הפרסום פובליסיס הציג את המסר המוביל של הקופת תחת הכותרת: "חיפוש לא אחראי עלול לפגוע בבריאות". זאת במטרה לחנך את הקהל שלא להסתמך על אינספור הדעות ברשת ובמקום זאת לעודד אותם להתייעץ עם סמכות מקצועית. בפובליסיס החליטו ללכת על סרטון טלוויזיה שממחיש את העניין באמצעות הקצנת התופעה עד להצגת חולה שמובהל לבית חולים עם אבחון כ"נפגע חיפוש", תוצאה של חיפוש לא אחראי של מידע רפואי באינטרנט. הקמפיין של פובליסיס לאחרונה, במקביל לקמפיין של כללית יצא לדרכו מהלך שסובב סביב אותה התובנה, אך במקרה הזה משרד הפרסום - DDB בריסל - בחר לפתור את הבריף מכיוון אחר, דיגיטלי ומעניין מאוד. מתוך נקודת הנחה ברורה, שהחיפוש ה"לא אחראי" אחר מידע רפואי באינטרנט מתבצע רובו ככולו בגוגל, החליטו במשרד הפרסום "לתקוף" את הקהל בדיוק שם, במקום שבו מבצע את הטעות. וככה עשו את זה ב-DDB בריסל

Don't google It from DDB Brussels on Vimeo.

הפתרון, למהלך שהלקוח שלו היא הממשלה הבלגית, היה קמפיין גוגל אדוורדס שבמסגרתו המשרד ריכז את 100 המונחים המובילים בחיפוש אחר מחלות בגוגל כגון "עפעפיים מרצדים", "גירוד" ועוד. למחפשים אחר מילים אלו חיכתה תוצאה ממונת שהם לא יכולים לפספס ובה בקשה אחת: Dont google it - אל תחפשו את זה בגוגל, התייעצו עם סמכות מקצועית. הלינק בתוצאה העביר את הגולשים לאתר ממשלתי ובו עצות שימושיות מרופאים מוסמכים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קופי פייסט 12/11/2014 13:08
    הגב לתגובה זו
    מביך
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.