ללאומי דיגיטל אין בשורה אמיתית: זה המובן מאליו שמגיע באיחור של עשור
בשורה התחתונה: הקמפיין של לאומי דיגיטל אינה אלא פרסומת לבנק מוביל שמשתמש בחדשות של אתמול, כדי להעביר את החדשנות של מחר ומבטא בכך זחיחות שיווקית.
לפני כ-8 שנים בקירוב כשנחשפנו לממשק האייפון, וקצת לאחר מכן - האייפד, השמענו קריאות התפעלות מהחדשנות המטלטלת שחדרה לחיינו. התגובתיות של המכשיר לתנועה במשחק "הכנס את הכדור במבוך לחור" מילדותנו הרסה אותי... האנימציה שבה נפתחו אפליקציות, ה-swipe להשיב לשיחה נכנסת, קלידי הפסנתר ומיתרי הגיטרה - כל אלה ואחרים הפתיעו וריגשו אותנו.
מאז ועד היום עברו המון פיקסלים תחת אצבעותינו, מסך המגע הפך לתנאי סף הכרחי בקטגוריה, סף הריגוש שלנו הרקיע שחקים והחדשנות גורסת שיניים, מתקדמת בצעדי תינוק ובדלתות הולכות וקטנות. התרגלנו.
המשימה של לאומי דיגיטל היא להפגין מובילות באמצעות בשורה. אין לו ברירה אחרת. חדשנות במוצרים ובחווית המשתמש. אגב, זו גם המשימה של כל בנק אחר שמציע ממשק דיגיטלי לציבור לקוחותיו. ואם אני חושבת על זה - זו המשימה של כל גוף שמציע שירות וטרנסקציות אונליין.
הישיר הראשון - בנק שאפשר היה לנהל בו חשבון באמצעות הטלפון, שהושק באמצע שנות ה 90' - היה הסנונית הראשונה שערערה את ההגמוניה של סניף הבנק הפיזי בעולם הבנקאות. אני עוד זוכרת שהשאלה האם מותר או אסור להפגין עליונות על פני סניף הבנק היתה אקטואלית. מאז ועד היום הסוגיה האם לגיטימי או שלא לגיטימי להתנהל מול הטלפון, המחשב, המובייל דיגיטל - או מול הסניף הפיזי - הפכה מיותרת ומגוחכת.
אנשים שצריכים בנקאי פיזי הולכים ומתמעטים וגילם הכרונולוגי עולה. העתיד כבר כל כך מזמן כאן שתמוהה בעיני הפרסומת החדשה של לאומי דיגיטל שהתעורר אחרי כל כך הרבה זמן ובוחר להעלות קליפ עם להיט שגור, בפעם השניה בחיי המותג, במפגן ראווה עתיר הפקה ואמנים - של לא אחר מאשר - מסך המגע!
מעבר לעובדה שהקליפ עצמו (כמו רוב ההפקות של לאומי) אסטטתי, מוזיקאלי, מבויים, ערוך למשעי ומציג פרודקשן וואליו מרשים - אין פה בשורה אמיתית של בנק דיגיטאלי. מאחורי חזות מרגשת מסתתר המובן מאליו שמגיע אלינו כמעט עשור מאוחר מדי.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
דמיינו את הקליפ הזה, נגיד, בשנת 2009, ותבינו עד כמה הוא איחר את הרכבת או יותר נכון - את אקורד הפתיחה הדרמאטי. סיכום ביניים: הבשורה: יש מסך מגע + אפשר לעשות הכל אונליין, דרכו.
ויש עוד משהו. בתור מנגנת קלידים חשוב לציין שכל האופציות המוזיקאליות של נגינת כינור, פריטה על מיתרים, תיפוף, הקשה וקלידים על פני מסכי מגע של טאבלטים ומכשירים סלולאריי בכלל - אינן אלא גימיק. האפשרויות לסמלץ כלי נגינה אמיתי ולהקנות לו איכויות סאונד אותנטיות על פני אייפד משעשעת ואולי הייטקית, אולם מבחינה מוזיקאלית מהווה פשרה אחת גדולה. ברור שלא מיטלמן ולא מיקה קרני או אלון הילל - היו בוחרים באייפד ככלי לביצוע מוזיקאלי.
