עומרי אילוז
צילום: פרימטראיקס

חברת PerimeterX מתמזגת עם החברה האמריקאית HUMAN Security

המיזוג בין החברות ינגיש פתרון הוליסטי למניעת הונאה ולהתמודדות עם מתקפות בוטים וגורמים זדוניים ברשת; החברה תמשיך להתרחב בישראל וצפויה לגייס כ-50 עובדים נוספים - שווי החברה הממוזגת, על פי הערכות בשוק - 1.5 מיליארד דולר

דור עצמון |
נושאים בכתבה מיזוג

החברה הישראלית PerimeterX שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי וחסימת הונאות וגורמים זדוניים באתרי אינטרנט ולמניעת גניבות זהות ברשת, מכריזה היום על מיזוג עם החברה האמריקאית HUMAN Security, העוסקת בהגנה על פלטפורמות מדיה דיגיטלית ואתרי אינטרנט מפני התקפות בוטים.

כיום, 77% מאירועי האבטחה וההונאה ברשת נגרמים ממתקפות בוטים. המיזוג בין החברות צפוי להנגיש ללקוחותיהן פתרון הוליסטי למניעת הונאה ברשת ומתקפות בוטים. במסגרת המיזוג, עובדי החברה הישראלית יקבלו אופציות בחברה החדשה ומענקים כספיים, כמו כן יגדל מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל, ויגויסו כ-50 עובדים נוספים למגוון תפקידים. החברה הממוזגת תיקרא "HUMAN Security", ולה למעלה מ-450 עובדים, כ-500 לקוחות בפריסה גלובלית, ו-ARR של 100 מיליון דולר.

פרימטראיקס שהוקמה ב-2014 גייסה סכום כולל של 144 מיליון דולר, כשהכריזה על השלמת סבב גיוס רביעי בפברואר 2021 בסך 57 מיליון דולר. החברה פיתחה כאמור טכנולוגיה שמספקת הגנה מפני גורמים ובוטים זדוניים ברשת לפריצת סיסמאות של חשבונות אישיים באונליין, ובוטים המשמשים לרכישת מוצרים על ידי משתמשים פיקטיביים. החברה מעניקה שירותיה למאות לקוחות בינלאומיים ומעסיקה כיום כ-210 עובדים, מרביתם במרכז המחקר והפיתוח בתל אביב.

HUMAN שהוקמה ב-2012 היא חברת אבטחת סייבר המגנה על פלטפורמות מדיה דיגיטלית ואתרי אינטרנט מהתקפות בוטים כדי לשמור על חוויות דיגיטליות אנושיות.

המיזוג אושר על ידי דירקטוריון שתי החברות וקיבל אישור רגולטורי, וכחלק מהמהלך HUMAN קיבלה מסגרת חוב של 100 מיליון דולר מ-Blackstone Credit. עובדי פרימיטראיקס בישראל ימשיכו בתפקידיהם במרכז המחקר והפיתוח.

עומרי אילוז, ממייסדי פרימטראיקס: "המיזוג הנוכחי יאפשר לנו להמשיך לצמוח ולמקד את אסטרטגיית ההתרחבות של החברה. ההגנה המשולבת תאפשר זיהוי ומניעת גניבה, אימות ושימוש לא חוקי בחשבונות פרטיים באתרי האינטרנט עליהם המוצרים מגנים. החיבור יחזק משמעותית את הצעת הערך שאנו נותנים ללקוחותינו, ויאפשר לנו להעניק ללקוחותינו פתרונות הוליסטיים בתחום אבטחת הסייבר והתמודדות עם בוטים בכלל הפלטפורמות הרלוונטיות עבורם – הן בצד המסחר באינטרנט והן בצד תפעול האתר ושטחי המדיה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.