חדשות טובות ל'מעריב' ו'מקור ראשון': הממונה על ההגבלים אישר את המכירה
הממונה על הגבלים עסקיים, דיוויד גילה אישר הבוקר (יום ד') את רכישת העיתון מקור ראשון ואת אתר NRG על ידי עיתון ישראל היום, ואת רכישת העיתון מעריב על-ידי העיתון ג'רוזלם פוסט. גילה הודיע על החלטתו לנאמן 'מעריב' רו"ח אלי ברדיצ'ב, שרק לפני כמה ימים איים כי במידה והעסקאות לא יאושרו עד יום חמישי, הוא ייאלץ לסגור את 2 העיתונים.
עסקאות המיזוג הונחו על שולחנו של הממונה לפני כ-3 שבועות, עוד לפני חג הפסח, לאחר שהחברה של שלמה בן-צבי, המפעילה את 'מקור ראשון' ו'מעריב' ואת אתר NRG, נקלעה לקשיים כלכליים שסיכנו את קיומה. בית המשפט המחוזי בירושלים על מתן צו הקפאת הליכים ועל מינוי נאמן. במסגרת זאת אישר בית המשפט את
לממונה על ההגבלים אפשרות להתנגד למיזוג בין חברות כאשר מתעורר חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות או לפגיעה בציבור בהיבטים של רמת מחירים, איכות או כמות. מלשכתו של גילה נמסר כי בדיקת עסקאות המיזוג לא העלתה חששות כאמור שמצדיקים התנגדות אליו במסגרת חוק ההגבלים העסקיים. גורם בלשכת הממונה אמר לאייס כי העסקה אושרה ללא כל הגבלות - לא בתחום הדפוס וההפצה, ולא בתחום התוכן.
בדיקת הממונה העלתה, כי בעוד 'ישראל היום' הוא עיתון יומי בעל תפוצה רחבה הפונה לקהל יעד רחב ומחולק בחינם, 'מקור ראשון' נמכר תמורת סכום גבוה יחסית, בעיקר בסופי שבוע, בהיקף מוגבל יחסית, לקהל קוראים מובחן ונבדל. עוד העלתה בדיקת הממונה, כי החלק הארי של קוראי 'מקור ראשון' נחשף ממילא לעיתון 'ישראל היום'.
בהתאם, נמצא כי התמריץ של 'ישראל היום' להשפיע לרעה על התכנים של 'מקור ראשון', אינם מובהקים מספיק. עוד מצא הממונה כי עיכוב משמעותי נוסף בהכרעת השאלה מי ירכוש את העיתון, מעלה חשש להמשך קיומו ועל כן חשש לפגיעה בציבור הצרכנים הרוכש אותו. את 'ישראל היום' ייצגו עורכי הדין שי בקל ואיל הכהן ממשרד תדמור.
אלי עזור, הבעלים החדש של 'מעריב' (צילום: בוצ'צ'ו)
עוד נמצא כי אין חשש לפגיעה בתחרות או לפגיעה בציבור הקוראים או המפרסמים בהיבטים הנ"ל. בנוסף, היקפי הפעילות של אתר NRG ואתר 'ישראל היום' באינטרנט מוגבלים יחסית, ועל-כן נמצא כי רכישת NRG על-ידי 'ישראל היום' אינה מעוררת חששות כאמור.
באשר למיזוג בין 'ג'רוזלם פוסט' ל'מעריב', התמקדה בדיקת הממונה בזיקה שתיווצר בין העיתון 'מעריב' לעיתונים 'סופהשבוע' ו'ישראל פוסט', הנמצא בקשרי בעלות ה'ג'רוזלם פוסט'. הבדיקה העלתה כי חלקם המצרפי של מעריב ושל 'סופהשבוע' ו'ישראל פוסט' בתחום העיתונות קטן יחסית, וכי קיימים מתחרים גדולים ומשמעותיים אחרים בתחום. בהתאם נמצא כי השפעת המיזוג על התחרות היא זניחה ועל-כן ראה הממונה לנכון לאשר את המיזוג.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
כבר לפני פסח
מנכ"לית קבוצת 'ג'רוזלם פוסט' רונית חסין-הוכמן, מסרה היום כי "אנחנו מברכים על ההחלטה. הקבוצה הוכיחה בשנים האחרונות שהיא יודעת דבר או שניים בנוגע למה שהציבור הישראלי אוהב ורוצה לקרוא ולדעת. 'מעריב', מיום היווסדו, היה ונותר כלי תקשורת אהוד ומוערך בציבור הישראלי, אנחנו נרגשים ונערכים לאתגרים הניצבים בפנינו".
- 3.כל העיקוב בהחלטה..."ידיעות אחרונות" + "הארץ". (ל"ת)אבי קול 30/04/2014 12:55הגב לתגובה זו
- 2.לא זוכר שהממונה איי פעם לא אישר משהו (ל"ת)גג 30/04/2014 12:13הגב לתגובה זו
- פרוספר טוויטו 30/04/2014 23:07הגב לתגובה זוכשרציתי לאחד כוחות עם בבר לנקרי במימונה, בכדי לנצל טוב יותר את אמצעי הייצור למופלטה המופלאה התערב בן העמלק הזה הממונה על ההגבלים ומנע זאת (כנראה משיקולים זרים, הוא הרי אשכנזי)
- הממונה הזה התכוונת... (ל"ת)רצפה 30/04/2014 12:37הגב לתגובה זו
- 1.מזל טוב (ל"ת)אליהו 30/04/2014 11:06הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