בתור בנק שרוצה להוביל יתרון אסטרטגי ושירותי על בנקים דיגיטליים מתחרים, ישנה חשיבות להקבלה המטאפורית. מלבד העובדה שהמסר עצמו ג'נרי לקטגוריה של בנקאות דיגיטאלית מזה שנים רבות, הבחירה בדאחקה מצועצעת של נגינה דיגיטאלית לאורך קליפ שלם הינה אקט בזבזני. זה המקום להזכיר את פרסומת הארנק הדיגיטאלי שסובלת מאותו סנדרום - ערך הפקתי מעולה של אנימצית גראפיטי כדי להעביר את המסר הכי ישן בשוק - אפשר לטעון ארנקים סלולריים בין מכשירים.
מבחינה אסטרטגית לאומי דיגיטל מתנהג קצת כמו שקוקה קולה התנהגה בשנות השמונים והתשעים כשהמטרה הוגדרה כ-maintenance של המותג. אני עוד זוכרת שדיברו על זה שהמוביל לא צריך לחדש אלא לשמור על נתח השוק שלו ולהזכיר לצרכנים שהוא מגניב. אפילו קוקה קולה הפסיקה לנוח על זרי הדפנה מזמן מזמן. מישהו שם הבין שהמנהיג מצוי בסיכון הכי גבוה, וכי להיות גדול מגרה הכי הרבה את המתחרים היותר קטנים.
חדשנות אמיתית חייבת להתקיים הן בנרטיב עצמו - דהיינו - במה באמת אנחנו משנים לך את החיים, והן ברזולוציה הכי קטנה של מוצרים - דהיינו - איך אנחנו מוכיחים לך, פונקציונאלית ושימושית שההבטחה שלנו מתקיימת. אה, ואין שדה יותר מרתק מעולם היחסים בין אנשים לכספם אז אפשר לוותר על עוד הפקה של 'מכתב לאחי' סטייל בית ספר למוזיקה ולהציע לנו קצת יותר מ"נגיעה".
עטרה בילר היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג
- 7.10/09/2014 10:04הגב לתגובה זועד שלא יטפלו ב 3 הטפילים שהורגים אותו מבפנים, לא רואה אפשרות לשיפור משמעותי.
- ז 10/09/2014 12:37הגב לתגובה זושאין לך ביצים או ביציות להזדהות ולדבר. רק לטנף. אבל היי הנה הגיבו לך. אז אולי את/ה באמת עשית משהו בחיים העלובים שלך.
- 6.דווקא יש הישג ילד מזרחי שחום בפרסומת (ל"ת)פנתר שחור 09/09/2014 15:54הגב לתגובה זו
- זה הישג? לחפש מזרחנות זה יותר גזעני! (ל"ת)ב 11/09/2014 08:24הגב לתגובה זו
- 5.zzzzz 09/09/2014 15:25הגב לתגובה זותעירו אותי כשלאומי יתחילו לעשות משהו מעניין
- 4.יודע דבר או שניים 09/09/2014 15:23הגב לתגובה זוסרט הארנק הדיגיטלי יצא לפני שלוש או ארבע שנים כאשר השירות המוצע היה חידוש אמיתי בארץ. כתבה מגמתית.
- 3.מפרגן 09/09/2014 15:15הגב לתגובה זוhttp://youtu.be/vKqYUWpz5ts?list=PLm94nPScyh9sDI8amj9SNsJaaKwjgxcSO
- אסי 09/09/2014 20:20הגב לתגובה זוממש העתקה!
- 2.אל תענו לה וזהו (ל"ת)אולי היא תעלם לבד 09/09/2014 15:02הגב לתגובה זו
- 1.זה הקמפיין של השנה! (ל"ת)משה 09/09/2014 14:53הגב לתגובה זו

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים
מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש.
מהדורות חדשות נוספות
המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים.
במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים.
בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים.
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.