אחרי הנפילה עם אומניקום: פובליסיס תרכוש את סאפיינט ב-3.7 מיליארד דולר
השנה החולפת לא היטיבה עם התדמית של ענקית הפרסום הצרפתית פובליסיס - רשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם. כשלון המיזוג עם אומניקום הסב לה בעיקר נזקים, לאחר שהעסקה נמשכה ונמרחה חודשים רבים ולבסוף התפוצצה. היום (יום ב') פובליסיס מראה שהיא שמה הכל מאחוריה ומביטה קדימה, בענק.
החברה, בהובלת היו"ר מוריס לוי, מסמנת את היעד הבא במדיניות הרכש האגרסיבית שלה ומתכוונת לרכוש את ענקית הדיגיטל סאפיינט (Sapient) תמורת סכום כמעט חסר תקדים של 3.7 מיליארד דולר. מימוש העסקה יציב את פובליסיס בחוד החנית של תחום הדיגיטל בעולם - יעד שמוריס לוי הכריז עליו בכל הזדמנות בשנים האחרונות. בשנה שעברה 38.4% מהכנסות פובילסיס הגיעו מהדיגיטל והחברה שואפת להגיע ל-50% עד ל-2018, מה שיקרה באופן מיידי עם השלמת עסקת ספיאנט.
פובליסיס צפויה לשלם 25 דולר עבור כל מניית סאפיינט, מה שיוביל בסך הכל לעסקה שתעניק לסאפיינט 44% מעל לשווי המניה כיום, נכון ל-31 באוקטובר. סאפיינט תהפוך לחברת בת של פובליסיס באחזקתה המלאה, כאשר מנכ"ל החברה אלן הריק (Alan Herrick) ימשיך בתפקידו ויחבור לצוות הניהול של פובליסיס.
על פי הדיווחים בעולם, העסקה אושרה על ידי הוועד המנהל של 2 החברות וכעת היא נתונה לאישור רגולטורי. המבנה העתידי הצפוי יכלול חברה ממוזגת תחת השם פובליסיס.סאפיינט (Publicis.Sapient). המיזם החדש יכלול את 3 הזרועות של סאפיינט: ניטרו, שווקים עולמיים ושירותים לגופי ממשל. לזרועות אלו יתווספו הרכישות האחרונות של פובליסיס: Digital LBI, רייזורפיש (Razorfish) ורוסטה (Rosetta).
סאפיינט מעסיקה מסביב לעולם כ-13,000 עובדים ב-37 סניפים. החיבור לפובליסיס יהפוך את הגוף הממוזג (שיעסיק יחד כ-85,000 עובדים) לחברת הדיגיטל הגדולה בעולם, כאשר ופעילותן המשותפת של החברות צפויה להניב מחזור שנתי של 8-10 מיליארד דולר.
לדברי לוי, יו"ר פובליסיס, העסקה היא חלק ממאמצי החברה להמריץ אותה, להוות תחרות ליריבותיה וכן, בשל הכישלון להתמזג עם סוכנות הפרסום מספר 2 בעולם, אומניקום. לדבריו "סאפיינט היא היהלום שבכתר, חברה יחידה מסוגה שנולדה במרחב הטכנולוגי ובעלת חוזקות בשיווק, תקשורת, ייעוץ וערוצי מסחר". עוד הוא הוסיף בשיחת ועידה שקיים אמש כי "פובליסיס וסאפיינט תהיינה מנהיגות דיגיטליות שתסייענה ללקוחות שלהן להפוך לדיגיטליות".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
