קישקשתא חינוכית
צילום: באדיבות חינוכית 23

עם סימן שאלה גדול לעתיד: אוקטובר הוא החודש הנצפה ביותר בחינוכית מאז '99

באוקטובר נחשפו 1.4 מיליון לשידורי הערוץ, זינוק של 27% מ-2013. בגילאים של עד 8 נרשם זינוק של פי 3. קובלנץ: "נמשיך לטפח את פעילות הרשת שלנו"
אלכסנדר כץ | (7)

הטלוויזיה החינוכית רשמה את החודש הנצפה ביותר שלה בתולדות הערוץ מאז תחילת מדידת הרייטינג ב-1999. מנתונים שהגיעו לידי אייס, עולה כי 'חינוכית 23' נחשף באוקטובר ל-1.412 מיליון איש, מספר הצופים הגבוה ביותר בחודש מאז תחילת המדידה לפני 15 שנה, וגבוה ב-27% בהשוואה לשנה שעברה.

הערוץ גם רשם עלייה דרמטית בקרב קהל הילדים עד גיל 10, שם העקומה זינקה ב-90% - מ-17.2% צפייה בקרב קהל זה באוקטובר 2013, ל-32.7% באוקטובר הנוכחי.

'חינוכית 23' ממשיכה להיות ערוץ הילדים הנצפה ביותר בישראל לילדים עד גיל 8 - עם נתח של 27% מבין ערוצי הילדים, הנתח הגבוה ביותר. החינוכית מתחזקת כמעט פי 3 בנתח (מ-10%) על חשבון ירידה בערוצי הילדים אחרים - המתחרה החזק ניקולודיון שיורד מ-30% ל-21%, והופ - שדווקא מתחזק מ-17% ל-20% חשיפה.

הערוץ היה לפני יותר משנה לראשון בעולם שמעלה את תכניו ראשית לרשת האינטרנט, ליוטיוב, ובכך זוכה לחשיפה לקהלים שלא נחשפו לתכנים אלו. גם לוח השידורים של התחנה שונה. לדברי מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ, "מדובר בהבעת אמון חשובה של הצופים, לא רק בחינוכית אלא בתוכן אינטליגנטי וגבוה לילדים ולמבוגרים. התיזה, לפיה לא ניתן לייצר מוצר שהוא גם איכותי וגם פונה לקהל גדול, הופרכה שוב. במקביל לתכניות החדשות בערוץ הטלוויזיה, אנו ממשיכים לטפח את פעילות הרשת שלנו. הפכנו את הפלטפורמה הדיגיטלית למקום בו ניתן לצרוך את כל התכנים שלנו עוד טרם שידורם בטלוויזיה. בקרוב נעשיר את התפריט האיכותי שלנו במגוון חומרים המיועדים לרשת בלבד".

אגב, במקביל לנתונים אלה, עתידה של התחנה עדיין לא ברור. על פי התכנית של שר התקשורת היוצא גלעד ארדן, שהתקבלה בכנסת, רשות השידור תפורק, ובמקומה יוקם בשנה הבאה תאגיד ציבורי חדש, שיכלול את ערוץ בעברית (כיום ערוץ 1), ערוץ בערבית (כיום ערוץ 33), וערוץ עם תכנים לילדים, כשהחינוכית שתסופח לתאגיד החדש, תשב על משבצת זו. עד היום לא ברור למשל האם היא תשמור על שמה, המיתוג שלה, התכנים שלה שמשודרים כיום ועוד.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רועי 12/11/2014 22:01
    הגב לתגובה זו
    קצת מקצועיות מאתר ברנז'ה
  • 5.
    מיכל שיין 12/11/2014 17:07
    הגב לתגובה זו
    ערוץ נפלא עם תוכניות נפלאות. זו תהיה בכייה לדורות הורדה של ערוץ כך כך איכותי. מה זה מוזה, היה היה ומעל כולם בולטת החפרנים, תוכנית שהפכה ללהיט בבית שלנו.
  • אסור לסגור את החינוכ 12/11/2014 19:46
    הגב לתגובה זו
    אם גלעד ארדן רוצה להקים תאגיד שידור חדש זה בסדר אבל שלא יסגור את החינוכית. הטלווזיה החינוכית חייבת להשאר בסוף התהליך עם שמה ותוכניותיה.
  • 4.
    אבי 12/11/2014 14:58
    הגב לתגובה זו
    אכן יש תכנים טובים בחינוכית אבל מכאן ועד ליחסי הציבור כל שני וחמישי על כלום יש הבדל גדול... קובלנץ העתיק מודל ידוע של פלייליסט ומיתוג אחיד ובזה מסתכם העניין שום דבר יוצא דופן... משום מה התכנים הנוסטלגיים הופחתו עד למינימום וחבל כי דווקא לזה יש צימאון גדול ולחינוכית ארכיון משובח לא פחות מאשר לערוץ 1 שלא מנוצל מספיק. את כל שידורי סופ"ש ניתן ליחד למשל לנוסטלגיה בלבד של מגוון תוכניות ולא כל הזמן אותה סדרה או תוכנית למשל.. בסך הכל נעשית שם עבודה אבל זה לא ממש תפס כמו שמנסים לייצר באמצעות יחסי הציבור וחוץ מזה יש לחינוכית 3 פלטפורמות שידור כולל בערוץ 2 עתיר הרייטינג...
  • 3.
    גיא 12/11/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    לילדים?!
  • 2.
    כבוד לחינוכית, כבוד לקובלנץ (ל"ת)
    מעריצה לנצח 12/11/2014 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    באמת, באמת.. 12/11/2014 12:51
    הגב לתגובה זו
    ערוץ חיובי. שלא לומר כייפי. שלא לומר מקסים. שלא לומר - הערוץ הכי טוב שיש. שלא לומר כלום. אין מילים.
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.