אינדורמה תרכוש את השליטה באבגול בפרמיה של 46% על מחיר השוק
יצרנית הבדים מדימונה דיווחה הבוקר (א') כי חברת אינדורמה התאילנדית חתמה על הסכם לרכישת 65.7% ממניות אבגול תמורת כ-1.1 מיליארד שקל, לפי מחיר מניה של כ-5.78 שקל למניה, המשקף שווי חברה של כ-1.7 מיליארד שקל ופרמיה של כ-46% על שער הבסיס של המניה הבוקר (לפני פתיחת המסחר).
הדיווח מגיע בהמשך להודעת החברה אודות קיום מגעים עם החברה התאילנדית למכירת המניות משבוע שעבר (לכתבה המלאה). כעת דיווחה החברה כי אינדורמה תרכוש את אחזקות בעלות השליטה HFH המחזיקה כ-50.8% ממניות אבגול ולאומי פרטנרס המחזיקה כ-15% מהמניות, תמורת 1.62 דולר למניה. על פי בנק לאומי, התמורה הצפויה לבנק מהעסקה בסך של כ-255 מיליון שקל, תניב לבנק רווח הון של כ-118 מיליון שקל.
כרגע, אין וודאות לגבי השלמת העסקה. המועד האחרון להשלמת העסקה הינו תוך עד 165 יום והשלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים, הכוללים קבלת אישורים רגולטוריים והסכמות נדרשות מצדדים שלישיים לשינוי השליטה בחברה, וכן ההשלמה של מכירת מניות לאומי פרטנרס.
בנוסף, עד מועד השלמת העסקה, בכוונת הצדדים ליישם מנגנון אשר יאפשר לחברה התאילנדית לרכוש גם את המניות שתנבענה ממימוש אופציות שהוקצו לעובדים ודירקטורים של אבגול וחברות הבת שלה עד כה, לפי מחיר למניה זהה למחיר בעסקה (5.78 שקל למניה).
- אבגול מציגה רווחיות - המניה עדיין נסחרת מתחת להון
- אבגול - האם למניה יש סיכוי להתאושש? המכירות זינקו, אבל...
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת השלמת ההסכם חלק מהדירקטורים: אדם הנרי טיגר, מארק ריצ'רד ג'ייקובסון, יאן ויגר מולין, מרק יוהן סלנדברוק וסער אבנרי, יתפטרו מדירקטוריון החברה, ובמקומם ימונו דירקטורים מטעם הרוכשת.
מאבגול נמסר כי הרכישה מהווה הזדמנות ייחודית עבור אינדורמה לחזק את ההובלה שלה בשוק הצומח של מוצרי היגיינה אישית המבוססת על בדים לא ארוגים. אבגול תגוון את הפורטפוליו המניב של אינדורמה והרכישה תאפשר לשתי החברות לספק ללקוחות טווח מקיף של פתרונות.
על פי נתונים שמפרסמת החברה, תעשיית ההיגיינה היא הצרכנית הגדולה ביותר של בדים לא ארוגים לשימוש חד פעמי. שוק ההיגיינה הגלובלי צפוי לקצב גידול שנתי של 6%-7% והביקוש לבדים לא ארוגים למוצרי היגיינה ממשיך להיות חזק, בעיקר בעקבות הגידול בשווקים מתפתחים ועליית התמ"ג לנפש בדגש על דרום אמריקה, אפריקה ואסיה (לדוגמא בסין ובהודו), ושינויים דמוגרפיים מתמשכים. הגידול בשימוש במוצרי היגיינה למבוגרים שאינם שולטים בסוגרים, שהוביל לגידול של פי 6 בבדים, ממשיך להאיץ את הגידול הכללי של התעשייה.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
אבגול היא החברה השלישית בגודלה בעולם לייצור בדים לא ארוגים לשימושי היגיינה ומחזיקה בנתח שוק של 10%. הבדים הלא ארוגים של אבגול משמשים לייצור חיתולי תינוקות, מוצרי היגיינה נשית וחיתולי מבוגרים. אבגול מציעה גם פתרונות המבוססים על טכנולוגיות מוגנות פטנט המאפשרות ייצור מוצרים רכים, דקים, מבודדים ובעלי ביצועים טובים יותר. לאבגול ששה אתרי ייצור בישראל, ארה"ב, רוסיה, סין והודו, עם יכולת ייצור כוללת של 203 אלפי טון בשנה והיא מעסיקה 900 עובדים ברחבי העולם.
אודות אינדורמה ונצ'רס (IVL)
אינדורמה ונצ'רס היא חברה ציבורית הנסחרת בתאילנד וחברה במדד דאו ג'ונס לקיימות. החברה נמנית על היצרנים המובילים בעולם של מוצרים פטרוכימיים. לחברה פעילות ייצור באפריקה, אסיה, אירופה וצפון אמריקה. הפורטפוליו של החברה כולל קטגוריות של מוצרים חיוניים ומוצרי ערך מוסף העשויים מפולימרים ומאריגים. המוצרים של החברה משמשים לתעשיית מוצרי הצריכה המתכלים ולתעשיית הרכב, למוצרים דוגמת משקאות (בקבוקים וכו'), מוצרי היגיינה וטיפול אישי, צמיגים ואביזרי בטיחות. החברה מעסיקה 15 אלף עובדים ברחבי העולם ודיווחה ב-2017 על הכנסות של כ-8.4 מיליארד דולר.
מטה החברה נמצא בבנגקוק, תאילנד ויש לה 75 אתרי פעילות ב-25 מדינות, ב-4 יבשות שונות. לחברה 11 מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם והיא רשומה כבעלים של 250 פטנטים. על פי הערכות החברה, בקבוק אחד מכל 5 בקבוקים בעולם מיוצר מפולימרים שהחברה מייצרת, כרית אוויר 1 לרכב מכל 4 כריות אוויר בעולם מיוצרת מאריגים של החברה.
- 1.קניתי מניות. בהצלחה (ל"ת)תומר 13/05/2018 14:23הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
