עומרי אילוז
צילום: פרימטראיקס

חברת PerimeterX מתמזגת עם החברה האמריקאית HUMAN Security

המיזוג בין החברות ינגיש פתרון הוליסטי למניעת הונאה ולהתמודדות עם מתקפות בוטים וגורמים זדוניים ברשת; החברה תמשיך להתרחב בישראל וצפויה לגייס כ-50 עובדים נוספים - שווי החברה הממוזגת, על פי הערכות בשוק - 1.5 מיליארד דולר

דור עצמון |
נושאים בכתבה מיזוג

החברה הישראלית PerimeterX שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי וחסימת הונאות וגורמים זדוניים באתרי אינטרנט ולמניעת גניבות זהות ברשת, מכריזה היום על מיזוג עם החברה האמריקאית HUMAN Security, העוסקת בהגנה על פלטפורמות מדיה דיגיטלית ואתרי אינטרנט מפני התקפות בוטים.

כיום, 77% מאירועי האבטחה וההונאה ברשת נגרמים ממתקפות בוטים. המיזוג בין החברות צפוי להנגיש ללקוחותיהן פתרון הוליסטי למניעת הונאה ברשת ומתקפות בוטים. במסגרת המיזוג, עובדי החברה הישראלית יקבלו אופציות בחברה החדשה ומענקים כספיים, כמו כן יגדל מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל, ויגויסו כ-50 עובדים נוספים למגוון תפקידים. החברה הממוזגת תיקרא "HUMAN Security", ולה למעלה מ-450 עובדים, כ-500 לקוחות בפריסה גלובלית, ו-ARR של 100 מיליון דולר.

פרימטראיקס שהוקמה ב-2014 גייסה סכום כולל של 144 מיליון דולר, כשהכריזה על השלמת סבב גיוס רביעי בפברואר 2021 בסך 57 מיליון דולר. החברה פיתחה כאמור טכנולוגיה שמספקת הגנה מפני גורמים ובוטים זדוניים ברשת לפריצת סיסמאות של חשבונות אישיים באונליין, ובוטים המשמשים לרכישת מוצרים על ידי משתמשים פיקטיביים. החברה מעניקה שירותיה למאות לקוחות בינלאומיים ומעסיקה כיום כ-210 עובדים, מרביתם במרכז המחקר והפיתוח בתל אביב.

HUMAN שהוקמה ב-2012 היא חברת אבטחת סייבר המגנה על פלטפורמות מדיה דיגיטלית ואתרי אינטרנט מהתקפות בוטים כדי לשמור על חוויות דיגיטליות אנושיות.

המיזוג אושר על ידי דירקטוריון שתי החברות וקיבל אישור רגולטורי, וכחלק מהמהלך HUMAN קיבלה מסגרת חוב של 100 מיליון דולר מ-Blackstone Credit. עובדי פרימיטראיקס בישראל ימשיכו בתפקידיהם במרכז המחקר והפיתוח.

עומרי אילוז, ממייסדי פרימטראיקס: "המיזוג הנוכחי יאפשר לנו להמשיך לצמוח ולמקד את אסטרטגיית ההתרחבות של החברה. ההגנה המשולבת תאפשר זיהוי ומניעת גניבה, אימות ושימוש לא חוקי בחשבונות פרטיים באתרי האינטרנט עליהם המוצרים מגנים. החיבור יחזק משמעותית את הצעת הערך שאנו נותנים ללקוחותינו, ויאפשר לנו להעניק ללקוחותינו פתרונות הוליסטיים בתחום אבטחת הסייבר והתמודדות עם בוטים בכלל הפלטפורמות הרלוונטיות עבורם – הן בצד המסחר באינטרנט והן בצד תפעול האתר ושטחי המדיה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד