מוריס לוי
צילום: יח"צ

אחרי הנפילה עם אומניקום: פובליסיס תרכוש את סאפיינט ב-3.7 מיליארד דולר

ענקית הפרסום הצרפתית עושה צעד נוסף בדרך להוביל את שוק הפרסום העולמי בדיגיטל. מוכנה לשלם 44% מעבר לשווי המניה של סאפיינט בנאסד"ק

השנה החולפת לא היטיבה עם התדמית של ענקית הפרסום הצרפתית פובליסיס - רשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם. כשלון המיזוג עם אומניקום הסב לה בעיקר נזקים, לאחר שהעסקה נמשכה ונמרחה חודשים רבים ולבסוף התפוצצה. היום (יום ב') פובליסיס מראה שהיא שמה הכל מאחוריה ומביטה קדימה, בענק.

החברה, בהובלת היו"ר מוריס לוי, מסמנת את היעד הבא במדיניות הרכש האגרסיבית שלה ומתכוונת לרכוש את ענקית הדיגיטל סאפיינט (Sapient) תמורת סכום כמעט חסר תקדים של 3.7 מיליארד דולר. מימוש העסקה יציב את פובליסיס בחוד החנית של תחום הדיגיטל בעולם - יעד שמוריס לוי הכריז עליו בכל הזדמנות בשנים האחרונות. בשנה שעברה 38.4% מהכנסות פובילסיס הגיעו מהדיגיטל והחברה שואפת להגיע ל-50% עד ל-2018, מה שיקרה באופן מיידי עם השלמת עסקת ספיאנט.

פובליסיס צפויה לשלם 25 דולר עבור כל מניית סאפיינט, מה שיוביל בסך הכל לעסקה שתעניק לסאפיינט 44% מעל לשווי המניה כיום, נכון ל-31 באוקטובר. סאפיינט תהפוך לחברת בת של פובליסיס באחזקתה המלאה, כאשר מנכ"ל החברה אלן הריק (Alan Herrick) ימשיך בתפקידו ויחבור לצוות הניהול של פובליסיס.

על פי הדיווחים בעולם, העסקה אושרה על ידי הוועד המנהל של 2 החברות וכעת היא נתונה לאישור רגולטורי. המבנה העתידי הצפוי יכלול חברה ממוזגת תחת השם פובליסיס.סאפיינט (Publicis.Sapient). המיזם החדש יכלול את 3 הזרועות של סאפיינט: ניטרו, שווקים עולמיים ושירותים לגופי ממשל. לזרועות אלו יתווספו הרכישות האחרונות של פובליסיס: Digital LBI, רייזורפיש (Razorfish) ורוסטה (Rosetta).

סאפיינט מעסיקה מסביב לעולם כ-13,000 עובדים ב-37 סניפים. החיבור לפובליסיס יהפוך את הגוף הממוזג (שיעסיק יחד כ-85,000 עובדים) לחברת הדיגיטל הגדולה בעולם, כאשר ופעילותן המשותפת של החברות צפויה להניב מחזור שנתי של 8-10 מיליארד דולר.

לדברי לוי, יו"ר פובליסיס, העסקה היא חלק ממאמצי החברה להמריץ אותה, להוות תחרות ליריבותיה וכן, בשל הכישלון להתמזג עם סוכנות הפרסום מספר 2 בעולם, אומניקום. לדבריו "סאפיינט היא היהלום שבכתר, חברה יחידה מסוגה שנולדה במרחב הטכנולוגי ובעלת חוזקות בשיווק, תקשורת, ייעוץ וערוצי מסחר". עוד הוא הוסיף בשיחת ועידה שקיים אמש כי "פובליסיס וסאפיינט תהיינה מנהיגות דיגיטליות שתסייענה ללקוחות שלהן להפוך לדיגיטליות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.