סודהסטרים מתרחבת לרוסיה, סינגפור וצ'ילה; המניה מוסיפה 2%

"אנחנו נרגשים בהמשך הובלת הצמיחה בקטגוריה שלנו", אמר מנכ"ל החברה, דניאל בירנבאום; שווי החברה זינק ב-22% מתחילת השנה
דניאל פליישר | (1)

חברת סודהסטרים (סימול: SODA), יצרנית ומשווקת מוצרי משקאות מוגזים ביתיים, הודיעה היום (ה') כי מעתה מוצריה יהיו זמינים גם ברוסיה, סינגפור וצ'ילה לאחר שחתמה עם שותפים חדשים בלעדיים למדינות אלו.

"המהפכה הגלובאלית בתחום מערכות השתייה המוגזת שלנו ממשיכה להתרחב ב-3 יבשות כאשר אנו מביאים את המוצרים שלנו לצ'ילה וסינגפור, ומחזקים את הפעילות הקיימת שלנו עם מפיץ חדש ברוסיה", אמר מנכ"ל החברה, דניאל בירנבאום.

ברוסיה מוצרי סודהסטרים ישווקו על ידי חברת בוראוקרט (Bureaucrat), מפיצה מובילה לשלל מוצרים לבית ולמשרד עם מחזור שנתי של מעל 1 מיליארד דולר ומי שמייצגת כמה מהמותגים הפופולאריים ביותר בעולם. החברה תחל לשווק את מוצריה דרך מדיה מרקט החל מהרבעון הראשון של 2013

בצ'ילה סודהסטרים חתמה על הסכם הפצה עם חברת וולטה, שייצג בהצלחה מספר חברות מזון ופארמה באמצעות מספר רשתות גדולות במדינה. חברת יאו טק סנג תייצג את החברה בסינגפור ומוצריה יהיו זמינים במדינה החל מחודש דצמבר של 2012 בחנויות הפרמיום של טאקאשימאיה, קימאונאית מובילה בסינגפור.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לנערי האוצר - לא רק הייטק צריך לעודד (ל"ת)
    משה 18/10/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.