מנהלי מדיה חברתית - אתם כאן? נמרוד הלוי מציג את פרופיל האמא בפייסבוק
כנס השיווק לאמהות M2M שנערך היום (יום ב') בסינמטק תל אביב על ידי 'איגוד השיווק הישראלי' ו'תפוז אנשים' אירח בין השאר את נמרוד הלוי, מנהל פתרונות מדיה ללקוחות בפייסבוק ישראל. הלוי הציג תובנות מבוססות פייסבוק על אמהות כקהל יעד, הפרופיל הצרכני של אמהות, מקרי בוחן ועוד.
הצעד הראשון של פייסבוק בזיהוי האמהות שגולשות ברשת החברתית הוא מטבע הדברים הצעד הבסיסי והמתבקש ביותר: סטטוס הזוגיות בו הן רשומות ברשת. בנוסף, המידע מגיע באמצעות ציון אירועים משמעותיים כגון לידה, או תגובות מאותו עולם התוכן. על פי נתוני פייסבוק אותם הציג הלוי, בארה"ב בלבד - קהל האמהות נאמד בהיקף של כ-27 מיליון חברות, המהוות כ-15% מסך חברי הפייסבוק במדינה ומציגות נתוני שימוש גבוהים במיוחד 79% מהן מבקרות בפייסבוק מדי יום.
מבט על היקף המעורבות והחיבור של האמהות ברשת החברתית מצביע אף הוא על נתונים מרשימים. על פי הנתונים הגלובליים אותם הציג הלוי, 67% מהאמהות באוסטרליה הן חברות של הילדים שלהן בפייסבוק. בהשוואה לאוכלוסיית הנשים מעל גיל 18 באוסטרליה, שאינן אמהות, הן מגיבות פי 1.5, מעלות פוסטים פי 1.1 וכן נתון זהה בסטטוסים ושיתוף תמונות. נתון נוסף מלמד על הפלטפורמה העדיפה בקרב אמהות: 62% מהן גולשות לפייסבוק בעיקר באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלהן.
הפילוח הדמוגרפי של האמהות בפייסבוק מעלה כי 66% מהן רשומות תחת הסטטוס של נשואות, 19% מהן רווקות, 12% במערכת יחסים ו-3% מאורסות. גילה של האם הממוצעת עומד על 34 כאשר שכבת הגיל שבין 35 ל-44 היא ה"אמהית" ביותר.
- עליהן אתם צריכים להתחבב: אמהות קובעות בבית, מדברות עם חברות – וגולשות
- סקר: אמהות קובעות בצורה מוחלטת על הקניות לבית - וממה הן הכי מושפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנתונים של פייסבוק מראים עוד כי בתוך שכבת האמהות ישנה שונות בין אמהות לילדים קטנים ואמהות לבני נוער. אמהות לילדים בגילאים נמוכים יותר הן מעורבות יותר ופעילות יותר במובייל. שונות זו כפי שמסביר הלוי היא מטבע הדברים פועל יוצא של העובדה שגילן הממוצע של אמהות אלו קטן ב-8 שנים מאמהות לבני נוער.
ואם בשיווק עסקינן - נתוני פייסבוק מעניקים לחברות, מותגים ומפרסמים רמז עבה ביותר. אמהות, בהשוואה לאוכלוסייה של "לא אמהות", הן קהל שמקיים דו שיח ער עם עמודים מסחריים שאחריהם הן עוקבות. 52% מהן הצהירו כי עשו לייק לפוסט של חברה, לעומת 37% ביתר הקבוצות בממוצע. 45% מהן קוראות פוסט של חברות מסחריות על הפיד שלהן לעומת 32% בקרב ה"לא אמהות". 37% מהאמהות עוברות לגלישה באתרי האינטרנט של החברות המסחריות באמצעות הפייסבוק לעומת 26% בשאר האוכלוסייה.
המידע שסובב את קהל האמהות בפייסבוק מלמד כי יש להן פי 1.4 יותר חברות אמהות מאשר למשתמש הממוצע. אמהות עושות פי 2.79 יותר לייקים לעמודי פייסבוק ופי 3 יותר לייקים לעמודים מסחריים. הנוכחות הבולטת של האמהות נמדדה בעמודים תחת הקטגוריות של ילדים/תינוקות, ציוד לבית, בתים, בריאות, יופי, תכשיטים ושעונים.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
השורות התחתונות עבור המפרסמים הפונים לאמהות מצביעות על מספר נקודות מפתח: הבית והמשפחה הם אמנם מרכז עולמה, אך היא עדיין מצליחה לפנות זמן פנוי לעצמה; היא מחפשת אחר אפשרויות שיעזרו לה לפשט את חיי המשפחה העמוסים ולהקל עליה; על המפרסמים להעלות את המובייל לראש סדר העדיפויות שכן הן תמיד מחוברות ותמיד בתנועה; המפרסמים נדרשים לשים דגש על ההבדל שבין אמהות לילדים קטנים ואמהות לבני נוער.
- 1.אנחנו בישראל, לא באוסטרליה. מה לגבי נתונים? (ל"ת)08/07/2014 10:51הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.