חברת PerimeterX מתמזגת עם החברה האמריקאית HUMAN Security
המיזוג בין החברות ינגיש פתרון הוליסטי למניעת הונאה ולהתמודדות עם מתקפות בוטים וגורמים זדוניים ברשת; החברה תמשיך להתרחב בישראל וצפויה לגייס כ-50 עובדים נוספים - שווי החברה הממוזגת, על פי הערכות בשוק - 1.5 מיליארד דולר
החברה הישראלית PerimeterX שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי וחסימת הונאות וגורמים זדוניים באתרי אינטרנט ולמניעת גניבות זהות ברשת, מכריזה היום על מיזוג עם החברה האמריקאית HUMAN Security, העוסקת בהגנה על פלטפורמות מדיה דיגיטלית ואתרי אינטרנט מפני התקפות בוטים.
כיום, 77% מאירועי האבטחה וההונאה ברשת נגרמים ממתקפות בוטים. המיזוג בין החברות צפוי להנגיש ללקוחותיהן פתרון הוליסטי למניעת הונאה ברשת ומתקפות בוטים. במסגרת המיזוג, עובדי החברה הישראלית יקבלו אופציות בחברה החדשה ומענקים כספיים, כמו כן יגדל מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל, ויגויסו כ-50 עובדים נוספים למגוון תפקידים. החברה הממוזגת תיקרא "HUMAN Security", ולה למעלה מ-450 עובדים, כ-500 לקוחות בפריסה גלובלית, ו-ARR של 100 מיליון דולר.
פרימטראיקס שהוקמה ב-2014 גייסה סכום כולל של 144 מיליון דולר, כשהכריזה על השלמת סבב גיוס רביעי בפברואר 2021 בסך 57 מיליון דולר. החברה פיתחה כאמור טכנולוגיה שמספקת הגנה מפני גורמים ובוטים זדוניים ברשת לפריצת סיסמאות של חשבונות אישיים באונליין, ובוטים המשמשים לרכישת מוצרים על ידי משתמשים פיקטיביים. החברה מעניקה שירותיה למאות לקוחות בינלאומיים ומעסיקה כיום כ-210 עובדים, מרביתם במרכז המחקר והפיתוח בתל אביב.
HUMAN שהוקמה ב-2012 היא חברת אבטחת סייבר המגנה על פלטפורמות מדיה דיגיטלית ואתרי אינטרנט מהתקפות בוטים כדי לשמור על חוויות דיגיטליות אנושיות.
המיזוג אושר על ידי דירקטוריון שתי החברות וקיבל אישור רגולטורי, וכחלק מהמהלך HUMAN קיבלה מסגרת חוב של 100 מיליון דולר מ-Blackstone Credit. עובדי פרימיטראיקס בישראל ימשיכו בתפקידיהם במרכז המחקר והפיתוח.
- 10,000 עובדים עשויים לאבד את עבודתם ב-UBS עד 2027
- עמית פולק מטלון ממזג לתוכו את משרד פאולינה בן-עמי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עומרי אילוז, ממייסדי פרימטראיקס: "המיזוג הנוכחי יאפשר לנו להמשיך לצמוח ולמקד את אסטרטגיית ההתרחבות של החברה. ההגנה המשולבת תאפשר זיהוי ומניעת גניבה, אימות ושימוש לא חוקי בחשבונות פרטיים באתרי האינטרנט עליהם המוצרים מגנים. החיבור יחזק משמעותית את הצעת הערך שאנו נותנים ללקוחותינו, ויאפשר לנו להעניק ללקוחותינו פתרונות הוליסטיים בתחום אבטחת הסייבר והתמודדות עם בוטים בכלל הפלטפורמות הרלוונטיות עבורם – הן בצד המסחר באינטרנט והן בצד תפעול האתר ושטחי המדיה".
מייסדי פרמטריקס, צילום: Parametrixפרמטריקס מגייסת 27 מיליון דולר: מבקשת להפוך ל"שכבת ההגנה הפיננסית" של הדאטה סנטרים
החברה השלימה גיוס על רקע צמיחה ב-300% עקב עלייה בביקוש בעולם לביטוח במקרים של הפסקות ונפילות בשירותי הענן
חברת פרמטריקס, ספקית ביטוח פרמטרי להתפרצויות דיגיטליות, השלימה גיוס בהיקף 27 מיליון דולר, בהובלת Mundi Ventures, FirstMark Capital ו-HDI Group. הסבב מעלה את סך ההון שגויס מאז הקמתה ב-2020 ל-45 מיליון דולר, לאחר גיוס קודם של 17.5 מיליון דולר. הגיוס מגיע על רקע צמיחה של 300% בהכנסות, המונעת מביקוש גלובלי לביטוח נגד הפסקות שירותי ענן.
פרמטריקס נוסדה על ידי יונתן חצור, החברה מעסיקה כ-30 עובדים, ושמרה על צמיחה פי 3 שנתית ללא הגדלת כוח אדם משמעותית, תוך הסתמכות על מודל טכנולוגי יעיל. המערכת מנטרת בזמן אמת מעל 7,000 ספקי SaaS ו-PaaS וגם ספקי מרכזי נתונים ומעל מיליארד נקודות נתונים שבועיות, ב-200 מדינות. היא מזהה אירועי דאונטיים: קריסות, ירידות זמינות או תקלות, ומפעילה פיצויים אוטומטיים על פי פרמטרים מוגדרים מראש, ללא צורך בהוכחת נזק או תביעות.
המודל שונה מביטוח סייבר מסורתי, שמתמקד בשחזור נתונים לאחר פריצות. פרמטריקס מכסה נזקי דאונטיים בשירותי ענן, IT, תשלומים מקוונים ושירותים מבוזרים, עם גבול כיסוי של מעל 100 מיליון דולר לכל סיכון, מגובה על ידי מעל 20 סינדיקטים ב-Lloyd's of London. מוצרים מרכזיים כוללים ביטוח SLA למרכזי נתונים, ביטוח סייבר ו-Tech E&O עם טריגר פרמטרי, ופתרונות ארגוניים לכשלי מערכות ראשוניים ושלישיים.
ב-2025 השיקה פרמטריקס מוצרים חדשים: בפברואר - Parametric Performance Guarantee לכיסוי ביצועים; במאי, תוכנית לכשלי Endpoint; ביוני שותפות עם Lockton לביטוח SLA למרכזי נתונים; ובדצמבר – CyberPMX לכיסוי סייבר פרמטרי. ביולי מונתה סנדי פרדיגוארה לתפקיד בכיר. באפריל צוין כי ביטוח SLA מספק הטבות מימון למרכזי נתונים. במרץ חודש איגרת חוב Cumulus Re לכיסוי אסונות.
- חברת הפינטק Airwallex גייסה 330 מיליון דולר
- דוראל זינקה האם המניה יקרה? ״השוק רק מתחיל להבין את האירוע״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה שילמה תביעות במהירות לאחר תקלת AWS באוקטובר 2025, שגרמה להפסדים מוערכים של 38-581 מיליון דולר. דוח 2024 של פרמטריקס מציין עלייה של כמעט 20% בתקלות ענן קריטיות, עם ממוצע משך תקלה של 1.5 שעות ב-AWS ו-5.8 שעות ב-Google Cloud בין אוגוסט 2024 לאוגוסט 2025. ב-2024, 54% מתקלות IT במרכזי נתונים עלו מעל 100,000 דולר. כמות התקלות גלובלית עלתה מ-1,382 בינואר 2025 ל-2,110 במרץ.
