מנהלי מדיה חברתית - אתם כאן? נמרוד הלוי מציג את פרופיל האמא בפייסבוק
כנס השיווק לאמהות M2M שנערך היום (יום ב') בסינמטק תל אביב על ידי 'איגוד השיווק הישראלי' ו'תפוז אנשים' אירח בין השאר את נמרוד הלוי, מנהל פתרונות מדיה ללקוחות בפייסבוק ישראל. הלוי הציג תובנות מבוססות פייסבוק על אמהות כקהל יעד, הפרופיל הצרכני של אמהות, מקרי בוחן ועוד.
הצעד הראשון של פייסבוק בזיהוי האמהות שגולשות ברשת החברתית הוא מטבע הדברים הצעד הבסיסי והמתבקש ביותר: סטטוס הזוגיות בו הן רשומות ברשת. בנוסף, המידע מגיע באמצעות ציון אירועים משמעותיים כגון לידה, או תגובות מאותו עולם התוכן. על פי נתוני פייסבוק אותם הציג הלוי, בארה"ב בלבד - קהל האמהות נאמד בהיקף של כ-27 מיליון חברות, המהוות כ-15% מסך חברי הפייסבוק במדינה ומציגות נתוני שימוש גבוהים במיוחד 79% מהן מבקרות בפייסבוק מדי יום.
מבט על היקף המעורבות והחיבור של האמהות ברשת החברתית מצביע אף הוא על נתונים מרשימים. על פי הנתונים הגלובליים אותם הציג הלוי, 67% מהאמהות באוסטרליה הן חברות של הילדים שלהן בפייסבוק. בהשוואה לאוכלוסיית הנשים מעל גיל 18 באוסטרליה, שאינן אמהות, הן מגיבות פי 1.5, מעלות פוסטים פי 1.1 וכן נתון זהה בסטטוסים ושיתוף תמונות. נתון נוסף מלמד על הפלטפורמה העדיפה בקרב אמהות: 62% מהן גולשות לפייסבוק בעיקר באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלהן.
הפילוח הדמוגרפי של האמהות בפייסבוק מעלה כי 66% מהן רשומות תחת הסטטוס של נשואות, 19% מהן רווקות, 12% במערכת יחסים ו-3% מאורסות. גילה של האם הממוצעת עומד על 34 כאשר שכבת הגיל שבין 35 ל-44 היא ה"אמהית" ביותר.
- עליהן אתם צריכים להתחבב: אמהות קובעות בבית, מדברות עם חברות – וגולשות
- סקר: אמהות קובעות בצורה מוחלטת על הקניות לבית - וממה הן הכי מושפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנתונים של פייסבוק מראים עוד כי בתוך שכבת האמהות ישנה שונות בין אמהות לילדים קטנים ואמהות לבני נוער. אמהות לילדים בגילאים נמוכים יותר הן מעורבות יותר ופעילות יותר במובייל. שונות זו כפי שמסביר הלוי היא מטבע הדברים פועל יוצא של העובדה שגילן הממוצע של אמהות אלו קטן ב-8 שנים מאמהות לבני נוער.
ואם בשיווק עסקינן - נתוני פייסבוק מעניקים לחברות, מותגים ומפרסמים רמז עבה ביותר. אמהות, בהשוואה לאוכלוסייה של "לא אמהות", הן קהל שמקיים דו שיח ער עם עמודים מסחריים שאחריהם הן עוקבות. 52% מהן הצהירו כי עשו לייק לפוסט של חברה, לעומת 37% ביתר הקבוצות בממוצע. 45% מהן קוראות פוסט של חברות מסחריות על הפיד שלהן לעומת 32% בקרב ה"לא אמהות". 37% מהאמהות עוברות לגלישה באתרי האינטרנט של החברות המסחריות באמצעות הפייסבוק לעומת 26% בשאר האוכלוסייה.
המידע שסובב את קהל האמהות בפייסבוק מלמד כי יש להן פי 1.4 יותר חברות אמהות מאשר למשתמש הממוצע. אמהות עושות פי 2.79 יותר לייקים לעמודי פייסבוק ופי 3 יותר לייקים לעמודים מסחריים. הנוכחות הבולטת של האמהות נמדדה בעמודים תחת הקטגוריות של ילדים/תינוקות, ציוד לבית, בתים, בריאות, יופי, תכשיטים ושעונים.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
השורות התחתונות עבור המפרסמים הפונים לאמהות מצביעות על מספר נקודות מפתח: הבית והמשפחה הם אמנם מרכז עולמה, אך היא עדיין מצליחה לפנות זמן פנוי לעצמה; היא מחפשת אחר אפשרויות שיעזרו לה לפשט את חיי המשפחה העמוסים ולהקל עליה; על המפרסמים להעלות את המובייל לראש סדר העדיפויות שכן הן תמיד מחוברות ותמיד בתנועה; המפרסמים נדרשים לשים דגש על ההבדל שבין אמהות לילדים קטנים ואמהות לבני נוער.
- 1.אנחנו בישראל, לא באוסטרליה. מה לגבי נתונים? (ל"ת)08/07/2014 10:51הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
