התשובה אצל גדי מרגלית? טענות שלפ"ם שאינה משקיעה בפרסום במדיה בערבית
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, קיימה היום (יום ד') דיון מיוחד במצבה של התקשורת הערבית בישראל. בדיון הועלו טענות מצד גופי תקשורת ערביים כלפי לשכת הפרסום הממשלתית, על כך שזו ממעטת לפרסם במדיה הערבית.
יוזם הדיון, ח"כ עיסאווי פריג', אמר כי מצבה של התקשורת בשפה הערבית בישראל הוא בכי רע. ח"כ פריג' ציין כי לפני שנה התקיימה בכנסת ישיבה דומה אולם מאז נראה שדבר לא השתנה. יו"ר הוועדה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אמר כי הוועדה תשים את הנושא על סדר יומה, במטרה לקדם שיתוף פעולה בין המנהיגות הפרטית למנהיגות הממשלתית, בכדי להביא לשיפור המצב.
מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, אמר כי תעשיית הפרינט בשפה הערבית נמצאת במצוקה, ודרושה תמיכה של קרן מסודרת על מנת שהיא תמשיך להתקיים. לדבריו, לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) לא מעלה מספיק קמפיינים בתקשורת בערבית וכך גם לא מגיעים לגופי המדיה מספיק תקציבים. עם זאת הוא הוסיף כי דווקא תעשיית הפרסום המסחרי לומדת להכיר את החברה הערבית, אך עדיין יש מקום לשיפור. לדבריו, גם ערוץ הטלוויזיה בשפה הערבית, הלא טיוי, עדיין מקרטע למרות שהושקעו בו מיליוני שקלים.
פרח הציע לעגן משאבים לטובת הפקות מקור בשפה הערבית, כשם שנעשה לטובת הפקות מקור בשפה האמהרית. המשנה למנכ"ל רשת, שאול מגנזי התייחס לערוץ הערבי, שרשת שותפה בו, ואמר כי עד כה הושקעו בו למעלה מ-10 מיליון שקלים. לדבריו, הבעיה נעוצה בעובדה שיש לו 8 בעלי מניות. עוד הוא הוסיף כי ההשקעה נבעה מרצון לקדם את החברה הערבית וכי רשת אף מוכנה להגדיל את חלקה בערוץ ולהזרים עוד כסף.
יו"ר ועדת המדיה במליאת רשות השידור, עאטף כיוף, ציין מנגד כי ברשות השידור יש צמיחה של השידור בערבית והדבר בא לידי ביטוי גם בתקציבים. לדבריו, אם בין 2001 ל-2010 עמד התקציב השנתי על 3 מיליון שקל אז בשנתיים האחרונות הוא עלה ל-14 מיליון שקל בשנה.
מנכ"ל רדיו א-שמס, סוהיל כראם, האשים כי רשות השידור פעלה ופועלת "מטעם" השלטון. הוא הצטרף לביקורת על העדר הפניית משאבים של לפ"מ לתקשורת בערבית. מנכ"ל כול אל ערב, פאיז אשתיווי, ציין כי מצב הפרינט בכי רע וגם האינטרנט לא מביא את הישועה. ח"כ מסעוד גנאים מתח גם הוא ביקורת על לפ"מ. הוא הוסיף כי "היחס של הממשלה לתקשורת הערבית הוא חלק מהיחס של לאוכלוסייה הערבית פלסטינית במדינה".
יו"ר הוועדה, פרופ' ברוורמן, אמר כי בכוונתו לפנות למנהל לפ"מ, גדי מרגלית, ולדרוש ממנו הסברים באשר לטענות שעלו בדיון. הוא הוסיף כי בכוונת הוועדה להמשיך לעקוב אחר הנושא, על מנת לקדם פתרונות שיאפשרו שילוב כוחות בין היוזמה הפרטית לממשלה, לטובת קידום התקשורת בשפה הערבית.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
