נמרוד הלוי
צילום: אייס
כנס M2M

מנהלי מדיה חברתית - אתם כאן? נמרוד הלוי מציג את פרופיל האמא בפייסבוק

במסגרת כנס השיווק לאמהות M2M, הציג נמרוד הלוי, מבכירי פייסבוק ישראל נתונים ותובנות על מאפייני השימוש של מקבלת ההחלטות במשפחה
משה בנימין | (1)

כנס השיווק לאמהות M2M שנערך היום (יום ב') בסינמטק תל אביב על ידי 'איגוד השיווק הישראלי' ו'תפוז אנשים' אירח בין השאר את נמרוד הלוי, מנהל פתרונות מדיה ללקוחות בפייסבוק ישראל. הלוי הציג תובנות מבוססות פייסבוק על אמהות כקהל יעד, הפרופיל הצרכני של אמהות, מקרי בוחן ועוד.

הצעד הראשון של פייסבוק בזיהוי האמהות שגולשות ברשת החברתית הוא מטבע הדברים הצעד הבסיסי והמתבקש ביותר: סטטוס הזוגיות בו הן רשומות ברשת. בנוסף, המידע מגיע באמצעות ציון אירועים משמעותיים כגון לידה, או תגובות מאותו עולם התוכן. על פי נתוני פייסבוק אותם הציג הלוי, בארה"ב בלבד - קהל האמהות נאמד בהיקף של כ-27 מיליון חברות, המהוות כ-15% מסך חברי הפייסבוק במדינה ומציגות נתוני שימוש גבוהים במיוחד 79% מהן מבקרות בפייסבוק מדי יום.

מבט על היקף המעורבות והחיבור של האמהות ברשת החברתית מצביע אף הוא על נתונים מרשימים. על פי הנתונים הגלובליים אותם הציג הלוי, 67% מהאמהות באוסטרליה הן חברות של הילדים שלהן בפייסבוק. בהשוואה לאוכלוסיית הנשים מעל גיל 18 באוסטרליה, שאינן אמהות, הן מגיבות פי 1.5, מעלות פוסטים פי 1.1 וכן נתון זהה בסטטוסים ושיתוף תמונות. נתון נוסף מלמד על הפלטפורמה העדיפה בקרב אמהות: 62% מהן גולשות לפייסבוק בעיקר באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלהן.

הפילוח הדמוגרפי של האמהות בפייסבוק מעלה כי 66% מהן רשומות תחת הסטטוס של נשואות, 19% מהן רווקות, 12% במערכת יחסים ו-3% מאורסות. גילה של האם הממוצעת עומד על 34 כאשר שכבת הגיל שבין 35 ל-44 היא ה"אמהית" ביותר.

הנתונים של פייסבוק מראים עוד כי בתוך שכבת האמהות ישנה שונות בין אמהות לילדים קטנים ואמהות לבני נוער. אמהות לילדים בגילאים נמוכים יותר הן מעורבות יותר ופעילות יותר במובייל. שונות זו כפי שמסביר הלוי היא מטבע הדברים פועל יוצא של העובדה שגילן הממוצע של אמהות אלו קטן ב-8 שנים מאמהות לבני נוער.

ואם בשיווק עסקינן - נתוני פייסבוק מעניקים לחברות, מותגים ומפרסמים רמז עבה ביותר. אמהות, בהשוואה לאוכלוסייה של "לא אמהות", הן קהל שמקיים דו שיח ער עם עמודים מסחריים שאחריהם הן עוקבות. 52% מהן הצהירו כי עשו לייק לפוסט של חברה, לעומת 37% ביתר הקבוצות בממוצע. 45% מהן קוראות פוסט של חברות מסחריות על הפיד שלהן לעומת 32% בקרב ה"לא אמהות". 37% מהאמהות עוברות לגלישה באתרי האינטרנט של החברות המסחריות באמצעות הפייסבוק לעומת 26% בשאר האוכלוסייה.

המידע שסובב את קהל האמהות בפייסבוק מלמד כי יש להן פי 1.4 יותר חברות אמהות מאשר למשתמש הממוצע. אמהות עושות פי 2.79 יותר לייקים לעמודי פייסבוק ופי 3 יותר לייקים לעמודים מסחריים. הנוכחות הבולטת של האמהות נמדדה בעמודים תחת הקטגוריות של ילדים/תינוקות, ציוד לבית, בתים, בריאות, יופי, תכשיטים ושעונים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

השורות התחתונות עבור המפרסמים הפונים לאמהות מצביעות על מספר נקודות מפתח: הבית והמשפחה הם אמנם מרכז עולמה, אך היא עדיין מצליחה לפנות זמן פנוי לעצמה; היא מחפשת אחר אפשרויות שיעזרו לה לפשט את חיי המשפחה העמוסים ולהקל עליה; על המפרסמים להעלות את המובייל לראש סדר העדיפויות שכן הן תמיד מחוברות ותמיד בתנועה; המפרסמים נדרשים לשים דגש על ההבדל שבין אמהות לילדים קטנים ואמהות לבני נוער.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנחנו בישראל, לא באוסטרליה. מה לגבי נתונים? (ל"ת)
    08/07/2014 10:51
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.