אאודי, צילום: X
אאודי, צילום: X

אאודי מקצצת תחזיות: הרווחיות נשחקת והרכבים החשמליים מתעכבים

יצרנית הרכב הגרמנית אאודי מתמודדת עם אתגרים משמעותיים. החברה מדווחת על קיצוץ נוסף בתחזיות הרווחיות לשנת 2025, תוך שהיא מתמודדת עם שיבושים בשרשרת האספקה, עלויות מבניות והאטה בביקושים, בעיקר בסין ובצפון אמריקה

רן קידר |
נושאים בכתבה AUDI
אאודי שוב מורידה תחזיות. החברה שמאגדת בתוכה את מותגי בנטלי, למבורגיני ודוקאטי, צופה כעת שהרווח התפעולי ינוע בין 4% ל-6% מההכנסות השנתיות. מדובר בתחזית נמוכה ביחס לתחזית הקודמת שעמדה על 5% עד 7%, וזאת לאחר שכבר בקיץ האחרון החברה ציפתה לרווחיות של 7% עד 9%. כך, בתוך חודשים ספורים, התחזיות נחתכו בשתי נקודות אחוז.

אחד הגורמים המרכזיים לשינוי בתחזיות הוא העיכוב בפיתוח פלטפורמה חשמלית חדשה. מדובר בפלטפורמה שנועדה לשמש כבסיס לדגמי הרכב החשמליים העתידיים של קבוצת פולקסווגן, הכוללים את אאודי ופורשה. העיכוב נובע משינוי אסטרטגי של פורשה, שבחרה לדחות את ההשקה של דגמי החשמל הבאים שלה. מהלך זה מוביל להוצאות נוספות בגין התאמות טכנולוגיות, ויוצר לחצים על שורת הרווח.


סמנכ"ל הכספים, יורגן ריטרסברגר תיאר את הסביבה העסקית כ"תובענית מאוד" וציין התאוששות לא אחידה בין השווקים לצד מגבלות אספקה מתמשכות. ברבעון השלישי עמדו שולי הרווח של החברה על 2% בלבד, שהניבו רווח של 280 מיליון יורו, שיפור לעומת הפסד קל אשתקד שנבע מסגירת המפעל בבריסל. עם זאת, האתגרים עדיין ברורים: מכסים בארצות הברית, ביקוש חלש בסין, ולחץ גובר עקב מחסור בשבבים, במיוחד בעקבות השיבושים אצל יצרנית השבבים ההולנדית נקספריה, שנפגעה מהמתיחות הגיאופוליטית. בהנהלה הדגישו כי הבטחת רציפות באספקת השבבים וצמצום הוצאות תפעול יהיו גורמים מרכזיים לשמירה על לוחות הזמנים של השקת הדגמים החדשים.


ריטרסברגר הסביר כי המכסים לבדם עלולים לעלות לקבוצה כ־1.3 מיליארד יורו השנה בעקבות הלחץ המשולב של ירידה בביקוש העולמי והחרפת המתיחות במסחר הבינלאומי. 


קיצוצים והתייעלות: הדרך קדימה


במקביל, אאודי הודיעה על תכנית קיצוצים רחבה, הכוללת הפחתה של עד 7,500 משרות בשנים הקרובות. כמו כן, ננקטים צעדים לשיפור היעילות והגמישות במפעלים בגרמניה, עם יעד לחיסכון שנתי של מעל מיליארד אירו בטווח הבינוני. תחזיות ההכנסות השנתיות נותרו ללא שינוי ונעות בין 65 ל-70 מיליארד אירו, כאשר תזרים המזומנים הצפוי נע בין 2.5 ל-3.5 מיליארד אירו.

תחזיות אלו מבוססות על ההשערה שלא יהיו שיבושים נוספים באספקת שבבים ורכיבים אלקטרוניים, אף על פי שלפי דיווחים שונים בתעשייה קיימים עדיין צווארי בקבוק מול ספקים מהולנד. התחזיות כוללות גם את שיעורי המכס הנוכחיים - 27.5% על יבוא מארה"ב דרך מקסיקו ו-15% מהאיחוד האירופי.

רווחיות זמנית, סימני שאלה קדימה

בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, אאודי דיווחה על רווח תפעולי של 468 מיליון אירו, עלייה חדה לעומת 106 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מדובר בשיפור זמני, ולכאורה לא כזה שמרמז על שינוי מגמה. המכירות של רכבי המותג אאודי ירדו בכמעט 5% מתחילת השנה, ובסין לבדה נרשמה ירידה של 9%, ככל הנראה עקב תחרות חריפה מצד מותגים מקומיים.


במהלך הקיץ הושקו מספר דגמים ייעודיים לשוק הסיני, והחברה מדווחת על עלייה של 41% במכירות רכבי החשמל, עם 163 אלף מסירות עולמיות. עם זאת, אאודי לא מוותרת על מנועי בעירה: בשנה הבאה יושקו גם רכבי בעירה פנימית, כולל SUV בגודל מלא ודגמי RS ספורטיביים.

נראה כי החברה שואפת לאזן בין השקעה בטכנולוגיות חדשות לבין שמירה על נתח שוק קיים במנועים קונבנציונליים. כל זאת תוך כדי ניסיון להחזיר את הרווחיות לרמות סבירות בטווח הנראה לעין. אאודי נסחרת כעת לפי שווי של 83 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.


פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.